برای تبدیل کاربر به مشتری سایت چه کنیم؟

امروزه برای هر کسب و کار و منظوری سایتی ساخته میشود. تا مشتریان و کاربران به راحتی هرچه تمامتر از محصولات و شرایط ویژه با خبر شوند. اما تنها با داشتن یک وب سایت در فضای مجازی نمیتوان به موفقیت رسید. راه اندازی سایت شاید زمان زیادی طول نکشد. اما رتبه گرفتن و حضوری پررنگ در بین رقبا پروسه ای زمانبر است.

برای اینکه بازدید کنندگان را به مشتریان وب سایت خود تبدیل کنید، باید توجه آن ها را به طراحی سایت و محتوای آن جلب کنید. برای این منظور چند نکته وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید.

* نیازهای مخاطبین سایت خود را تحقق ببخشید

بازدید کنندگان، مشتریان اختیاری و احتمالی می باشند که به دنبال یافتن مواردی هستند و به همین دلیل هم وارد وب سایت شما شده اند تا به چیزهایی که می خواهند دست یابند. به سوالاتی نظیر “این وب سایت برای من چه مواردی را ارئه می دهد؟” پیش از این که پرسیده شوند، پاسخ دهید.

* طراحی وب سایت خود را ساده بسازید

باید به بازدید کنندگان سایت کمک کنید تا آن چه که به دنبال آن می باشند را در سایت شما بیابند و شما باید راه دسترسی به این موارد را برایشان ساده بسازید. از این که عوامل زیادی را در طراحی وب سایت خود قرار دهید، پرهیز کنید که باعث می شود سردرگمی های زیادی برای مخاطبین سایت به وجود بیاید.

* با مشتریان وب سایت خود در ارتباط و تعامل باشید

می توانید در طراحی سایت خود از دکمه “چت آنلاین” استفاده کنید. به این روش شما می توانید تعاملات و ارتباطاتی را با مخاطبین سایت خود، بدون این که نیاز به ثبت نام آن ها در وب سایت باشد، برقرار کنید. شما از موارد دیگری مانند وب سایت های شبکه اجتماعی نیز می توانید کمک بگیرید.

* درباره قیمت محصولات خود صادق باشید

درباره ارائه قیمت محصولات و سرویس های خود صریح و واضح صحبت کنید و نباید قیمت آن ها را از مشتریان سایت خود مخفی بسازید.

* شرایط پرداخت متنوعی را در دسترس مشتریان سایت خود قرار دهید

شاید همه مخاطبین و مشتریان سایت از این که بخواهند اطلاعات کارت اعتباری خود را در اختیار وب سایت شما قرار دهند، احساس خوبی نداشته باشند. مشتریان وب سایت باید گزینه های پرداختی متنوعی را رو به روی خود داشته باشند تا از میان آن ها مناسب ترین مورد را انتخاب کنند. PAYPAL، انتقال بانکی، پرداخت درب منزل و غیره، از جمله این روش های پرداختی می باشد.

* اطلاعات تماس را در وب سایت در دسترس مشتریان و مخاطبین سایت قرار دهید

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس تان در جایی از طراحی سایت قرار گرفته است که مشتریان و مخاطبین سایت به سادگی می توانند آن ها را ببینند. این مورد باعث می شود تا مشتریان وب سایت درک کنند که در پشت پرده این وب سایت، اشخاص واقعی حضور دارند، از این رو بیشتر و راحت تر به وب سایت شما اعتماد می کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *