پروژه جدید گوگل؛ افزایش طول عمر و مقابله با پیری

یکی از مسائلی که از دیرباز ذهن بشر را به خود مشغول داشته، پیری و زوال تن است. دغدغه ای جهانی که در اثباتش می توان به تعداد بی شمار شرکت ها و کارخانجات لوازم آرایشی و بهداشتی «ضد پیری» اشاره کرد، فهرستی طولانی که به تازگی نام جدیدی نیز بر آن افزوده شده است: شرکت گوگل.

شبکه «سی ان ان» در گزارشی مفصل به فعالیت های جدید شرکت گوگل در زمینه مبارزه با پیری پرداخته و می نویسد: شاید بسیاری هنوز گذشته نه چندان دوری را به خاطر داشته باشند که نام «گوگل» تنها یک «موتور جستجوگر اینترنتی» را تداعی می کرد.

با این حال این شرکت در روند رو به رشد خود، پس از طرح هایی مانند خودروی بدون سرنشین، تلفن هوشمند، تبلت، عینک گوگل و ارسال بالون های بزرگ به درون فضا برای اتصال بهتر اینترنت، به تازگی تأسیس یک زیرمجموعه پزشکی به نام «کالیکو» را اعلام کرده است؛ شرکتی جدید که با هدف پژوهش به منظور افزایش عمر انسان و مبارزه با پیری تأسیس شده است.

به گزارش رویترز، ریاست این شرکت قرار است برعهده « آرت لوینسون » باشد که در حال حاضر ریاست هیئت امنای شرکت اپل و همینطور شرکت «جننتک» را برعهده دارد.
این شرکت جدید به شکل مستقل از گوگل قرار است فعالیت کند و فعالیت آن درحوزه مسایل بهزیستی روی بیماری های کشنده و بیماری هایی که در دوران کهولت توانایی جسمی و روانی افراد را محدود می کنند، متمرکز خواهد شد.

مسؤولان گوگل در گفت و گو با نمایندگان رسانه ها اعلام کردند که کالیکو به صورت مستقل بر روی بیماری هایی از جمله آلزایمر، سرطان و امراض قلبی پژوهش خواهد کرد.

در همین زمینه «لری پِیج»، مدیر کل اجرایی گوگل، گفت: «بیماری و پیری دو عاملی است که دیر یا زود خانواده های تک تک ما را دستخوش تغییر قرار می دهد. معتقدم با بهره گیری از تفکر آینده نگر درباره بهداشت و فن آوری زیستی، خواهیم توانست زندگی میلیون ها انسان را بهبود بخشیم.»

به گفته شبکه تلویزیونی سی ان ان، این که گوگل چه راه دقیقی را برای نبرد با پیری در پیش خواهد گرفت در حد گمانه زنی باقی مانده درخواست های این شبکه برای انجام گفت وگو با مدیران «کالیکو» به صورت محترمانه رد شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *