پیشنهاد این هفته: سالسا، سس همه‌کاره

 این بار قرار است با هم سس سالسا درست کنیم، سس همه کاره‌ای که می‌توانید آن را کنار بسیاری از غذا‌ها و اسنک‌ها سرو کنید.

پایه سس کباب شده سالسا، گوجه فرنگی است و برای تهیه آن علاوه بر ۱۵۰ گرم گوجه فرنگی مواد زیر را باید بخرید:

روغن زیتون… ۲ قاشق غذاخوری

پیاز متوسط… ۱ عدد

فلفل دلمه‌ای… ۱ عدد بزرگ یا دو عدد کوچک

سیر… ۲ حبه

لیمو… ۱ عدد

فلفل قرمز تازه… ۱ عدد

گیشنیز تازه… ۵۰ گرم

آویشن… کمی

نمک و فلفل سیاه… به مقدار کافی

قبل از هر کار، سر وقت موبایل یا لپ‌تاپتان بروید و موسیقی مورد نظرتان را اجرا کنید تا لذت آشپزی دو چندان شود.

از آن‌جا که آماده سازی مواد اولیه زمان زیادی نخواهد برد، بهتر است فر را روشن کنیم تا داغ شود. روی ورقه فویلی که روی سینی فر کشیده‌اید، کمی روغن زیتون بریزید و پخش کنید. حالا نوبت گوجه‌فرنگی‌های خوشمزه است. من گوجه‌های کوچک یا Cherry tomato را ترجیح می‌دهم، ولی اگر در دسترستان نیست، می‌توانید از گوجه فرنگی‌های معمولی استفاده کنید و آن‌ها را روی سینی پخش کنید.

حالا نوبت پیاز است. پیاز را چهار قاچ کنید و به گوجه‌فرنگی‌ها اضافه کنید. گرچه یک فلفل دلمه‌ای سبز کارتان را راه‌ می‌اندازد، ولی کمی ذوق به خرج بدهید و با اضافه کردن دو فلفل دلمه‌ای رنگی به گوجه‌ها از بازی رنگ‌ها لذت ببرید. فلفل دلمه‌ای را درسته اضافه کنید و فقط کمی روغن زیتون به پوسته آن بمالید تا در انت‌ها پوست کندن آن ساده‌تر شود. حبه‌های خوش‌بوی سیر را نیز با پوست به سینی اضافه کنید. تنها باقی‌مانده از مواد اولیه در این مرحله فلفل قرمز تازه و تند است. آن را ریز کنید و به سینی اضافه کنید. همه مواد را به روغن زیتون آغشته کنید و در طبقه بالای فر قرار دهید.

فر را قبلا روی درجه ۱۸۰ برای پنج دقیقه تنظیم کرده‌اید. من ترجیح می‌دهم در این پنج دقیقه برای خودم یک قهوه بریزم و منتظر کبابی شدن مواد بمانم. شما چطور؟

اگر قهوه یا چایتان را میل کرده‌اید به داد سینی داخل فر برسید تا نسوزد. قبل از ریختن مواد داخل مخلوط کن سیر و فلفل دلمه‌ای را پوست بکنید. در زمان پوست کندن از استشمام بوی بی‌نظیر سیر و فلفل دلمه‌ای کبابی شده حداکثر لذت را ببرید.

حالا همه مواد را داخل مخلوط کن بریزید، لیموی تازه را روی آن فشار بدهید، نمک، فلفل، آویشن و گیشنیز را به آن اضافه کنید و مخلوط کن را روشن کنید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند.

سس کبابی شده سالسای شما برای پختن می‌تلوف، خوردن با چیپس، اضافه کردن به پیتزا یا حتی املت آماده است. توصیه می‌کنم قبل از استفاده آن را در ظرف بریزید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دلچسب آن دو چندان شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *