پایان زندگی – مقاله علمی در مورد مرگ خورشید

ذوالقرنین و خورشید

 خورشید

پایان زندگی خورشید نور تابشی آن حافظ تقریبا تمام موجودات روی زمین است.

دیسک درخشان آن هر روز افزایش می یابد تا زندگی جدید به ما ببخشد و یک فرصت جدید اما خورشید همچنین دارای یک راز تاریک است.

روزی زمینو در خودش فرو می بره داخل اتشی سوزان آیا ما می توانیم به خانه ای جدید در کیهان برویم؟

و شاید ما بتوانیم بر قوانین طبیعت مسلط شویم و زمینی جدید بسازیم .

یک ستاره جدید یا شایدم یک جهان جدید؟

آیا ما می توانیم از مرگ خورشید جان سالم به در ببریم؟

برای زنده ماندن در کیهان باید فکر کردن در مقیاس زمان را یاد بگیریم حتی فراتر از عمر یک انسان به این دلیل که بزرگترین تهدید به وجود ما حدود میلیاردها سال مخفی بوده.

ذره کوچک ما در جهان یعنی سیاره زمین در معرض خطری وحشتناک است چرا که خورشید توپ عظیمی از پلاسما های داغ که زندگی اش در حال سوختن است.

در حال مردنه و ما داریم وقتو از دست می دیم وقتی جوون بودم مادرم و من از خانه روستایی مون در می سی سی پی آفتابی نقل مکان کردیم

به شیکاگو سرد و شلوغ رفتن به جایی عجیب و غریب، مکانی جدید دلسردکننده بود اما نمی تونستم درباره اش انتقاد کنم.

ما حتما باید می رفتیم,و رفتیم تمدن ما تمام خواهد شد .

روزی میرسه که حق انتخاب نداریم اما می تونیم به خانه ای جدید بریم؟

پیتر شرودر یک متخصص فیزیک نجومی است که دل شوری مادام العمر برای مطالعه ستاره ای مثل خورشید ما را دارد .

حرکت دور از خانه است از یک شهر کوچک در آلمان به گوانا جوتا آفتابی، در مکزیک مکزیک بیشترین افتابو داره و در حال حاضر فرهنگ های باستانی خورشید رو به عنوان یک خدا می پرستند. و هنوز که هنوزه، شما می توانید شما می توانید حضور خورشید در این کشورو حس کنید رنگ های منعکس شونده در این روزهای آفتابی بسیار قابل مشاهده هستند.

بیشتر مطالعات او درباره ی خورشید بیشتر از او، بیش از حد تمجید از قدرت خدا مانند آن است. زیرا آفتاب همان است که زندگی بر روی زمین را ممکن می سازد

در نهایت می تواند آسمان ما را پر کند با اقیانوسی از اتش تقریبا پنج میلیارد سال دیگر سوخت هیدروزنی خورشید تمام می شود و شروع به ساخت هلیوم می کند هسته ی اصلی آن تا آخرین در درجه حرارت می رسد و ستاره ما گسترش می یابد.

این مانند فرو بردن جیوه است همچنین مانند مشعل زهره و رشد خطرناک ان به اطراف زمین هم می رسد.

حتی ممکن است که سیاره ما را ببلعد و همه چیز را که ما می دانیم تبخیر کند.

همکار من که در کیهان شناسی مشغول به کار است به محل کارم آمد و گفت من قصد دارم چند بحث عمومی به بچه مدرسه ایها بدم و یکی از این سوالات همیشه گیم این که و من گفتم, “اوه, اره نقطه خوبیه, در واقع من باید به آخرین مدل هام نگاه کنم

پیتر در حال مشخص کردن یک جواب قطعی بود حتی اگر او از برنامه نویسی کامپیوتر پیچیده استفاده کند

هسته اصلی مدل او همچنین می تواند از خشت ساخته شده باشد درست مثل دنیایی معروف سفال از شهر جدیدش برای درک آنچه که اتفاق افتاده است در منظومه شمسی اول به خورشید نیاز داریم این زمینه بعدش باید قرار بدیم پس،می تونیم اینجا ببینیمش در این مدار زمین در حال سقوط به مرکز کاسه نیست.

چرا که نیروهای گریز در مرکز آن قرار دارند و این برای همیشه در بیرونه مگر اینکه چیزی در حال تغییر باشه در این توازن جایگاه زمین در مدار مناسبه چرا که تعادلی کامل بین سرعت آن به دور خورشید وجود دارد و گرانش ستاره ما خودشو به داخل خودش میکشه

با این حال، خورشید پیر ما شروع به سوزاندن هلیوم می کنه و گرمای شدید تولید شده در هسته ی اصلی آن انفجار دور از برخی از لایه های بیرونی آن ایجاد می کنه و باعث از دست دادن جرمش میشه.

و در ۱/۲ میلیارد زمان خورشید ۱/۳ از جرمش رو از دست میده و سپس نیروهای خود روی زمینو از دست میده .

در اینجا ما می توانیم این را نشان دهیم که با چه سرعتی این اتفاق رخ میده خوبه خوب,حالا ما سرعت بیشتری می بینیم .

اینجا مداری بزرگتر رو جایگزین می کنیم ما فکر می کنیم, خوب, این طوری میشه که زمین بیشتر عمر میکنه و برای همیشه پا بر جاست.

اما پیتر تعجب می کرد که اگر این بیشتر از یک داستان بود خورشید یک توپ جامد نیست این بیشتر شبیه است به جمعی از خشت های نرم و قابل انعطاف ، که می توانند تحریف و خم شوند

هنگامی که روی یک دیگر کشیده شوند مانند جاذبه ماه که تا حدی قوی است که جزر و مد در اقیانوس های مایع زمین به آن بستگی دارد .

زمین می تواند باعث کشندگی این برامدگی(جاذبه)باشد در پلاسمای مایع خورشید و این جزئیات همه چیز را تغییر می دهند خوب، چند سال طول کشید تا زمانی که من یک راه برای حساب آن پیدا کنم .

یعنی برای تعامل جزر و مد و بنابراین من اونو برنامه ریزی کردم به مدلی در کامپیوترم و بعدش جواب این بود که زمین به دور خورشید انداخته شده

ما محکوم هستیم در حدود پنج میلیارد سال خورشید در حال مرگ ما زمینو در آتش خودش آلوده می کنه اقیانوس ها, قاره ها حتی هسته فلزی زمین در پلاسما گرم ذوب خواهد شد.

هیچ چیز زنده نمی مونه او ممکن است صورتی در میان جمعیت امروز باشه اما اخترفیزیکدان گرگ لافلین می تواند یک روز به پایین تاریخ برود و به عنوان مردی که جهان را نجات داد از مرگ آتشین شناخته شود.

برخی از همکاران و من نگاه با دقت به این مشکل داریم شما می توانستید — اگر شما تا به حال، مانند فن آوری های پیشرفته خیلی بیشتر از آنچه که ما داریم.

می تونیم ازشون برای نجات زمین استفاده کنیم؟

و چگونه می خواهید اونو قرار بدید در ظریف ترین راه؟

گرگ فکر می کند که او نمیفهمد چگونه زمین را از چنگال مرگ خورشید دربیاورد.

این یک طرح بازی از صبر و شکیبایی شدیده

این نوشته ادامه دارد ….

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *