مورد مرموز اوتسرو-بونه (کشتی تو خالی)و زن اسرار آمیز

اولین سری داستان های یوفو از ژاپن سرچشمه میگیرد.اوتسرو بونه یکی از این داستانهاست،زنی مو قرمز که به طور ناگهانی با سفینهای مدور از اعماق اقیانوس آرام ظاهر شد.جزئیات داستان که در آن زمان نقاشی شده این حقیقت را فاش میکند که آن شی خیلی به بشقاب پرنده شباهت دارد.زنی موقرمز و رنگ پریده ملبس به لباسی نازک و براق با جعبهای در دست داخل سفینه قرار داشته است.زن به زبانی سخن میگفته که تا کنون هیچ ژاپنی آن زبان را نشنیده بوده است.از نظر علاقه مندان یوفو این داستان ممکن حقیقت داشته باشد چون خواهر مثلث برمودا مثلث اژدها یا مثلث شیطان که منطقهای خطرناک میباشد، در سواحل جنوبی ژاپن قرار دارد .تعداد زیادی قایق و بالغ بر ۸۰۰ نفر تا حالا بنا بر گزارشات در این منطقه مفقود شدهاند که هیچوقت پیدا نشدهاند.گروهی از مردم بر این باورند که برمودا و اژدها مناطقی هستند که موجودات فضایی پایگاههای خود را در زیر آب این مناطق راهاندازی کردهاند و اگر قایقی به محدودهی آنها برود ضمانتی برای برگشتش وجود ندارد.بعضی از مردم معتقدند که اوتسرو-بونه از مثلث اژدها میآید هر چند که چه کسی واقعیت را میداند.
داستانهای کست وی(کست وی یعنی کسی یا چیزی که در ساحل افتاده باشد-مترجم)
در مخزنی از کتاب در ژاپن که پیشینهای مربوط به ۱۸۰۰۰ میلادی دارد قصههایی دارد مربوط به اجسام و یا افرادی که در ساحل پیدا میشوند، یکی از این داستانها اوتسرو-بونه هست، کشتی مقعر با طول ۳ متر و قطری ۵ متر که فلزی بوده و پنجرههایی کریستالی داشته است و داخل آن به زبانی نا اشنا نوشته شده بوده ، روزی در یکی از سواحل استان ایباراکی دیده شده است.
شرح افسانه
در ۲۲ فوریه ۱۸۰۳۳ ماهیگیری محلی که در ساحل هارایودوری در استان هیتاچی کشتی بی مقصدی را برروی آب میبیند از روی کنجکاوی آن را یدک میکشد و به ساحل میآورد،کشتی ۱۲۹٫۹ اینچ بلندی (هر اینچ ۲٫۵۴ سانتی متر) و ۲۱۲٫۶ اینچ عرض داشته و شبیه یک کوهاکو(بخوردان ژاپنی) میباشد.قسمت بالایی به رنگ قرمز پوشش داده شده است ، قسمت پایینی بوسیله یک قاب برنجی پوشیده شده بوده که احتمالا برای محافظت از سنگ های تیز به این صورت طراحی شده بوده است میله هایی از جنس چوب که با صمغ پوشانیده شده بودند پنجره ها کاملا شفاف بوده است، ماهیگیر کاملا دستپاچه به داخل آن نگاه میکند داخل اوتسرو-بونه به زبانی ناشناخته نوشته شده بوده است . ماهیگیر اقلامی از قبیل دو رختخواب بطری با ۳٫۶ لیتر آب مقداری کیک و گوشت و زنی زیبا و جوان احتمالا بین سنین ۱۸ تا ۲۰ با قدی حدود ۴٫۹۳ فوت (۱٫۵۰۲۶۶ متر) با چشمانی قهوهای و موهایی قرمز که قسمت پایینی آن با رشته هایی خز مانند و سفید آرایش شده بود (احتمالا اکستنشن مو داشته) مدل موهایی که قبلا هیچوقت در ژاپن دیده نشده بوده است پوست خانم به رنگ صورتی بسیار کمرنگ را داشت . لباسی بلند و صاف از پارچهای ناشناخته عینکی گرانبها داشته است. زن شروع به صحبت میکند ولی کسی از صحبتهای او سر در نمیآورد، همینطور او سخنان مرد ماهیگیر را نمیفهمد پس کسی نمیتوانسته از او سوال کند که از کجا آمده است. زن ظاهری مودب و دوستانه داشته و او عملی عجیب انجام می داده ، او جعبهای رنگ پریده به اندازه ۲۳٫۶۲ اینچ را محکم در بغل داشته وبه کسی اجازه نمیداده به جعبش دست بزند. داستان در دوره تاکوگاوا فاصله زمانی بین سال های ۱۶۰۳ تا ۱۸۶۷ میباشد، زمانی که ژاپن کاملا از تمام دنیا جدا افتاده بود.زندگی در جامعهی فئودالی اجتناب از هر گونه نفوذ خارجی به ویژه از غرب. این غیر معمول بود که غریبهای از خارج بیاید یک خارجی علت کافی برای جنبشی نوشتاری برای بسیاری از نقشه ها و نوشته ها میتواند باشد.کازیو تاناکا پرفسوری از دانشگاه گیفو توکیو کسی است که افسانه اوتسرو-بونه را در سال ۱۹۹۷ بازنویسی کرد.
تحقیقات او براین موضوع متمرکز بود که زن اسرارآمیز کسی که از زیر آب اقیانوس آرام بیرون آمده است خیلی شبیه برخورد از نوع سوم میباشد.
(close Encounters of the third kindd)فیلمی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ ساختهی سال ۱۹۷۷ اسم این فیلم معمولا معرفی برای نشان دادن این گونه برخوردها میباشد.تحقیقی کاملی بر روی ساختمانهای موجود از ۲۰۰ سال قبل در منطقه انجام شده است ولی کشتی با جزئیات که قبل شرح داده شد پیدا نکردهاند، پیرمردی از دهکدهای میگوید این زن ممکن است پرنسسی از مناطق بیگانه باشد او در میهن خود ازدواج کرده ولی در پی رسوایی عشقی معشوق او کشته شده، شاهزاده خانم از خانه طرد شده و او مجازات مرگ گریخته است. درون جعبه سر معشوق او باشد این امکان وجود دارد در گذشته اجسام مشابهی در ساحل یافت شده است.ماهیگیران او وسفینهاش را دوباره به دریا بازگرداند.
در ۲۴ مارس سال ۱۸۰۳ در ساحل هاراتو-نو-هاما در استان هیتاچی قایقی عجیب و غریب در ساحل بود، شاهدان میگویند که شبیه دیگ پخت و پز برنج بوده و چهار پنجره در چهار طرف داشته و به رنگ سیاه و سفید بوده است.پنجره میلههایی داشته که با صمغ درخت مسدود شده بود.قسمت پایین فلزی با کیفیت فلزات غرب داشته است، ارتفاع این قایق ۱۳۱،۱ اینچ و عرض آن ۲۱۲،۹ اینچ بوده، یک زن ۲۰ ساله در قایق پیدا شده است. قد او ۹۲٫۴ فوت (۱٫۴۹۹۶۲ متر ) و پوست او سفید مثل برف بوده است.او بسیار زیبا و موهایی بلند داشته،لباس زن مدلی ناشناخته داشته است.و همینطور مثل جزئیات قبل به زبانی ناشناخته تکلم می کرده و جعبهای در دست داشته است. داخل قایق دو فرش خیلی سبک و پارچهای ناشناخته و غذا وجود داشته ، همچنین فنجان و زیورآلاتی که آنها تا آن موقع ندیده بودند.
روایات مشابه
اسناد بیشتری از رویت اوتسرو-بونه در ژاپن وجود دارد برای مثال هیروکوتا زوایستو و اوشا کوزاکی دو نقاشی را که با جوهر کشیده شده و مورد تایید کازئو تاناکا نیز قرار گرفت را در خلال سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ پیدا کزدند.این داستانها نیز در مورد اوتسرو-بونه است هرچند محل های مختلفی برای حوادث یاد شده است.
افسانهای معروف که اصل آن به زمان سلسله کاوانو مربوطه به قرن هفتم میباشد ، ماهیگیری به اسم واکگرو از جزیره گوگو دختری ۱۳ ساله داخل اوتسرو-بونه شناور در دریا مییابد اوتسرو را به ساحل میآورد دختربه او میگوید که دختر امپراطور چین است و از دست نامادریش گریخته است . او دختر را پرنسسی از کشتی مینامد دختر را بزرگ میکند و او از قبل با پرنسسی از استان ایو ازدواج کرده بود آنها صاحب پسری به نام اوچیسکو میشود که این پسر سرسلسلهی کاوانو میشود، بخشی از قصه میگوید او اولین بار پیله ابریشم را به ژاپن آورده است.پرنسسی از کشتی هنوز هم در روستای فوناکوشی در جزیرهی گوگو پرستش میشود.
نقاشی با جوهر اوتسرو-بونه کیوکوتو باکین ۱۸۲۵
تفسیر
تحقیقات اولیه برروی اوتسرو-بونه را کیوکوتو باکین(۱۷۶۷-۱۸۴۸) در سال ۱۸۴۴۴ انجام داد. کیوکوتو درباره کتابی به اسم راشیا بنزوکیود (به ژاپنی یعنی سوابق از چیزهایی دیده و شنیده از روسیه ) نوشته کاناموری کینکن گزارش داد.این کتاب به توصیف لباس سنتی روسیه مدل مو و به یک روش محبوب برای آغشته کردن مو با یک پودر سفید اشاره میکند بسیاری از زن های روسی مو قرمز طبیعی دارند و دامنی مشابه بانوی داستان میپوشیدند کیوکوتو معتقد بوده این زن از روسیه آمده. داستان ها شبیه هم بودند برای مثال در توصیفات تفاوت داشتهاند (در یک سند ۳٫۶ لیتر و در سند دیگر ۳۶ لیتر آب داشته)اما سوال در مورد منشا نمادهای عجیب و غریب داخل قایق میباشد او متقاعد شده این نشانهها مشابه نشانههای شکار نهنگ انگلستان دیده بوده، ممکن پرنسس یک پرنسس انگلیسی امریکایی یا روسی بوده باشد. و همچنین معتقد بوده نقاشی مشابه توضیحات شاهدان نبوده است.
تحقیقات مدرن
تحقیقات بیشتر در مورد اوتسرو-بونه در خلال سالهای ۱۹۲۵ تا ۱۹۶۲۲ توسط تاریخدان و قوم شناس ژاپنی یاناگادا گونیو انجام شد. او به این نکته اشاره میکند که قایق مدوربا توضیحات غربی از قبیل شیشه کریستالی و بدنه برنجی چیز غیر عادی در زمانهای دور در ژاپن نبوده است. او همچنین افسانههای بیشماری را مشابه اوتسرو-بونه یافت. یادآوری میشود که قدیمیترین نسخه از اوتسرو-بونه آن را شی ای سادهتر بدون هیچ گنبدی توصیف شده جزئیات از قبیل بدنه فلزی و شیشه کریستالی بعدا به آن اضافه میشود تا قابل سفر در دریا باشد.
دکتر کازیو تاناکا (دکترای کامپیوتر و الکترونیک ) دانشگاه گیفوی توکیو متن اصلی را در سال ۱۹۹۷ پیدا کرد، او معتقد است مقایسه معمولی بین اوتسرو-بونه و یوفوهای مدرن با هم فاصلهای بسیار دارند او به این نکته اشاره میکند که اوتسرو-بونه خود هیچگاه به تنهایی حرکت نکرده است و فن آوری فوق العادهای در آن یافت نمیشود و به سادگی بر روی آب شناور بوده او اوتسرو-بونه را مخلوطی ادبی از تصورات و فرهنگ عامه میداند دکتر تاناکا به این نکته اشاره میکند که مکانهای هاراتونو وهارایادوری خیالی میباشند برای اینکه حکایت معتبر باشد نویسنده ساحلی مربوط به یک فئودالی به نام اوگاسارا ناگاشیگه را تعیین میکند این فئودال واقعا در دوره ادو میزیسته اما زمینهای او در مرکز ژاپن قرار داشته که نمیتواند با ساحل یا ماهیگیران اقیانوس آرام مرتبط باشد فئودال اوگاساراوا به سلسله مشهور تاکوگاوا خدمت میکرد. تاناکا به این نکته اشاره می کند که داستانی به این اهمیت در هیچ سندی نگهداری نشده و تنها حادثهی مستند مربوط به زمانی شکارچی در سواحل شمال شرقی استان هیتاچی دیده شده است، تاکانا همچنین متوجه شد که در طی حکومت خاندان تاکوگاوا خانواده اوگاساوارا و تاکاگوا شروع به نقشه برداری اراضی تحت تملک خود نمودند هر دو نام هاراتنوهاما و هارایادوری گم شد و روی اولین نقشه کامل که در سال ۱۹۰۷ کشیده شده یافت نمی شود، اگر نام روستا در طی تاریخ تغییر کرده باشد این تغییر باید در بعضی اسناد موجود باشد ولی چنین چیزی وجود ندارد تاناکا معتقد است بعید نیست که اسامی مهمی از قبیل اسم این دو دهکده در پرونده ها فراموش شده باشند.
ظاهر عجیب وغریب اروپایی این زن و شرایط تاریخی ایزوله در دوره ادو ممکن منجر به تولید این داستان شده است .بعلاوه تاناکا و یاناگیدا به این نکته اشاره میکنند که مردم آن دوران علایق خود را به صورت ماوراالطبیه و هیولاها و اشیای نورانی با هم در میان میگذاشتند در ضمن خود تاناکا به مشکل قرائت صحیح نام محلها اشاره میکند در رونوشت جدید نقشه ها کانجی به نام هاراشا شناخته میشود هاراتونو الان فوریگانا نامیده میشود بصورت دیگر هاراتونو را میتوان هارایادوری خواند اما با توجه به نوشتهها همه یک محل را توصیف میکنند
یوفولوژی
برخی یوفوشناسان معتقدند که نقاشی ها به بشقاب پرنده شباهت دارد و اوتسرو-بونه نوعی شی زیر دریایی ناشناس است. (USO) علاوه براین آنها به نمادهای عجیبی که در ضمیمه نقاشی موجود است اشاره میکنند آنها بر این باورند که شباهت های خیره کنندهای بین حادثهی جنگل رندشام انگلستان (این حادثه نیز برخورد نزدیک از نوع سوم میباشد که در سال ۱۹۸۰ در جنگل رندشام انگلستان روی داد )و این حادثه وجود دارد آنها معتقدند که جعبه نوعی دستگاه فرازمینی میباشد درنهایت در مورد ظاهر و لباس غیر معمول زن نکاتی که ممکن است هر مورخ مردم شناسی نادیده بگیرد صبحت میکنند.
منبع : http://theunexplainedmysteries.com/Utsuro-Bune-UFO.html