پیدا کردن دلیل افت رتبه صفحات سایت در رتبه بندی نتایج جستجوی گوگل
پیدا کردن دلیل افت رتبه صفحات سایت یک کار تخصصی است که تنها توسط یک سئو کار حرفه ای و با تجریه امکان پذیر است پس اگر رتبه بندی سایت شما کاهش یافته و شما نمی دانید چرا؟ حتی ممکن است ترافیک سایت شما نیز کاهش یافته باشد یا شاید فقط یک بخش از سایت شما رتبه بندی را از دست داده است ، بهتر است به سرعت با آپسئو تماس بگیرید.
این یک رمز و راز مهم که اغلب پیچیده نیز هست و برای حل آن به تعدادی چک لیست نیاز دارید تا درباره آن تحقیق کنید.
ابتدا چند نمونه از مشکلاتی که چرا صفحات سایت ممکن است رتبه بندی خود را از دست داده باشند برای تشخیص علت کلی بررسی می کنیم
پیدا کردن دلیل افت رتبه صفحات سایت
مرحله ۱: مشکل را پیدا کنید
گام نخست ما کشف مشکل و یا پیدا کردن اینکه آیا در واقع مشکلی وجود دارد یا نه ، یک راه خوب برای فکر کردن درباره این موضوع است، مخصوصا اگر شما وب سایت بزرگتری داشته باشید، اگر چه ما درباره یک سایت ۲۰ یا ۳۰ یا حتی چند صد صفحه ای صحبت می کنیم، این مسئله بزرگ نیست. اما بسیاری از وبسایت ها که سئو کارها در حال کار بر روی آن ها هستند شامل هزاران، ده ها هزار، صدها هزار صفحه هستند.
A. بخش های مختلف سایت را به عنوان بخش های منحصر به فرد و عیب محتوای تکراری بررسی کنید.
B. بررسی ترافیک دریافت شده از نتایج جستجو در طول زمان
یک چیز را که خیلی از سئو کار های بزرگ به آن توجه ای نمی کنند Google Trends است ، من می خواهم شما به برخی از کلمات کلیدی و موضوعات خود در Google Trends نگاه کنید و ببینید آیا در همان زمان کاهش شدیدی در حجم جستجو وجود دارد ، شاید کاهش ترافیک کلمات راه پیدا کردن دلیل افت رتبه صفحات سایت باشد.
نام تجاری را به همراه کلید واژه مورد نظر بررسی کنید. اگر شما حتی با برند خود به همراه کلیدواژه مورد نظر در رتبه بندی نیستید، که معمولا نشانه ای از یک مشکل جدی تر است، به طور بالقوه یک ضربه ی پنالتی و یا نوعی از تعدیل که در مورد نام تجاری یا وب سایت ها اتفاق می افتد.
کیفیت محتوا را از لحاظ تکراری بودن چک کنید این حتی می تواند درباره عنوان لینک باشد ، یادتان باشد عنوان url نیز جز محتوای تکراری گماشته می شود.
شاید یک نوع مسئله خزنده، مسئله robots.txt، مسئله ربات های متا، وجود داشته باشد. در واقع یک کد می تواند معنی این را داشته باشد : من از گوگل جلوگیری می کنم. یا شاید آنها نمیتوانند در همه جا بمانند، و این به نتیجه صفر میرسد. به این معناست که گوگل حتی صفحه را ایندکس نکرده است. اکنون یک نوع مشکل دیگر داریم.
مرحله ۲: فرض کنید برای رتبه بندی / ترافیک در حال سقوط
خوب، شما بررسی خود را انجام داده اید. اکنون وقت آن است که برخی فرضیه ها را ارائه دهیم. بنابراین اکنون که ما متوجه می شویم که چه مشکلاتی ممکن است داشته باشیم، می خواهم بدانم چه چیزی در آن مشکل ایجاد کرده است.
تغییر در استراتژی جستجو گوگل یکی از دلایل سقوط می باشد ، به این صورت که افراد به دنبال چیزی هستند که وب سایت شما ارائه نمی کند یا حداقل خیلی مرتبط نیست ، بنابراین گوگل به شما رتبه بندی پایین تری خواهد داد. حتی اگر محتوای شما خوب باشد.
رابط کاربری شما، UX شما خیلی خوب نیست. هدف شما با کلمات کلیدی به اندازه کافی خوب نیست. کیفیت محتوا و ارزش منحصر بفردی که ارائه می دهید به اندازه واقعی خوب نیست.
شاید گوگل نمیتواند محتویات صفحه را بیشتر ببیند، مشکلات ساختاری لینک داخلی، مشکلات robots.txt، مسائل مربوط به ربات های متا
شاید در سطح سرور، کسی در تیم عملیات پشتیبانی سرور تصمیم گرفته با مسدود سازی برخی ربات ها مشکلات را حل کند.
منبع : upseo.ir