هزینه سفر به سن پترزبورگ چقدر است؟

اطلاع از هزینه سفر به سن پترزبورگ در ابعاد مختلف می‌تواند به شما کمک کند در سفر به جذاب‌ترین شهر میزبان بازی‌های جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ با مشکل مواجه نشوید.

سن‌ پترزبورگ شهری است که بسیاری از افرادی رویای سفر به آن را در سر می‌پروارند؛ مخصوصا حالا که روسیه میزبان بازی‌های جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ است.

سن پترزبورگ یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری روسیه است؛ ابنیه تاریخی دنیای باستان در سن پترزبورگ با معماری کلاسیک و فریبنده خود، جاذبه‌هایی هستند که نظیر آن‌ها در مسکو کمتر دیده می‌شود.

اگر شما هم قصد سفر به این شهر رویایی را دارید و اطلاعات چندانی در مورد هزینه سفر به آن ندارید، با ما همراه باشید. در ادامه هزینه سفر به این شهر را از ابعاد مختلف بررسی می‌کنیم.

هزینه اقامت

هتل های سن پترزبورگ

هزینه اقامت در یک هتل یک ستاره در سن پترزبورگ در هر شب حدودا ۸ تا ۲۰ دلار، هتل دو ستاره ۱۶ تا ۳۹ دلار، هتل سه ستاره ۱۶ تا ۶۱ دلار، هتل چهار ستاره ۳۷ تا ۱۱۲ دلار و هزینه اقامت در یک هتل پنج ستاره ۹۰ تا ۱۶۰ دلار است. قیمت هزینه استفاده از یک هاستل در سن پترزبورگ چیزی حدود ۶ تا ۱۴ دلار است. هتل Capital یکی از هتل‌های سه‌تاره نسبتا ارزان‌قیمت در مرکز شهر است. قیمت هتل‌های دو تخته این هتل از ۲۴ یورو شروع می‌شود. هاستل Plostay هم یکی از اقامتگاه‌های مقرون به صرفه سن پترزبورگ است که هزینه استفاده از هاستل‌ها، ۶ یورو در هر شب است.

در کل پیشنهاد می‌کنیم هتلی را برای اقامت خود انتخاب کنید که در مرکز شهر واقع شده است تا به مشهورترین جاذبه‌های شهر از جمله کانال‌های آب زیبا (که از طریق آن‌ها می‌توانید در گوشه و کنار شهر ماجراجویی کنید) یا موزه بی‌نهایت مشهور آرمیتاژ راحت‌تر دسترسی داشته باشید.

البته ممکن است در زمان‌های اوج سفر به سن پترزبورگ از که ماه می تا سپتامبر ادامه دارد، قیمت هتل‌ها کمی افزایش پیدا می‌کند؛ اما اگر در زمستان به این شهر سفر کنید، می‌توانید یکی از بهترین هتل‌ها را با قیمتی کاملا مناسب انتخاب کنید؛ البته باید سردی هوا را هم تحمل کنید.

هزینه رستوران و غذا

رستوران های سن پترزیورگ

چنانچه می‌خواهید صبحانه، ناهار و شام خود را با قیمتی مقرون به‌صرفه میل کنید، باید بدانید هزینه صبحانه این چنینی در سن پترزبورگ چیزی بین ۴ تا ۸ دلار، ناهار ۵ تا ۹ دلار و شام مقرون‌به‌صرفه ۷ تا ۱۵ دلار است. در کل غذایی  که شامل گوشت، سبزیجات و دیگر مواد غذایی باشد یا یک پرس بُرش (نوعی آبگوشت روسی همراه با سبزیجات) را می‌توانید با سه یا چهار دلار میل کنید. چنانچه می‌خواهید هزینه کمی برای غذای خود بپردازید، می‌توانید از غذاهای محلی و سنتی، پن کیک‌ها با انواع سوپ‌هایی که در کافه رستوران‌های ارزان‌قیمت عرضه می‌شوند، استفاده کنید. رستوران‌های و غذاخوری‌های باقی‌مانده از دوران کمونیستی روسیه هم بعضا غذاهای ارزان‌قیمت و مناسبی سرو می‌کنند.

طبق اطلاعات ارائه شده در سایت‌های متعبر هزینه صرف غذا در یک رستوران متوسط این شهر ۱۲ تا ۲۴ دلار، رستوران‌های گران‌قیمت ۲۴ تا ۴۷ دلار، رستوران‌های فوق‌العاده گران قیمت ۳۷ تا ۵۵ دلار و رستوران‌های لوکس و اشرافی بیشتر از ۵۵ دلار برای هر وعده است.

هزینه استفاده از سیستم حمل‌و‌نقل عمومی

سیستم حمل و نقل عمومی

هزینه استفاده از تاکسی‌هایی که از فرودگاه به مرکز شهر تردد می‌کنند، چیزی حدود ۱۶ تا ۲۳ دلار  است، اما هزینه استفاده از مینی‌بوس‌های این مسیر کمتر از یک دلار و اتوبوس‌ها کمتر از نیم دلار است. هزینه استفاده از تاکسی در داخل شهر برای هر سه کیلومتر، چیزی حدود ۳ تا ۵ دلار است؛ اما هزینه استفاده از اتوبوس، مترو یا تراموا کمتر از یک دلار و کمی بیش از نیم دلار است.

هزینه بازدید از شاخص‌ترین جاذبه‌های شهر

جاذبه های گردشگری مسکو

یکی از مشهورترین‌ترین جاذبه‌های سن پترزبورگ موزه آرمیتاژ است که یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین موزه‌های جهان نیز محسوب می‌شود. هزینه بازدید از این موزه برای بزرگسالان ۴٫۸۱ دلار و برای دانشجویان و دانش‌آموزان رایگان است. همچنین می‌توانید با خرید یک بلیط ترکیبی با قیمت ۹٫۶۳ دلار علاوه بر بازدید از موزه آرمیتاژ از کاخ زمستانی و چند جاذبه دیگر اطراف این دو مکان بازدید کنید. موزه دولتی روسیه هم یکی دیگر از جاذبه‌های شاخص سن پترزبورگ است که مجموعه‌ای از ارزشمندترین آثار هنری روسی را در خود جای داده و هزینه بازدید از آن برای بزرگسالان ۷٫۲۲ و برای دانش‌آموزان و دانشجویان ۳٫۲۱ دلار است.

تور ۹۰ دقیقه‌ای آبراه‌های سن پترزبورگ یکی دیگر از تجربه‌های جذابی است که در سفر به این شهر نباید آن را از دست بدهید. قیمت این تور به همراه راهنمای صوتی به زبان انگلیسی ۱۵ دلار است.

هزینه اخذ ویزا

ویزای روسیههزینه اخذ ویزای روسیه برای اقامت یک ماهه در این کشور ۴۰ یورو است.

هزینه تورهای سن پترزبورگ

سن پترزبورگ

معمولا تورهای سن پترزبورگ به صورت ترکیبی و همراه با سفر به مسکو به صورت ۶ یا ۷ روزه برگزار می‌شود و قیمت آن‌ها در حال‌حاضر از  ۵٬۲۹۵٬۰۰۰ تا ۷٬۴۹۰٬،۰۰۰ تومان متفاوت است؛ البته این قیمت برای اتاق‌های دو تخته است. قیمت اتاق‌های یک تخته بسته به نوع هتل از ۶٬۶۹۵٬۰۰۰ تومان تا ۱۰٬۲۵۰٬۰۰۰ تومان متفاوت است. قیمت این تورها برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال با تخت از ۴٬۹۹۵٬۰۰۰ تا ۶٬۳۵۰٬۰۰۰ تومان متغیر است. قیمت برای کودکان ۲ تا ۶ سال و بدون تخت از ۳٬۴۲۵٬۰۰۰ تا ۴٬۵۰۰٬۰۰۰ متفاوت است. البته نرخ‌ها متناسب با زمان سفر به روسیه یا نرخ ارز متفاوت است. هتل‌ها از دو تا پنج ستاره متفاوت هستند و پروازها هم معمولا از طریق سه شرکت هواپیمایی ایران ایر، ماهان و Nordwind انجام می‌شود.

تورها معمولا شامل ۳ شب اقامت در مسکو و سه یا چهار شب اقامت در سن پترزبورگ می‌‌شود. خدمات تور شامل بیمه مسافرتی همراه با غذا، ترانسفر رفت و برگشت به فرودگاه، ترانسفر بین شهری با هواپیما و چند گشت شهری همراه با غذا و راهنمای مجرب فارسی زبان می‌شود.

چنانچه تمایل دارید تنها به سن پترزبورگ سفر کنید، قیمت تورهای این شهر که معمولا ۶ یا ۷ روزه هستند، از ۴٬۶۹۰٬۰۰۰ شروع می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *