پارک جنگلی پیشکوه: بزرگترین پارک منطقه شرق کشور

پارک جنگلی پیشکوه یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های استان خراسان رضوی است که در تربت حیدریه قرار گرفته است. این پارک به دلیل امکانات رفاهی که دارد مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

پارک جنگلی پیشکوه که زیباترین پارک تربت حیدریه است و یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های استان خراسان رضوی شناخته می‌شود در حدود ۸۰۰ کیلومتر وسعت دارد. این پارک که یک پارک کوهستانی به حساب می‌آید و در دامنه کوه قرار گرفته است دارای جایگاه خاصی در استان خراسان و منطقه شرق کشور است. این پارک یکی از جاذبه‌های مهم و اصلی این منطقه محسوب می‌شود و گردشگرانی که به این منطقه سفر کنند از پارک جنگلی پیشکوه نیز دیدن می‌کنند. پارک دارای امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری است که اسباب جذابیت و ایجاد هیجان و سرگرمی را برای بازدیدکنندگان از پارک فراهم می‌کند.

پارک جنگلی پیشکوه

پارک جنگلی پیشکوه در دامنه کوه سه قله قرار گرفته است از این رو این پارک را بوستان کوهستانی نیز می‌نامند. این پارک در کنار جاده استان‌های جنوبی کشور به مشهد قرار گرفته است. بنابراین مسافران در گذر از استانهای سیستان، کرمان و یزد و خراسان جنوبی که دارای آب و هوای خشک و کویری هستند به سمت مشهد، در محدوده جغرافیایی شهر تربت حیدریه با اقلیم متفاوتی روبرو می‌شوند که با دیدن پارک جنگلی پیشکوه و طبیعت آن حال و هوای خوشی به آنها دست می‌دهد.

پارک جنگلی پیشکوه

این منطقه دارای منابع غنی آب و خاک و مناظر بسیار زیبای طبیعی است و موقعیت جغرافیایی آن سبب می‌شود که این بوستان به عنوان منطقه نمونه گردشگری محسوب شود. جایگاه کوهستانی آن سبب می‌شود که به شهر تربت حیدریه اشراف داشته باشد و همین سبب ایجاد چشم‌انداز زیبایی بر منطقه می‌شود. از سال ۱۳۷۹ به صورت اجرایی ۳۰۰ هکتار از پارک پیشکوه جنگل‌کاری شد و حدود۵۰ هکتار از پارک نیز به امکانات رفاهی اختصاص داده شد. این پارک علاوه بر داشتن چشم‌انداز طبیعی و درختان سر به فلک کشیده سرو و گلهای زیبا، طرح‌های پرنده های درختی و فواره‌ها دارای استخر، آبشار مصنوعی، رستوران، شهربازی و پارک سنگی می‌باشد. کمپ ثامن نیز به طور جداگانه در مسیر جاده، برای مسافران و زایرین حرم امام رضا در این منطقه احداث شده است. همین امکانات سبب شده که این پارک جزی یکی از مناطق گردشگری نمونه استان و تفریحات مشهد محسوب شود.

پارک جنگلی پیشکوه

در درون پارک پیشکوه، منطقه نمونه گردشگری به مساحت ۶۰ هکتار قرار گرفته شده است. این پروژه هم اکنون رو به اتمام است و شرکت توسعه و عمران منطقه نمونه گردشگری نیز در این منطقه تاسیس شده است که نیمی از سهام آن مربوط به شهرداری شهر تربت حیدریه و مابقی آن به موسسه گردشگری خراسان رضوی و سرمایه‌داران بومی اختصاص یافته است.

منطقه نمونه گردشگری پیشکوه

این پارک زیبا یکی از مناطق اصلی گردشگری استان خراسان رضوی محسوب می‌شود و مساحت بسیار آن، پارک را به یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های کشور نیز تبدیل کرده است. موقعیت خاص پارک و قرار گرفتن آن در کنار جاده اصلی، سبب شده است که این پارک موقعیت خاصی پیدا کند و مورد توجه مسافران و گردشگران این منطقه قرار گیرد. در حال حاضر این پارک یکی از جاذبه‌های اصلی شهر تربت حیدریه است و گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. علارغم تلاشهای انجام شده برای ایجاد امکانات رفاهی در این پارک، به علت وسعت پارک و تعداد بازدیدکنندگان بسیار از پارک، ضرورت ساخت اماکن اقامتی مثل هتل و … در این منطقه به چشم می‌خورد.

پارک جنگلی پیشکوه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *