پانداهای خورشیدی در راه تولید انرژی پاک

نیروگاه خورشیدی جدیدی در داتونگ چین تصمیم گرفته تا طرح‌های خود را با چاشنی طنز همراه سازد. گروه انرژی نوین چین، یکی از بزرگترین اپراتورهای انرژی پاک کشور چین اقدام به ایجاد مزرعه‌ای خورشیدی با وسعت ۱،۰۱۱،۷۵۰ مترمربع کرده که به‌شکل پانداى غول‌پیکر است. فاز نخست که شامل نیروگاهی ۵۰ مگاواتى است، در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۷ تکمیل شد.
این پروژه با هدف تحویل نیرو به شبکه‌ی برق در شمال غرب چین کلید خورد. طبق برنامه‌ریزی‌ها، پانداى بعدی هم در اواخر سال جاری ساخته خواهد شد. این نیروگاه که به «نیروگاه پاندا» معروف شده، قادر به تولید ۳.۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی خورشیدی در طول ۲۵ سال خواهد بود. بدین ترتیب تقریباً میلیون‌ها تن ذغال سنگ کنار گذاشته خواهد شد که از آن برای تولید برق استفاده می‌شده است.
پس میزان انتشار گاز کربن دی‌اکسید تا ۲.۷۴ میلیون تُن کاهش می‌یابد. این گروه بزرگ چینی با برنامه‌ی توسعه‌ی ملل متحد وارد همکاری شد تا بر پروژه‌ی نیروگاه پاندا جامه‌ی عمل بپوشاند. این پروژه بخشی از اقدام بزرگتری برای افزایش آگاهی جوانان چین در خصوص انرژی پاک است. گروه‌های سرمایه گذار امیدوار هستند در طی ۵ سال آینده نیروگاه‌های پانداى بیشتری را در کشور چین احداث کنند.

مطالب مرتبط

۳ دیدگاه‌

  1. عارف گفت:

    بسیار عالی و سپاس بابت زحمات شما

  2. حامد گفت:

    سایت بسیار جالب و جذابی دارید

  3. محسن گفت:

    چقدر جالب ساخته شده واقعا خلاقیت لازم داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *