کاری کنید مشتریان‌تان احساس خاص بودن کنند

زبان بدن در مصاحبه‌ شغلی

کاری کنید مشتریان‌تان احساس خاص بودن کنند

غیر از پاسخگویی تکنیک‌های دیگری هم برای راضی نگه‌داشتن آن‌ها وجود دارد. این‌که کاری کنید مشتریان‌تان احساس خاص و مهم بودن کنند آن‌قدر هم سخت نیست و با انجام چند راهکار کار ساده می‌توانید به یک کسب و کار محبوب تبدیل شوید. این‌ها تکنیک‌هایی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مشتریانی وفادار داشته باشید.

 

تولد مشتریان را تبریک بگویید

درست است شاید به کمی کار و پیگری نیاز داشته باشد اما تقریبا هزینه‌ای ندارد و با انجام این کار به مشتریان نشان ‌می‌دهید که برای شما اهمیت دارند.

 

به مشتریان توجه کنید

سعی کنید به مشتریان اطلاعات کافی در مورد کالا‌ها بدهید و اگر نیاز به مشاوره داشتند به آن‌ها کمک کنید. با این کار می‌توانید از رقبای خود که وقت صرف مشتریان نمی‌کنند پیشی بگیرید.

 

از مشتریان تشکر کنید

می‌توانید این کار را با دادن یک کارت تشکر یا به صورتی کلامی انجام دهید، اما تشکر کردن از مشتریان برای خریدی که از شما کرده‌اند باعث می‌شود احساس کنند با خرید کردن از شما، از کسب و کارتان حمایت می‌کنند. اگر مردم به خرید کردن از شما علاقه پیدا کنند و احساس کنند شما از صمیم قلب از آن‌ها تشکر می‌کنید، احتمال این‌که در آینده دوباره از شما خرید کنند بیشتر است.

 

با تخفیف دادن در خرید یا ارائه خدمات تحویل رایگان می‌توانید برای مشتریان انگیزه خرید مجدد ایجاد کنید.

تخفیف بدهید

تخفیف دادن برای خرید‌های بعدی یا ارائه‌ی خدمات تحویل در منزل رایگان می‌تواند انگیزه‌ای برای مشتریان باشد که دوباره از کسب و کار شما خرید کنند.

 

خیر باشید

می‌توانید مقدار کمی از فروش خود را به خیریه بدهید یا به سازمان‌های وقف عام خدمات رایگان ارائه کنید. با انجام این‌کار نه‌تنها کار خوبی کرده‌اید بلکه به مشتریان هم دلیلی داده‌اید که بیشتر از شما حمایت کنند.

 

مشتریان را به خاطر بسپارید

با مشتریان طوری سلام و احوال‌پرسی کنید که حس کنند می‌شناسیدشان، به هر حال این‌که به مشتریان نشان دهید در ذهن شما هستند باعث می‌شود احساس اهمیت و امنیت کنند.

 

از نظرات مشتریان استفاده کنید

با گوش دادن به نظرات مشتریان به آن‌ها نشان دهید مهم هستند. اگر در مورد کسب و کار یا خودتان نظری دادند، در صورت امکان از نظرات آن‌ها استفاده کنید و تغییراتی در کسب و کار خود ایجاد کنید.

 

به کسب و کارتان اهمیت دهید

اگر در کارتان مشکلی پیش‌آمده هر قدر لازم است تلاش کنید تا مشکل حل شود. وقتی مشتریان اطمینان داشته باشند که شما مشکلات را برطرف می‌کنید، به شما اعتماد می‌کنند و دلیلی برای بازگشت به کسب و کار شما خواهند داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *