پیشگیری و معالجه مشکلات مغزی

بیماری جدی که می تواند به مغز، نخاع و اعصاب اثر کند عبارت است از خونریزی و غده های مغزی، صرع، بیماری های اعصاب موتوری، تصلب بافتها (MS) و بیماری پارکینسون. بیماری های ملایمتری نیز هستند که روی مدار دستگاه عصبی اثر می گذارند مانند سردرد، افسردگی و بیخوابی که اغلب با اصول آروماتراپیکی و همچنین رژیم غذایی می توان کمک کرد. 
اکثر این مسائل کوچک به وسیله عدم تعادل بین دستگاههای عصبی و تولید اضافی آدرنالین است. آدرنالین برای مقابله بدن در برابر خطرات فیزیکی تولید می شود مانند ببر با دندانهای دانه دار که اجداد ما را می ترساندند. کنش و واکنش جنگ یا پرواز- ولی استرس و فشار آورنده ها حالا متفاوت هستند- اغلب اوقات روانی هستند تا فیزیکی و گاهی به جای تک و توک مداوم هستند. ما نمی توانیم به نگرانی های پولی و مشکلات سلامتی حمله کرده و یا بجنگیم یا در حقیقت به طور فیزیکی از آنها فرار کنیم. وقتی راه رهایی درستی در بین نباشد عوارض فیزیکی و روانی ظاهر می شوند مانند: خستگی، سردردها، افسردگی، تهوع، اسهال و بیخوابی. در موارد بحرانی فشار و تشویش به بیماری روانی شدید منجر می شود.
معمولا جلوگیری از یک چنین مشکلی به زبان آسان تر است تا انجامش ولی سی کنید در صورت امکان فشار آورنده ها را از بین برده و یا کاهش دهید. نصایح دوستان یا متخصصان و یا یک گوش شنونده همدرد می تواند کمک کننده باشد. هر روز فرصت بدهید تا بدن و افکار شما به وسیله ورزش، مدی تیشن، یوگا، دراز کشیدن در حمام آب گرم، خواندن یک کتاب خوب یا نگاه کردن به تلویزیون استراحت کنند. با این کار فکر شما نیز استراحت خواهد کرد. از آرام بخشها و داروهای ضد افسردگی دوری کنید که علتهای آنها را از بین نخواهند برد. بلکه فقط ظهر آنها شما را فریب می دهد. تنباکو اگرچه به نظر می آید که استراحت و آرامش می دهد ولی خطرناک است و مانند قرصها به سرعت به صورت عادت و اعتیاد در می آید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *