چگونه ماست را تزیین کنیم؟

چگونه ماست را تزیین کنیم؟

در این پست ابتدا به این سوال پاسخ می دهیم که برای تزیین ماست از چه موادی می توان استفاده کرد؟ زیرا ماست یک ماده سرد است و اشتباه در انتخاب مواد افزودنی به آن می تواند برای افراد مشکل ساز شود. سپس به معرفی ماست های میوه ای می پردازیم و در ادامه به صورت تصویری با چند نمونه تزیین ماست با مواد گفته شده آشنا می شویم:
موادی که برای تزیین ماست می توان از آنها استفاده کرد عبارتند از:
۱ـ نعناع
۲ـ گردو
۳ـ دارچین
۴ـ تخم شربتی
۵ـ نارگیل
۶ـ شاهدانه
۷ـ پسته
۸ـ تخمه کدو تنبل
مواد فوق با مخلوط شدن در ماست خاصیت هایی ایجاد می کنند که می تواند از سردی جلوگیری کند و بسیار برای بدن مفید است. از دیگر موادی که به خاطر رنگ و زیبایی می توان برای تزیین ماست از آن استفاده کرد، «لبو» می باشد. استفاده از خیار برای مخلوط کردن و یا تزیین ماست بسیار مرسوم است اما نکته حائز اهمیت این است که خیار، خود ماده ای سرد است و توصیه می شود حتما در کنار ماست و خیار، یکی از مواد افزودنی فوق را به آن اضافه کنید.
یکی از مواد خوراکی که اخیراً بسیار مرسوم شده است، ماست میوه ای می باشد. میوه ها که خود دارای خواص فراوانی هستند و باعث افزایش حافظه و یادگیری می شوند، با مخلوط شدن در ماست، باعث کاهش جذب گلسترول شده و از بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می کنند. بنابراین می توان هم از ماست میوه ای استفاده کرد و هم از میوه ها برای تزیین ماست استفاده کرد. توصیه می شود برای تزیین ماست از میوه هایی نظیر توت فرنگی، هلو، سیب، موز و گلابی استفاده شود.
تصاویر زیر نمونه هایی از تزیینات ماست هستند که می توانید از آنها استفاده کنید:

چگونه ماست را تزیین کنیم؟ چگونه ماست را تزیین کنیم؟ چگونه ماست را تزیین کنیم؟ چگونه ماست را تزیین کنیم؟ چگونه ماست را تزیین کنیم؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *