گویلین در یک نگاه

گویلین، در کشور چین، به دلیل مناظر فوق‌العاده‌اش یکی از مقاصد مهم توریستی به شمار می‌رود. پارک هفت ستاره، پاگودای دوقلوی ماه و خورشید، تپه خرطوم فیل و غار رید فلوت از دیدنی‌های گویلین است.

اگر قصد سفر به این سرزمین بی‌نظیر را دارید، با تورهای گویلین آشنا شوید.

گویلین (Guilin) یکی از شهرهای استان گوانگشی در کشور چین، قاره آسیا است. این شهر که در شمال‌شرقی کشور و در ساحل غربی رودخانه لی قرار دارد، از شمال با استان هونان همسایه است و از نانینگ، مرکز استان، ۳۷۰ کیلومتر فاصله دارد.

جمعیت شهر گویلین بیش از ۴٫۷ میلیون نفر و مساحت آن حدود ۲۸ هزار کیلومتر مربع است. دین بیشتر ساکنان گویلین را بودیسم، تائویسم، کنفوسیانیسم و برخی ادیان سنتی چین تشکیل می‌دهد و جمعیت مسلمانان و مسیحیان، اقلیت گویلین را شامل می‌شوند. گویش‌های متعددی از زبان چینی و ماندارین در این شهر استفاده می‌شود.

گویلین در منطقه‌ی خودمختار گوانگشی قرار دارد و تنها تفاوت آن با تقسیمات استانی، در حوزه قانون‌گذاری است؛ به این ترتیب که مناطق خودمختار چین از حقوق قانون‌گذاری بیشتری نسبت به استان‌ها برخودار هستند.

اولین ساکنان گویلین در سال ۳۱۴ قبل از میلاد در ساحل رودخانه لی اقامت گزیدند. در سال ۱۱۱ قبل از میلاد و هنگام سلطنت خاندان هان، این منطقه با عنوان نام شهرستان شی‌آن به رسمیت شناخته شد. هنگام سلطنت خاندان تانگ و خاندان سونگ، این شهر به عنوان مرکز تجمع ارتشی‌هایی بود که از مرزهای جنوب‌غربی دفاع می‌کردند. نام گویلین اولین بار در سال ۱۹۴۰ روی شهر گذاشته شد.

گویلین

آب و هوای گویلین نیمه‌گرمسیری مرطوب به شمار می‌رود. تابستان‌هایی طولانی، گرم و مرطوب، و زمستان‌هایی کوتاه و معتدل دارد. بهار در گویلین ابری و بارانی است و بارش باران‌ در عین آفتابی بودن، در فصل تابستان نیز ادامه می‌یابد. متوسط دمای هوا در طول سال از ۱۶٫۱ تا ۲۳٫۴ درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند و میانگین بارش سالانه ۱,۸۸۷ میلی‌متر است.

فرودگاه بین‌المللی گویلین لیانگ‌جیانگ در فاصله ۲۸ کیلومتری جنوب‌غربی شهر قرار دارد و در آن پروازهایی از/ به کوالالامپور، سئول، سنگاپور، پکن و بسیاری از شهرهای داخلی دیگر برقرار است. گویلین سه ایستگاه قطار دارد که این شهر را با خط آهن به هنگ‌کنگ، پکن، شنزن، گوانگژو، نانینگ، کومینگ و شیان وصل می‌کند. برخی از این قطار‌ها تندرو است. برای جابجایی‌های درون‌شهری اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها خدمات خوبی ارائه می‌دهند.

گلدوزی‌های محلی ژوانگ، بادبزن‌های نقاشی‌شده یانگشاو، توپ‌های تزیینی ژوانگ، سس چیلی محلی و نودل‌های برنجی گویلین از سوغاتی‌های گویلین به شمار می‌روند. شما برای خرید می‌توانید به «مرکز خرید نیکو نیکو دو پلازا» (Niko Niko Do Plaza) سر بزنید.

گویلین

از محبوب‌ترین دیدنی‌های گویلین می‌توان غار رید فلوت، «پارک هفت ستاره» (Seven Star Park)، «تپه خرطوم فیل» (Elephant Trunk Hill)، «باغ سنت‌های بومی لیجیانگ» (Lijiang Folk Customs Garden)، «پارک فرهنگی ریو شوانگتا» (Riyue Shuangta Cultural Park)، «پاگودای دوقلوی ماه و خورشید» (Sun and Moon Pagodas)، «تپه فوبو» (Fubo Hill)، «پارک شانگ‌‌بیشان» (Xiangbishan Park) را نام برد.

گویلین

دیگر دیدنی‌های گویلین شامل «شهر قدیمی داشو» (Daxu Old Town)، «باغ گیاه‌شناسی گویلین» (Guilin Botanical Garden)، «پارک ملی جنگلی گوانگشی گویلین» (Guangxi Guilin National Forest Park)، «پارک هنر گویلین» (Guilin Art Park)، «شهر جینگ‌جانگ وانگ‌چن» (Jingjiang Wangcheng City) و «دروازه باستانی جنوب» (Ancient South Gate) می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *