نگاهی از نزدیک به مراحل ساخت بوگاتی کایرون؛ اَبَرخودروی ۲٫۶ میلیون دلاری

 

بوگاتی کایرون یا شیرون نه تنها خیلی خیلی گران‌قیمت است بلکه بدون شک یکی از سریعترین اَبَرخودروهای جهان است. بوگاتی سابقهٔ درخشانی در طراحی‌های فوق‌العاده و چشم‌گیر دارد. از همان سالهای ابتدایی که Ettore Bugatti اتومبیل‌های مسابقه‌ای می‌ساخت تا به همین امروز. بوگاتی کایرون خیره‌کننده البته سال گذشته اولین بار در نمایشگاه اتومبیل ژنو معرفی شد و حالا در مرحلهٔ تولید قرار دارد و به زودی عرضه خواهد شد. حالا نگاهی می‌کنیم به بازدید اختصاصی دِوِرج از محل ساخت این اتومبیل در Molsheim در فرانسه.

اینفو - نگاهی از نزدیک به مراحل ساخت بوگاتی کایرون؛ اَبَرخودروی ۲٫۶ میلیون دلاری

تنها ۷۰ عدد بوگاتی کایرون در سال ۲۰۱۷ تولید خواهد شد که تحویل هر کدام حدود ۶ ماه به طول می‌انجامد. هیچ رباتی هم در کار نیست. تنها بخش الکترونیک مراحل ساخت، آنجاییست که کامپیوتر به کارگر اطلاع می‌دهد که تمام اتصال‌ها درست انجام گرفته است. بیش از ۱۸۰۰ اتصال و به اصطلاح چفت و بست باید توسط ۲۰ نفر انجام شود تا ۲٫۶ میلیون دلاری که شما می‌پردازید (شمای نوعی!) به بوگاتی حلال شود!

اینفو - نگاهی از نزدیک به مراحل ساخت بوگاتی کایرون؛ اَبَرخودروی ۲٫۶ میلیون دلاری اینفو - نگاهی از نزدیک به مراحل ساخت بوگاتی کایرون؛ اَبَرخودروی ۲٫۶ میلیون دلاری اینفو - نگاهی از نزدیک به مراحل ساخت بوگاتی کایرون؛ اَبَرخودروی ۲٫۶ میلیون دلاری

هر کدام از کایرون‌ها کاملا اختصاصی و منحصر به فرد هستند. خریداران بی‌درد می‌توانند از میان ۲۳ رنگ چرم، ۸ رنگ آلکانتارا، ۳۱ رنگ کوک، ۱۸ رنگ مختلف کفپوش و حتی ۱۱ رنگ برای کمربند ایمنی انتخاب‌های خود را داشته باشند که احتمالا به دلیل قانون احتمالات هم که شده امکان یکسان شدن دو بوگاتی کایرون رو به صفر میل می‌کند!


آلکانتارا متریالی‌ست که توسط .Alcantara S.p.A ساخته می‌شود و در دیزاین، فشن، لوازم جانبی، اتومبیل، زیردریایی و… استفاده می‌شود.

اینفو - نگاهی از نزدیک به مراحل ساخت بوگاتی کایرون؛ اَبَرخودروی ۲٫۶ میلیون دلاری اینفو - نگاهی از نزدیک به مراحل ساخت بوگاتی کایرون؛ اَبَرخودروی ۲٫۶ میلیون دلاری اینفو - نگاهی از نزدیک به مراحل ساخت بوگاتی کایرون؛ اَبَرخودروی ۲٫۶ میلیون دلاری

مراحل ساخت و دقت به جزئیات بسیار بالاست. همان طور که باید هم باشد به دلیل قیمت جنون‌آمیز ۲٫۶ میلیون دلاری. (اگر در حال ضرب و تقسیم و تبدیل این رقم به ریال خودمان هستید، عرض شود که می‌کند به عبارتی ۱۰۴٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال!) خانوادهٔ بوگاتی از ایتالیا ریشه گرفته بودند، جایی که هر دو تجارت اتومبیل‌سازی و مبلمان در آنجا در اوج است. تمرکز بر دیزاین همچنان زیبایی‌شناسی برند بوگاتی را به پیش می‌برد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *