پرینت سه بعدی تومور؛ راهکاری جدید برای مبارزه موثرتر با سرطان ها

تقریباً تمام روش های درمانی ارائه شده برای سرطان تا به امروز روی حذف تومورها به طور کامل و دائمی تمرکز دارند، اما محققین یک شرکت سوئدی راهکاری کاملاً متفاوت و به نظر عجیب را در پیش گرفته اند؛ پرینت سه بعدی مقدار بیشتری از سلول های تومور سرطانی.

شاید در ابتدا کمی غیر معمول به نظر برسد، اما در واقع تکنیکی که دانشمندان کمپانی سلامت محور «Cellink» در پیش گرفته اند می توان زمینه ساز پیشرفتی بزرگ در عرصه تولید داروهای شخصی سازی شده برای درمان سرطان باشد.

در روش مورد بحث تعدادی از سلول های تومور سرطانی از بدن بیمار برداشته شده و سپس توسط تکنولوژی اختصاصی این شرکت سلول های مشابه بیشتری از طریق پرینت سه بعدی تولید می شوند. حال آنکولوژیست ها و سایر متخصصین علم پزشکی می توانند با خیال راحت و در محیطی کنترل شده اقدام به شناسایی ویژگی های سلول های سرطانی و تست داروها و سایر روش های درمانی روی آنها نمایند، بدون این که نگران آسیب زدن به سایر اندام های بیمار باشند.

پرینت سه بعدی سلول های سرطانی Cellink

این دقیقاً همان بستری است که متخصصین تا به امروز برای تولید داروهای شخصی سازی شده ضد سرطان به آن نیاز داشتند. ضمن این که به کمک این روش امکان مطالعه دقیق تر نحوه رشد سلول های سرطانی و گسترش تومورها در بدن بیماران به وجود خواهد آمد.

به بیان دیگر، گرچه تکنولوژی ارائه شده توسط متخصصین کمپانی سوئدی Cellink به طور مستقیم در درمان سرطان ها کاربرد ندارد، اما می تواند مسیر دستیابی به درمان های موثر و داروهای بهینه تر را بسیار کوتاه تر نموده و امید مبتلایان را بیش از پیش افزایش دهد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *