چارلز منسون، دیوانه ای که اسطوره شد

درتاریخ جنایت های جهان افرادی بسیار خاصی هستند که با وجود اعمال وحشتناکشان تبدیل به یک اسطوره و بت میشوند، یکی از این افراد چارلز منسون است، شخصی که تا همین امروز به عنوان یک قهرمان از او نام میرود، بسیاری از نژادپرستان و گروه های تندرو در امریکا منسن را یک قهرمان میدانند، اما خود منسون پس از سال ها زندانی بودن دیگر همان شخص قبلی نیست، منسون یک نوازنده ی موسیقی بود که زمانی قصد داشت بزرگترین گروه راک دنیا را بسازد…

چارلز منسون متولد ۱۲ نوامبر ۱۹۳۴ ایالت کالیفرنیا است، زندگی او را میتواند از سن ۱۵ سالگی به بعد بررسی کرد، جایی که او معروف به مدوکس بی اسم شد منسون به همراه پدر ناتنی و مادرش در کالیفرنیا زندگی میکردند، اما بررسی های نشان میدهند که نام پدر بیولوژیکی او واکر اسکات درجه دار نیروی زمینی ارتش امریکا بوده است هرچند منسون هرگزپدر واقعی خود را ندید.

شواهد حاکی از این نکته است که پدر اصلی او دارای ریشه ای امریکایی-افریقایی بوده است اما منسون هرگز این حرف را قبول نکرد و پدرش را یک سفید و امریکایی کامل میدانست او از سنین ۲۵ سالگی به بعد به عقاید نژادپرستانه ی بسیار تندی روی اورد و پس از چندین ماه تلاش گروهی بانام خانواده ی منسون را تشکیل داد، اعضای خانواده ی او اولین اعضای این گروه بودند.

در سال ۱۹۷۱ منسون به جرم هدایت این گروه و دستور قتل حداقل ۷ نفر به حبس ابد محکوم شد، شارون تیت یکی از بازیگران معروف دهه ی ۶۰ نیز یکی از قربانیان این گروه بود، منسون هرگز اتهامات وارد شده به خود را نپذیرفت تا اینکه در سال ۱۹۹۰ اعتراف کرد که دستور قتل چندین نفر را صادر کرده است، او پیرو عقیده ای به نام هلتر اسکلتر بود که این نام را نیز از گروه معروف و افسانه ای بیلتز گرفته بود.این کلمه در معنای تحت الفظی انگلیسی به معنای شلوغی و بی نظمی است، منسون و گروهش معتقد بودند که در زمانی خاص جنگی نژادی میان سفیدها و رنگین پوستان رخ خواهد داد که در نهایت و پس از سالها جنگ سفیدها پیروز خواهند شد، او را میتوان جز قدرمندترین انارشیست های تاریخ دانست.

به مرور منسون یکی از بزرگترین و رهبران درگیری های نژادی در تمام امریکا شد و یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت عجیب او حتی پس از زندانی شدنش عضویت در یک گروه موسیقی راک و تلاش برای ساختن یک گروه موسیقی در دوران جوانی بود، منسون حتی مدتی رابطه ای دوستانه با یکی از اعضای گروه بیلتز داشته.

او هرگز شخصا هیچ کسی را به قتل نرساند اما بین ۷-۱۰ نفر به دستور او به قتل رسیدند، در زمان دستگریش نیز تعدادی از اعضای گروه او درگیری های شدیدی با پلیس ایجاد کردند و جلسات دادگاه او بسیار جنجالی و پرهیاهو بود.

روانشناسان معتقدند منسون جز ان دسته از انسانها بود که در نهایت ادعای پیغمبری میکرد، منسون بیشترین مصاحبه رادر تاریخ امریکا به عنوان یک محکوم دارد و به علت وجهه ی عجیب اجتماعیش تا همین امروز نیز طرفداران متعصب بسیاری دارد، در سال ۲۰۰۸ تعدادی از طرفدارانش خواستار بخشش او شدند.

منسون پس از مدتی به علت محیط و خصوصیتو زمان زیاد زندانی بودنش سلامت روحی خود را از دست داد و در مصاحبه های ۱۹۹۵ به بعد گاها حرفا های بسیار عجیب و خاصی مزد، برای مثال او در مصاحبه ای در سال ۲۰۰۱ گفت که شب ها از درون دیوار زندان عبور میکند و به بیرون از زندان میرود!

تاثیر او در جامعه ی امریکا بسیار زیاد است، خواننده هایی مانند مرلین منسون از نام او به عنوان یک امضا استفاده کرده اند و تا به امروز ۵ کتاب درمورد او نوشته شده است که به عنوان یک شخصیت منفی بسیار زیاد است، منسون را گاها پیغمبر سفید نیز مینامندف او یکی از دلایل اصلی در خشن خوانده شدن موسیقی راک است.

در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۴ منسون با افتون الین که در واقع یک مدل است ازدواج کرد! این ازدواج به درخواست الین و به علت علاقه ی زیاد او به منسون بیان شد، منسون در این رابطه گفت: خوشحالم که هنوز نیز فراموش نشده ام.

منسون در یکی از مصاحبه هایش جمله ای بسیار جالب گفت، از او پرسیدند که چرا قتل ها را خودت انجام نمیدادی؟ او جواب داد چون که اگر خودم شما کاکاسیا ها را میکشتم دیگر تو نبودی که با من مصاحبه کنی! (خبرنگار سیاه پوست بود)

خبرنگار: مردم امروز به تو نکاه میکنند، ۲۰ سال بعد و هنوز نمیدونن که تو کی هستی، اتهامتو بگو، تو کی هستی؟

منسون:هیچ کس!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *