چگونه تماس صوتی whatsapp را غیر فعال کنیم؟

 

چطوری می توان امکان دریافت تماس صوتی در واتس اپ را غیرفعال کرد؟ این سوالی است که برای خیلی از کاربران پیش می آید در عین حال روش حل آن بر بسیاری از افراد مکشوف نیست. امروز اینفو تصمیم دارد به کاربران اندرویدی whatsapp کمک کند تا به سادگی این قابلیت را غیر فعال نمایند. البته اینکه می خواهیم به این آموزش بپردازیم به این معنی نیست که قابلیت تماس صوتی در whatsapp قابلیتی بی ارزش، خطرناک و یا نگران کننده است. اینکه چه کسانی از whatsapp و قابلیت تماس صوتی اش استفاده می کنند، بستگی به این دارد که قرار است چه استفاده ای از آن بشود. بسیاری از شرکت های تجاری ترجیح می دهند به منظور سهولت ارتباط با مشتری ها از این امکان استفاده کنند اما حالا به هر دلیل شخصی اگر دوست ندارید تماس دریافتی از طریف whatsapp داشته باشید این آموزش برای شما مناسب خواهد بود.

روش های متفاوتی برای غیرفعال کردن این قابلیت وجود دارد، که البته می توانید از طریق وب سایت رسمی واتس اپ به آن بپردازید اما اینفو در این جا قصد دارد تنها به دو روش مرسوم و کاملا عملی بپردازد.

disable-whatsapp-call

روش اول: غیرفعال کردن تماس صوتی whatsapp به کمک GBwhatsapp ( این روش توسط اینفو توصیه می شود )

قبل از این که بخواهید از این روش استفاده کنید، توصیه می شود از چت هایتان یک بک آپ بگیرید و در جایی امن از حافظه و یا در حافظه کامپیوترتان ذخیره کنید و بعد این روال را دنبال کنید:

برای شروع باید نرم افزار GBwhatsapp را دانلود کنید و روی گوشی خود نصب کنید! بدین منظور روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نرم افزار GBwhatsapp  برای اندروید 

بعد از این که نرم افزار را دانلود کردید، ان را نصب کنید و کاری به سایر اپلیکیشن های تان نداشته باشید. مثل سایر اپ ها، شماره موبایل خود را در آن ثبت کنید. زمانی که تلفن خود را روی آن ثبت کردید درست مثل واتس اپ روی گوشی تان اجرا می شود اما دارای شماری امکانات اضافه نیز می باشد.

در مرحله بعد باید کمی تنظیمات را دست کاری کنید. روی منوی SETTING ضربه بزنید تا وارد بخش GBsetting شوید:

disable-whatsapp-call-android

در این بخش کمی به پایین بیایید تا گزینه other modes را مشاهده نمایید.

disable-whatsapp-call-android

در این قسمت، می توانید گزینه های مختلفی ببینید اما ما با گزینه Disable Voice Calls کار داریم. این گزینه را یافته و آن را فعال کنید.

disable-whatsapp-call-android

بعد از این کار به سراغ پروفایل فردی بروید که نمی خواهید از سوی او تماس صوتی در واتس اپ دریافت کنید. بدین منظور به قسمت پروفایل بروید، و گزینه custom notifications را انتخاب کنید:

disable-whatsapp-call-android

وقتی که روی گزینه  custom notifications کلیک کنید، وارد صفحه ای مجزا می شوید که ابتدای ان عبارت use  custom notifications به چشم می آید. بدین منظور می توانید روی آن ضربه بزنید، و بعد از آن گزینه Disable Voice Call را بزنید.

 custom notifications

بدین صورت تماس صوتی از واتس اپ از طرف کاربر مورد نظر هرگز برای شما ارسال نخواهد شد و از این بابت خیالتان کاملا راحت خواهد بود. اما یک روش دیگر هم وجود دارد.

روش دوم: غیرفعال کردن دریافت تماس صوتی از واتس اپ، برای گوشی های روت نشده

بسیاری از کاربران برای دسترسی به منابع سیستمی و امکانات بیشتر و شخصی سازی دلخواه تر اقدام به روت کردن گوشی خود می کنند. گوشی های روت شده بعد از اعمال تغییرات، نمی توانند مثل سایر گوشی ها باشند و برخی ترفند ها هم روی ان ها جواب نمی دهد. مثلا در این مرخله به آموزشی خواهیم پرداخت که فقط روی گوشی های روت نشده جواب می دهد، اما اگر گوشی شما روت شده است، می توانید آموزش قبلی و روش اول را تست کنید که ۱۰۰ درصد جواب می دهد.

اما این روش بدین گونه است که باید نرم افزار disable whatsapp call را دانلود کنید. برای این کار روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نرم افزار  disable whatsapp call  برای گوشی های اندرویدی لینک اصلی –  ( لینک کمی )

زمانی که این اپلیکیشن را دانلود کردید آن را سریع اجرا کنید تا با صفحه ای مطابق زیر روبرو شوید:

 disable whatsapp call

در انتها دکمه نصب یا install را مشاهده می کنید. روی ان ضربه بزنید تا برنامه نصب شود. بعد از نصب شدن، از طریق بخش نوتیفی ها آن را باز کنید:

بعد روی services کلیک کنید و از ان جا گزینه enable notification access را فعال کنید.

 disable whatsapp call

با این کار گزینه بالا برای تان نمایش داده می شود که حاکی از این است که می توانید با فعال کردن آن، تماس صوتی واتس اپ را غیر فعال کنید، پس گزینه جلوی  disable whatsapp call را فعال نگه دارید.

بدین طریق به راحتی قادر شدید که امکان دریافت تماس صوتی را در گوشی خود غیر فعال کنید. دقت کنید که نرم افزار  disable whatsapp call صرفا روی گوشی های روت نشده، فعال خواهد شد و باید البته نسخه گوشی تان اندرویدی باشد. بهتر است که به این دو مورد دقت داشته باشید، در غیر اینصورت روش بالاتر و روش اول را تست کنید و از این طریق موفق به ایجاد مانع بر سر راه تماس افرادی شوید که نمی خواهید از ان ها تماسی دریافت کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *