ورود به دنیاهای موازی

دنیای موازی

جهان موازی

دکتر میچیو کاکو نویسنده دو کتاب بسیار ارزشمند به نامهای “جهانهای موازی”، که سفری است در جستجوی آفرینش، ابعاد دیگر و آینده کائنات و دیگر کتاب او به نام “ابر فضا” که در این کتاب نیز او سفری خیالی و علمی به جهانهای موازی ویاز دهمین بعد انجام داده است که در حقیقت فرضیه ای است بسیار جنجالی و جالب توجه.

دکتر کاکو در مصاحبه ۳ ساعته خود با “آرت بل” ابتدا راجع به “دنیای تاریک” صحبت می کند و آنکه اصولاً ۷۳% ازکائنات را تاریکی مطلق تشکیل می دهد و این تاریکی نیز در حال گسترش می باشد تا جائی که چند میلیون سال دیگر اگر شب هنگام به آسمان اطراف کره زمین نگاه کنیم هیچ ستاره ای را در حال درخشش نخواهیم یافت و….

در حقیقت سیارات و ستارگان آنقدر از هم فاصله گرفته اند که به جز سیاهی و تاریکی چیزی در آسمان دیده نمی شود, تحت چنین شرایطی همه چیز به حالت انجماد در می آید و اگر موجودی در آن زمان بر روی کره زمین زنده مانده باشد تدریجاً از سرما منجمد خواهد شد، البته بشر با این سرعت خارق العاده ای که در جهت کشف اسرار کائنات بدست آورده است ، ا

گر بدست خود، خویشتن را نابود نکند بدون شک راههای زیادی را پیدا خواهد کرد که از نابودی نجات یابد و یکی از همین راهها آن است که به جهانهای موازی جوان رفته و حیات را در آنجا بوجود آورد.

این جهانهای موازی مانند لایه های پیاز و پوست های آن می باشند (دقیقاً مثالی که پیر طریقت ، دون خوان ماتیوس برای شاگرد خود کارلوس کاستاندا، درکتاب افسانه های قدرت بکار برد) این لایه ها که توسط پوست نازکی از هم مجزا می باشند، هر یک به تنهائی مراقب سلامت لایه پیاز هستند.

میچیو کاکو می گوید، کاری را که ما باید انجام دهیم این است که توسط فیزیک، راهی پیدا کنیم که به لایه دیگر یا جهان موازی دیگر، تونلی زده و از آن گذر کنیم، اما چگونه می توانیم به چنین فرضیه ای جامع عمل بپوشانیم؟

خرید محصولات آرایشی

خود بحثی جداست اما به زبان ساده تر اگر بخواهیم این تئوری را بیان کنیم این است که فرض کنید که کاغذ صافی را در دست گرفته ایم و بر روی این کاغذ صاف دو نقطه راعلامت گذاری می کنیم نقطه الف و نقطه ب ، این را هم در نظر داشته باشید که نقطه الف فرضاً کهکشانی است که ما در آن زندگی می کنیم (راه شیری) و نقطه ب کهکشان “آندرومدا” نزدیک ترین کهکشان به کهکشان راه شیری، حال تصور کنید که اگر با تکنولوژی فعلی که در دست داریم بخواهیم از نقطه الف ، به نقطه ب ، سفر کنیم.

صحبت از میلیونها سال سفر، و هزار و یک مشکل دیگر به میان می آید که بهتر آن است که براحتی فکر چنین سفری را از ذهنمان خارج کنیم.

اما در همین حال براساس فیزیک کوانتوم می توانیم کاغذ صاف را خم کرده و نقطه الف را به نقطه ب بچسبانیم و در اصل می توانیم بعد از خم کردن کاغذ حد فاصل میان نقطه الف با ب را با تونلی به نام “تونل زمان” متصل کنیم و در یک لحظه از نقطه الف، که کهکشان ما است به نقطه ب ، که کهکشان دیگر است را طی کنیم، کاری را که به عقیده من موجودات فرازمینی در آن به مهارت و استادی رسیده اند، آقای دکتر میچیو کاکو اضافه می کند که حداقل ۲۰% از تصاویر و فیلمهائی که از یوفوها گرفته شده است می تواند حقیقت داشته باشد و اگر به همین ۲۰% اکتفا کنیم، دقیقاً می توانیم دریابیم که موجودات فرازمینی از همین تکنیک تونل زمان ، جهت جابجائی خود بهره می برند.

دکتر کاکو، در بخش دیگری از مصاحبه اش می گوید، خبر بسیار جالب توجه ای که از طرف مسئولین “ستی”(مرکز تحقیق و جستجو برای یافتن موجودات فرازمینی در فضا) اعلام شده است می تواند دور تازه ای از تحقیق و جستجو برای پیدا کردن موجودات هوشمند در فضا باشد.

یکی از سرمایه داران یا بهتر بگویم بیلونرها، به نام ” پل آلن “اخیراً با هزینه ای بالغ بر پنجاه میلیون دلار یا بیشتر، تعداد ۳۵۰ دیسک به دیسک های قبلی برای ردیابی فرکانسهای احتمالی از جانب موجودات هوشمند، اضافه کرده است این بدین معنی است که با این تعداد دیسک، قابلیت رسد کردن فضا ۱۰۰۰، برابر افزایش پیدا کرده است و در مجموع نقاط بیشتری از فضا را می توانیم مورد بررسی قرار دهیم.

او در همین رابطه می گوید، البته این اقدام جدید می تواند نقاط ضعفی نیز در برداشته باشد که مهمترین آن کره زمین را در معرض خطر احتمالی موجودات بیگانه بدخواه قرار دهد.

در نظر داشته باشید که بشر هنوز موفق به داشتن سلاحهای ضروری برای دفاع ازا خود در برابر حملات احتمالی موجودات بیگانه بدخواه در فضا را ندارد و به عقیده من چنین اقدامی هر چقدر هم که شوق انگیز و ماجراجویانه است در عین حال می تواند دعوتنامه ای رسمی برای حمله احتمالی بیگانگان نیز محسوب شود.

در این بخش، برنامه ساز رادیو شبانه آرت بل می گوید؛ ما مدتها پیش چنین دعوتنامه ای را به فضا فرستاده ایم، دیسک معروفی که اطلاعات مهم راجع به کره زمین، موجوداتش ، ادیان و ملیتها و زبان آنها و حتی موقعیت جغرافیائی آن در همان دیسک در زمان حیات ” کارل ساگان” و با همفکری او به فضا پرتاب شده است.

کاکو می گوید: همانطور که به این نکته مهم اشاره کردید، با وجودیکه چنین اقدامی بسیار جالب توجه و در کل عملی دوستانه از طرف کره زمین برای بیگانگان محسوب می شود، اما می تواند اقدام مخاطره آمیزی نیز به حساب آید.

تا آنجائیکه من انسان را شناخته ام اصولاً، زیادی خواه و حریص است، حال در نظر بگیرید که اگر ما به کره دیگری برویم در حقیقت برای تصرف آن رفته ایم، این حرکت و اقدام می تواند از طرف موجودات فرازمینی نیز عملی طبیعی به نظر برسد و تنها یک نکته می ماند که کدام موجود قوی تر از دیگری باشد که در این مورد من فکر می کنم بشر در حال حاضر از موقعیت خوبی برخوردار نیست.

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. آهنگ جدید گفت:

    سلام خوب بودش سایت شما واقعا عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *