گزارش آخر سال NPD منتشر شد؛ پلی استیشن ۴ و Call of Duty: WWII در صدر

گزارش های منتشر شده از سمت NPD حاکی از این است که کنسول نینتندو سوییچ با فروش ۱.۵ میلیون دستگاهی در این ماه، پر فروش ترین کنسول ماه گذشته بوده و پلی استیشن ۴ نیز  جایگاه پر فروش ترین کنسول سال ۲۰۱۷ میلادی را کسب است.

سوییچ در عمر ده ماهه خود تا کنون موفق به فروش ۴٫۸ میلیون واحدی شده تا سریع ترین کنسول در تاریخ ایالات متحده باشد که در مدت زمان ده ماهه، به این رقم می رسد.

کنسول دستی نینتندو یعنی ۳DS نیز از اوضاع خوبی برخوردار است. تمام ورژن های مختلف این کنسول روی هم در ماه دسامبر ۷۵۰ هزار دستگاه فروش رفته اند تا این کنسول بهترین فروش در ماه دسامبر را از سال ۲۰۱۴ تجربه کند.

نینتندو سوییچ در NPD

تبدیل شدن نینتندو سوییچ به پر فروش ترین کنسول ماه گذشته قابل پیش بینی بود.

فروش سالانه ۳DS نسبت به سال گذشته نیز شاهد افزایش ۲۷ درصدی نسبت به سال گذشته بوده و این کنسول تا به این جای کار به فروش کلی ۲۱ میلیون واحدی رسیده که موفقیت بزرگی برای نینتندو محسوب می شود.

فروش کلی تمام دستگاه های نینتندو در ماه دسامبر به رقمی بیش از ۲٫۶ میلیون دستگاه می رسد. همچنین ۶ بازی از پلتفرم نینتندو سوییچ نیز در چارت ۲۰ بازی پرفروش ماه گذشته میلادی، قرار گرفته اند.

بازی Super Mario Odyssey در رده سوم،  Mario Kart 8 Deluxe در رده چهارم، The Legend of Zelda: Breath of the Wild در رده نهم و در نهایت بازی Splatoon 2 به رده ۱۶ ام در جدول پرفروش ترین ها رسیده اند. البته طبق معمول در گزارش NPD تنها فروش فیزیکی بازی ها در نظر گرفته شده است.

همچین NPD گزارشی از پر فروش ترین بازی های سال گذشته میلادی در ایالات متحده منتشر کرده که نشان از صدرنشینی قابل پیش بینی آخرین نسخه از سری کال او دیوتی یعنی Call of Duty: WWII دارد. جدول فروش ده بازی پر فروش سال گذشته به شرح زیر است:

  1. Call of Duty: WWII
  2. NBA 2K18
  3. Destiny 2
  4. Madden NFL 18
  5. The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  6. Grand Theft Auto V
  7. Ghost Recon: Wildlands
  8. Star Wars: Battlefront II
  9. Super Mario Odyssey
  10. Mario Kart 8

کنسول ایکس باکس وان نیز به دومین کنسول پرفروش در ماه گذشته بود و پلی استیشن ۴ نیز پشت این دو کنسول قرار گرفت. ما انتظار انتشار جزییات بیشتری از سمت NPD را داشتیم ولی از آن جایی که مایکروسافت مدتی است که از اعلام میزان فروش ایکس باکس وان سر می زند، گله ای بر این قضیه وارد نیست.

البته فروش فوق العاده سوییچ در ماه های اخیر باعث نشده تا پلی استیشن ۴ صدر جدول پرفروش ترین کنسول سال گذشته را از دست بدهد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *