چطور یک سایت وردپرس راه اندازی کنیم ؟

شما در این پست یاد می گیرید که چطور سایت وردپرس خود را راه اندازی کنید.

هاست و دامنه وردپرس

لازمه ی هر سایت یا وبگاه، دامنه است که اسم شما را دامنه یا دومین می نامند، برای انتخاب دامنه مناسب این مقاله را بخوانید و هاست هم مکان نگهداری از فایل های شماست و باید آن ها را از سایت های فروش هاست که معمولا دامنه هم ثبت می کنند خریداری کنید تا در نهایت بتوانید فایل های وردپرس را درون هاست خود آپلود نمایید.

تاریخچه وردپرس

مت مولنوگ پایه‌گذار وردپرس است، نرم‌افزار کدبازی که به طور گسترده از سوی وبلاگ‌ نویسان برای نوشتن وبلاگ مورد استفاده قرار گرفت. مت چارلز مولنوگ ، در تاریخ  ۱۹۸۴ در هوستون تگزاس به دنیا آمد و در  سانفرانسیسکوی کالیفرنیا زندگی می‌کند.

تا به الان حدود دوازده سال از تاریخ شروع وردپرس می گذرد. کل سیستم مدیریت و وردپرس محتوای اون مربوط به گروهی  فعال متشکل از عده ای از توسعه دهنده های وب و طراحان وب،اسپانسر ها و کاربرای نت میشه. در واقع گروهی که وردپرس رو برای ایجاد سایت ارتباطی اوپن سورس(اپن سورس) ارایه کردن و به کاربرا استفاده ی کاملا رایگان را داد.

وردپرس فارسی

وردپرس فارسی حدود ۹ سال است که پشتیبانی می شود و همیشه تیم زحمت کش گروه وردپرس فارسی از سیستم وردپرس حمایت کرده است .  تیم وردپرس فارسی همه ی قسمت های وردپرس را بومی سازی کرده است و شما مشکلی در زبان و محلی بودن آن ندارید تنها کاری که لازم است این است که یک فایل زیپ این سایت را بر روی هاست خود باز کرده و بعد از اتصال به دیتابیس صفحه آماده خود را داشته باشید.

چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟

وردپرس یکی از راحت ترین و پر طرفدارترین سیستم های مدیریت محتوا است که بخاطر انعطاف پذیری و افزونه های فراوان آن باعث شده است همه به طرف آن برویم. اینجا توضیحات بیشتری در رابطه با این موضوع که چرا باید از وردپرس استفاده کرد را نوشته ام.

 آموزش های وردپرس

تا دلتان بخواهد آموزش های وردپرس داریم! از آکادمی لیندا و سایت های آنلاین آموزش وردپرس گرفته تا آموزش های خود سایت اینفو پس خیالتان تخت که منابع آموزشی زیادی برای یادگیری و توسعه این سیستم وجود دارد.

چطور قالب وردپرس را نصب کنیم ؟

شما بعد از نصب وردپرس در هاست خود و تنظیمات اتصال به دیتابیس، وردپرس را کامل و آماده دارید ولی شاید از قالب پیش فرض وردپرس خوشتان نیاید و ترجیح بدهید از پوسته های های دیگری برای سایت خود استفاده کنید.

افزونه های وردپرس را چگونه نصب کنیم ؟

ما در اینفو افزونه های ضروری و پر کاربرد را معرفی کرده ایم و شما می توانید آن ها را دانلود نمایید. شما بعد از دریافت افزونه یا همان پلاگین، آن را در قسمت افزودن افزونه نصب میکنید و بعد آن را فعال می کنید. به همین راحتی.

چطور قالب وردپرس را اختصاصی کنیم ؟

خود وردپرس تا حدودی سیستم کاستومایز دارد و می توانید سفارشی کنید ولی استایل آن را نمی توانید با سیستم خودش تغییر دهید و باید کار را به طراح واگذار نمود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *