چگونه کم خونی را با تغذیه درمان کنیم

تغذیه

گلبول های قرمز:

کم خونی می تواند باعث خستگی و ضعف شود. هنگامی که افراد دارای شمارش گلبول قرمز پایین تر از حد طبیعی هستند، بدن آنها باید بیش از حد کار کند تا اکسیژن کافی به سلول ها برسد. این می تواند یک فرد احساس تخلیه را ترک کند.

شمارش گلبول قرمز کم می تواند علایم و عوارض مختلفی را ایجاد کند.

تغییراتی در رژیم غذایی و شیوه زندگی وجود دارد که مردم میتوانند برای کمک به بدن، تعداد گلبولهای قرمز را افزایش دهند. با این حال، اگر نشانه ها همچنان ادامه یابد، مهم است که یک دکتر را ببینید.
گلبول های قرمز، سلول های فراوانی در خون انسان هستند. سلول ها حاوی هموگلوبین هستند که پروتئینی است که اکسیژن را در اطراف بدن حمل می کند. هموگلوبین همچنین مسئول رنگ رنگ مشخص خون است.

گلبول های قرمز خون در بدن به طور متوسط ​​۱۱۵ روز به گردش می رسند. بعد از این، آنها به کبد می رسند، جایی که آنها شکسته می شوند، و مواد مغذی آنها به سلول ها بازیافت می شود.

گلبول های قرمز به طور مداوم در مغز استخوان تولید می شوند. اگر بدن به طور مرتب عرضه مواد مغذی لازم را دریافت نمی کند، گلبول های قرمز ممکن است دچار سوء تغذیه شوند یا سریعتر از بدن که می توانند جایگزین آنها شوند.

غذاهایی که برای افزایش گلبولهای قرمز مصرف می کنند

تعداد گلبول های قرمز کم معمولا به دلیل مصرف کم مواد مغذی ضروری است. خوردن غذاهای غنی تر با مواد مغذی می تواند بدن را برای ایجاد گلبول های قرمز خون مناسب بدن مناسب بگذارد.

این ویتامین ها و مواد معدنی نیز می توانند به عنوان مکمل مصرف شوند، اگر چه بهتر است مواد مغذی را مستقیما از غذاهای سالم دریافت کنید. سعی کنید غذاهای غنی از مواد مغذی زیر مصرف کنید:

اهن

آهن مواد مغذی است که اغلب در ارتباط با کم خونی هستند. بدن از آهن برای تولید هموگلوبین استفاده می کند که اکسیژن را در سلول های خونی ذخیره می کند. بدون آهن، این سلول ها می توانند از بین بروند یا قادر به انتقال اکسیژن به بدن باشند.

خوردن غذاهای غنی از آهن می تواند به جلوگیری از نشانه های کم خونی کمک کند و خون را سالم نگه دارد. منابع آهن عبارتند از:

حلزون صدف، مانند صدف، خرچنگ و صدف
اسفناج
غلات غنی شده
آب آلو
ماهی تن
گوشت گاو
توفو
جگر مرغ
لوبیا سفید
عدس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *