چگونه در اینستاگرام لوکیشن سفارشی بسازیم؟

 

ایجاد لوکیشن‌های سفارشی در اینستاگرام یکی از بهترین روش‌ها برای تولید ترافیک برای حساب کاربری شما است. این روش در رقابت با سایر شرکت‌ها به شکل قابل توجهی شما را منحصر به فرد می‌سازد. علاوه بر این اجازه می‌دهد تا افراد بتوانند با هم به یک محل خاص بروند و اکانت شما را در پلتفرم‌ها مختلف تبلیغ کنند.

اینفو: وقتی برای اولین بار به عنوان مدیر شبکه‌های اجتماعی شرکت F45 استخدام شدم، نخستین کاری که باید می‌کردم این بود که در اینستاگرام برای باشگاهم یک لوکیشن سفارشی بسازم.

خب، آن زمان موفق به انجام این کار نشدم. به مدت دو هفته سعی کردم این لوکیشن سفارشی را اضافه کنم، ولی هیچ وقت نتوانستم در جستجوهایی که در اینستاگرام انجام می‌دادم لوکیشنم را پیدا کنم. خیلی ناامید شده بودم. بنابراین به این نتیجه رسیدم که کار با اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی را بلد نیستم و تظاهر کردم که ساختن لوکیشن سفارشی اصلاً ممکن نیست.

instagram-101-create-custom-location-instagram-0178307

یک روز بالاخره آن لوکیشن سفارشی را پیدا کردم، اما مشکل از کجا بود؟ مشکل این بود که اپلیکیشن فیسبوک موبایلم را آپدیت نکرده بودم چون فکر می‌کردم با این کار برنامه کارایی خودش را از دست می‌دهد.

پس قبل از هر چیز اول مطمئن شوید که اپلیکیشن‌ها به‌روز باشد. در این مورد چون فیسبوک مالک اینستاگرام است، باید اپلیکیشن این شبکه‌ی اجتماعی را هم آپدیت کنید، سپس ابتدا بر روی فیسبوک یک لوکیشن سفارشی بسازید و بعد آن را با اکانت اینستاگرام خود سینک نمایید. نحوه‌ی انجام کار به شرح زیر است:

مرحله ۱ – قابلیت Location Services را فعال کنید

برای فعال‌سازی این قابلیت هم می‌توانید از خود اپلیکیشن فیسبوک استفاده کنید هم از تنظیمات موبایل. پس اپ فیسبوک را باز کنید، سپس دکمه‌ی منو را لمس نمایید.

حالا، اگر از آیفون استفاده می‌کنید، گزینه‌ی Settings، سپس Account Settings و بعد Location را انتخاب کنید. در صفحه‌ی بعدی بهتر است گزینه‌ی While Using the App را انتخاب نمایید.

ایجاد لوکیشن سفارشی فیس بوک

اگر از اندروید استفاده می‌کنید، گزینه‌ی Account Settings، سپس Location را انتخاب کنید و مطمئن شوید که هر دو گزینه‌ی Location History و Location Services فعال شده باشد. اگر گزینه‌ی Account Settings را نمی‌بینید، ابتدا Settings را انتخاب کنید.

ایجاد لوکیشن سفارشی فیس بوک

اگر برای فعال کردن قابلیت Location Services از داخل اپ فیسبوک مشکل دارید به بخش تنظیمات دستگاه بروید.

اگر از آیفون استفاده می‌کنید به مسیر Settings > Privacy > Location Services بروید و مطمئن شوید این بخش فعال باشد. همچنین فیسبوک هم باید از لیست Privacy فعال شده باشد.

در اندروید باید به بخش Settings بروید و وارد منوی Location شوید. سپس مطمئن شوید که این قابلیت فعال باشد و بر روی حالت High accuracy قرار گرفته باشد. حالا از پایین صفحه به بخش Google Location History بروید و مطمئن شوید که این سرویس هم فعال است. علاوه بر این از بخش Settings به قسمت Apps هم بروید و از آن جا بعد از پیدا کردن فیسبوک روی Permissions بزنید و مطمئن شوید که گزینه‌ی Location فعال باشد.

ایجاد لوکیشن سفارشی فیس بوک

مرحله ۲ – ایجاد استاتوس Check-in در فیسبوک

اکنون بر روی اکانت فیسبوک خود یک استاتوس Check-in بسازید. نام لوکیشنی که می‌خواهید سفارشی کنید را درون نوار جستجو تایپ نمایید. حرف اول این اسم باید با حروف بزرگ نوشته شود و متاسفانه امکان افزودن اموجی یا علائمی مثل # و @ هم وجود ندارد.

حالا به پایین صفحه بروید تا گزینه‌ی Add [Custom Location] … را ببینید. آن را لمس کنید.

ایجاد لوکیشن سفارشی فیس بوک

مرحله ۳ – ایجاد لوکیشن سفارشی

بعد از این که روی گزینه‌ی Add [Custom Location] … زدید، باید تعیین کنید که کدام دسته‌بندی لوکیشن شما را بهتر توصیف می‌کند.

بعد از انتخاب دسته‌بندی مربوطه، فیسبوک از شما می‌خواهد تا لوکیشن خود را انتخاب کنید. گزینه‌ی I’m currently here را لمس کنید یا به دنبال لوکیشنی که می‌خواهید سفارشی‌سازی نمایید بگردید. سپس لوکیشن خود را بسازید و استاتوس Check-in خود را در فیسبوک ارسال کنید.

مرحله ۴ – اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید و یک پست جدید بسازید

اول اطمینان یابید که لوکیشن سفارشی شما ساخته شده باشد، سپس به اپ اینستاگرام بروید، یک پست جدید بسازید و نهایتاً گزینه‌ی Add Location را لمس کنید. از میان نتایج جستجو به دنبال لوکیشن‌هایی که اخیراً ساختید بگردید و لوکیشن مورد نظر خود را در اینستاگرام پست کنید.

در این باره دیدگاه و تجربه خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *