راهکارهایی جهت حل مشکلات کفش

کفش

هشت راهکار را قبل از اینکه کفش های نویتان را در انباری خانه دفن کنید امتحان نمایید.

کفش های زیبایی سرانجام نظرتان را بعد از روزها جستجو برای کفش دلخواه بخود جلب نموده است، در داخل مغازه کفشها را امتحان می نمایید و چقدر خوب که اندازه اش به پایتان می خورد و داخل آنها مانند کفشهای خانگیتان احساس راحتی می نمایید. اما بعد از اینکه برای بار اول می پوشید شروع به اذیت کردن پایتان می نماید. این داستان را کم و بیش همه ما تجربه کرده ایم، اما برای کفشهایی که پس گرفته یا تعویض نمی شوند چکار می توان انجام داد. این هشت راهکار را قبل از اینکه کفشهای نویتان را در انباری خانه دفن کنید امتحان نمایید.

۱- بندهای خیلی تنگ

اگر بندهای چرمی روی کفشتان خیلی تنگ است با استفاده از مقداری آب میتوانید این مشکل را حل نمایید، آب چرم را منبسط می کند بنابراین قبل از پوشیدن کفش مقداری آب بروی سطح درونی بند کفشتان اسپری نمایید و سپس کفش ها را بپوشید تا قالب پایتان سطح بند را به اندازه لازم بزرگتر نماید. بهتر است پایتان در کفش بماند تا آب کاملا خشک شود.

۲- تاول ها

برای جلوگیری از تاولهای بد قلق زجر آور که بیشتر در کف پا نمایان میشوند بهتر است کف کفش را با یک ورق فوم بسیار نازک یا کفی نازک بپوشانید، بهتر است قسمت نرم آن بیرون باشد تا پایتان احساس راحتی بیشتری بنماید.

۳-قوس پا

کفشهایی که باعث درد در طاق قوسی شکل پا میشوند توانایی کم کردن فشار بر قسمت میانی پا را ندارند. برای کسانی که معمولا دچار این درد میشوند پیشنهاد میشود از بجای پاشنه های باریک از پاشنه های کلفت تر استفاده نمایند، کفشهایی با پاشنه های کلفت تر فشار وزن را از روی قوس پا کمتر می کنند و در نفاط دیگر پا پخش می نمایند. اگر مراسم خیلی رسمی نمی روید بهتر است از کفشهایی با پاشنه کمتر از هشت سانت استفاده نمایید.

۴-عرق پا

کفشهای تنگ می توانند باعث تاول شوند و همچنان باعث گرم شدن پا درون کفش و تعریق پا گردند. بهترین زمان برای خریدن کفش موقعی است که پاهایتان عرق کرده و خسته است. برای بهار و تابستان کفشهای با روکش پارچه ای و گیوه ای انتخاب نمایید و کفشهای چرمی و سنگین رابرای پائیز و زمستان نگه دارید. برای جلوگیری از تعریق و بوی بد جورابهای نخی بپوشید و یک نکته دیگر اینکه برای اینکه پاهایتان بوی بد بخود نگیرد کمی پودر بچه در کف کفش بریزید و سپس آنرا بپوشید، پودر بچه رطوبت کفش را قبل از اینکه بپوشید بخود جذب می نماید.

۵-پاشنه شما را زخمی می کند

دردهایی که در پاشنه پا بوجود می آیند بسیار دردناکند. در حقیقت کفشهایی که برای پایتان بزرگند بیشتر باعث زخم پاشنه میشوند زیرا اجازه می دهند پایتان در کفشتان در حال حرکت باشد به همین دلیل لبه پاشنه کفش باعث ایجاد زخم می گردد. بهترین راه جلوگیری از این زخم دردناک زدن چسب زخم بروی پاشنه پایتان قبل از پوشیدن کفش است.

۶- پینه

راحت شدن از شر پوست مرده خشک شده در اطراف انگشتان پا بسیار سخت است و از مواردی است که جلوگیری بسیار راحتتر از درمان می باشد. انتخاب کفش مناسب به شما بسیار کمک خواهد کرد. از کفشایی که دارای پنجه بسیار تنگ برای پاهایتان می باسد استفاده ننمایید. یا اگر می کنید از جوراب استفاده نمایید. اگر اطراف انگشتانتان پینه بسته مرتبا پاهای خود را شستشو دهید و از مرطوب کننده های پوست استفاده نمایید.

۷-ترک چرم

اگر کفشهای جدیدتان ترک خورد بهترین راهکار اینست که آنها را با واکس روغنی واکس بزنید، قبل از واکس زدن بهتر است آنها را زیر کمی آب بگیرید و سپس وقتی هنوز کاملا خشک نشده اند آنها را واکس روغنی با استفاده از پارچه کمی نرم بمالید.

۸-پاشنه شکسته و ..

در مهمانی هستید و یکباره پاشنه باریک کفشتان می شکند حتما می خواهید فروشنده را خفه کنید ولی او در دسترس نیست بنابراین بهترین راهکار اینست که قبل از خریدن کفشها را در مغازه خوب امتحان نمایید و از فروشنده بخواهید کفشهایی بشما بدهد که دارای ورق آهنی در قسمت درونی پاشنه باشد که مقاومت کفش را زیاد می نماید. یا اگر میخواهید مطمئن باشید بهتر است کفشی با پاشنه کلفت انتخاب نمایید. بهرحال اگر کفش پاشنه بلند خیلی نازک پوشیده اید مراقب باشید با این کفشها نمیتوانید فوتبال هم بازی کنید!

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. farzad00253 گفت:

    رقص سالسا: ۱۰ برترین فواید رقص سالسا برای سلامتی و جوانی
    حتما این مطالب مهم را بگذاریین
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *