چگونه در ورد فهرست اتوماتیک بزنیم؟

برای همه ما پیش آمده که مقاله و یا تحقیقی را در ورد تایپ کنیم و هنگام ایجاد فهرست برای آن به صورت دستی عنوان ها را وارد کرده و مقابلش شماره صفحه را قرار بدهیم. اما بهتر است بدانید که در Microsoft Office Word امکان ویژه ای برای این منظور در نظر گرفته شده است. برای ایجاد فهرست به صورت خودکار برای مطالب خود می توانید طبق روش زیر اقدام کنید تا به سادگی فهرستی برای مطالب خود ایجاد نماییم:
۱- بر روی تب home کلیک کرده و از قسمت نوع های نگارشی گزینه modify را انتخاب می نماییم.

۲- در پنجره باز شده نوع فرمت بندی عنوان را به دلخواه انتحاب و تغییر می دهیم.

۳- عنوان های موجود داخل متن را انتخاب نموده و با heading مورد نظر همگون می نماییم. به عنوان مثال “تاریخچه” در متن ما یک عنوان است، آنرا با ماوس به حالت انتخاب شده در می آوریم و سپس بر روی heading مورد نظر در تب home کلیک می کنیم.


۴- بعداز اینکه تمامی عنوان های موجود داخل متن را با این روش مشخص و فرمت بندی نمودیم به صفحه ای می رویم که قصد داریم فهرست را داخل آن ایحاد نماییم، سپس به تب Reference رفته و

بر روی table of contents کلیک می کنیم و یکی از حالت های نمایش داده شده در لیست را انتخاب می کنیم تا فهرست به صورت اتوماتیک ساخته شود.

چنانچه بعداز ایجاد فهرست در عناوین خود تغییری ایجاد کردید می توانید روی صفحه شامل فهرست کلیک راست کرده و گزینه Update table of contents را اتنخاب کنید تا تغییرات در فهرست شما نیز اعمال شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *