یوفوها ، آیا آنها واقعی هستند؟ بخش دوم

میزگرد لری کینگ در مورد یوفوها

قسمت دوم

میزگرد در مورد واقعیت یا تخیلی بودن یوفوها با حضور کارشناسان در برنامه لری کینگ

لری کینگ : جولی، پدرت چیزی دیده بود؟
جولی شوستر : بله، پدرم در مقر نیروی هوایی، بخشی از اون شی سقوط کرده رو دیده بود، اما چیزی از اینکه، اون شی چه شکلی بود…. نگفت…
لری کینگ : مایکل، اگر شما میگی، آنچه که پیدا شده یوفو نبوده، پس چرا پنهانکاری شده؟
مایکل شرمر : خب طبیعیه چون موضوع جاسوسی درمیان بوده باید پنهان می شده…
لری کینگ : جیمی نظر تو چیه؟
جیمز فاکس : من از مایکل می پرسم، اگر یوفوها مشخص بشه که واقعی هستند، آیا بزرگترین کشف در تاریخ نخواهد بود؟
مایکل شرمر : بله حتما
جیمز فاکس : خب حالا بمن بگو، چه افرادی،بهترین امکانات را برای یافتن و مشاهده یوفوها خواهند داشت؟
مایکل شرمر : حکومت و ارتش…
جیمز فاکس : خب، الان صدها ژنرال، خلبان، سرهنگ در رده های مختلف نظامی، رئیس‌جمهور، فرماندار،دانشمند، فضانورد داریم که اذعان کردن که یوفوها را مشاهده کرده و اطمینان دارن که اونا وجود دارن…اگر حرف اونا رو باور نکنیم، حرف کیو باید باور کنیم..
مایکل شرمر : ببینید دوستان، اینجا ما مشکل عدم شواهد داریم

استانتون فریدمن 🙁 با خنده) یعنی چی عدم شواهد داریم… اینهمه شاهد پس چی هستن؟
مایکل شرمر : خب ببینید شما میگید فضاپیما فرازمینی سقوط کرده… من میگم کو… شما میگید نیست… قطعات و لاشه کجاست؟… میگید بردن مخفی کردن…. اجساد کجاست؟… میگید… نیست… اسناد کجاست؟ میگید… مخفی کردن…. خب پس شواهد کجاست…
لری کینگ : بعد از یک وقفه بر می گردیم..

( برنامه بعد از یک وقفه بر می گردد و دوربین یک موجود فرازمینی اسباب بازی را نشان می دهد )
لری کینگ : فعلا تنها یه شاهد زنده پیدا کردیم( اشاره به اسباب بازی ) و خنده حضار…
لری کینگ : خب جیمی از مستندت بگو
جیمز فاکس : من به همه اعلام می کنم که برن مستند ” اوت اف بلو” را ببینن، غیر ممکنه که بعد از دیدنش بازم بگن… هیچی وجود نداره و همه چیز دروغه….
مایکل شرمر: البته که چیزی وجود داره…. اما قبل از اینکه به این نتیجه برسید که منشا اون فرازمینیه… مشخص کنید که منشاش زمینی نباشه…. خیلی چیزا تو زمین وجود داره که ما نمی شناسیم و نمی دونیم… نباید سریع بگیم فرازمینه…. چه معلوم این چیزایی که تو مستندت نشون دادی آزمایشات ارتش نباشه..
لری کینگ : جیمز چه شاهد معتبری داری؟
جیمز فاکس : در سال ۱۹۹۳ در فینیکس آریزونا… شی پرنده سه گوش… توسط صدها هزار نفر دیده شد…
مایکل شرمر : شی سه گوشی درکار نبود فقط نور دیده شد …
جیمز فاکس : نه… هزاران نفر… اون شی سه گوش را دیدند…. حتی فرماندار ایالت ابتدا موضوع را تکذیب کرد اما ده سال بعد من باهاش مصاحبه کردم و او که خودش خلبان بوده بمن گفت اون شی سه گوش را دیده… و اون زمان بخاطر جلوگیری از ایجاد ترس و وحشت در بین شهروندان این قضیه را تکذیب کرده….

لری کینگ : مایکل احتمال میدی که روزی این موضوع شکل واقعیت بخودش بگیره؟
مایکل شرمر : بله صددرصد، علم هم این احتمال را می پذیره… اما قبول این احتمال به ابن معنی نیست که اون چیزی که ما میخوایم اتفاق بیفته… ضمنا این تیپ قیافه موجودات فرازمینی که الان تو رسانه ها دیده میشه فقط تخیل برخی ها از فرازمینی ها است و اصلا حقیقت نداره… اصلا میدونید ماجرای رازول الان خیلی سروصدا کرده، اگر برید رسانه های ده پنجاه و شصت رو نگاه کنید هیچی از رازول پیدا نمی کنید…..
استانتون فریدمن : نه اینطور که میگی هم نیست… ماجرای بارنی و بتی هیل مال دهه شصته، من یه کتاب با همکاری نوه بارنی و بتی هیل نوشتم که خیلی هم پرفروش شد،..
لری کینگ : خب اونا چه شکلی بودن…
استانتون فریدمن : هیچی… اونا موجوداتی کوتاه قد و ریزه میزه بودن…. حتی روانپزشکی که اونا رو هیپنوتیزم کرده بود و هیچ علاقه ای به این مباحث نداشت میگه… بتی و بارنی هیل در جریان هیپنوتیزم موجوداتی کاملا عجیب و غریب را توصیف کرده اند….
مایکل شرمر : خواهش میکنم استن…. اینا خیلی خنده داره…. اصلا با عقل جور در نمی یاد که موجوداتی از یک سیاره دیگه به زمین بیان و تیپ و قیافه انسانی داشته باشن… واقعا احتمال اینکه چنین اتفاقی بیفته چقدره؟
استانتون فریدمن : احتمال خیلی بالاست…بر اساس شواهدی که داریم..

روزنامه اول جولای ۱۹۴۷ که نوشته بشقاب پرنده در رازول سقوط کرده

مایکل شرمر 🙁 با خنده)… چه شواهدی؟
جیمز فاکس : مایکل.. یعنی فرماندار آریزونا و صدها هزار نفر که اون شی پرنده رو دیدن شاهد محسوب نمیشن؟
مایکل شرمر : نه نه…. این قضیه فرق میکنه… یوفو یعنی بسادگی شی پرنده ناشناس… شما میگید وجود داره… علم میگه… نمیدونیم…
لری کینگ : جولی… فکر می‌کنی پدرت با اعتقاد به اینکه موجودات فرازمینی وجود دارن درگذشت ؟
جولی شوستر : بله صددرصد… او واقعا اینو قبول داشت و همیشه می گفت چیزایی که من از رازول دریافتم اینه که اونا بهیچوجه ارتباطی با زمین نداشتند و از خارج از زمین بودن… یه چیز مهمی که ما فراموش می کنیم اینه که خود صفحه اول روزنامه در روز اول جولای ۱۹۴۷ یه شاهد معتبره که به وضوح با خط درشت نوشته… سقوط بشقاب پرنده در رازول… از این شاهد معتبرتر از کجا می تونیم بیاریم….


این میزگرد چندین سال پیش ضبط شده و مجری برنامه لری کینگ یکی از پربیننده ترین تاک شوها را در سی ان ان دارد… یکی از موضوعاتی که بارها به آن پرداخته همین بحث یوفوها می باشد….اکنون به معرفی مهمانان این میزگرد می پردازیم.

دکتر استانتون فریدمن، فیزیکدان هسته ای و محقق یوفو..او در حوزه یوفولوژی بسیار مشهور و صاحب نظر است و کتاب ها و مقالات فراوانی در این زمینه ها دارد و شدیدا به وجود فرازمینی ها معتقد است

خانم جولی شوستر، دختر برایان شوستر افسر ارتش و مسئول روابط عمومی ارتش در زمان حادثه رازول،خانم شوستر مدیر مرکز بین المللی یوفو نیز می باشد و تالیفاتی در این زمینه داشته است

مایکل شرمر… سردبیر مجله اسکپتیک( شکاک) و نویسنده در حوزه علوم اجتماعی.. او یکی از سرسخت ترین منتقدان تئوری های توطئه منجمله یوفوها و فرازمینی ها می باشد…. بقیه در ادامه مطلب…

 او یک شکاک به تمام معنی می باشد و معتقد است که تا چیزی را نبیند و آزمایش نکند، قبول نمی کند. در زمینه یوفوها معتقد است که بهیچوجه تا کنون شواهد معتبری دال بر وجودشان بدست نیامده و نمی توان به صرف چند فیلم و عکس تار و مخدوش و چند ادعا و شاهد غیرقابل اطمینان آنها را پذیرفت،او شدیدا منتقد تئوری های توطئه است،مثلا در قضیه ۱۱ سپتامبر که آنهمه دلیل و مدرک بر مشکوک بودن آن وجود دارد… معتقد است که هیچ چیز مشکوک و شاهد معتبری مبنی بر خرابکاری از ناحیه داخل آمریکا وجود ندارد،ممکن است برخی از دوستان بگویند که مگر غیر از این است و کسی غیر از بن لادن در تخریب برج های دوقلو دست داشته که باید بعرض برسانم، در اسناد اف بی آی و سی آی ای،بن لادن نه بدلیل حادثه یازده سپتامبر بلکه بدلیل بمب گذاری در نایروبی کنیا تحت تعقیب بود و دهها مهندس ساختمان حتی خود سازندگان برج ها می گویند تخریب ده ثانیه ای برج ها،یعنی تخریب کنترل شده، اما مایکل شرمر نظرش چیز دیگری است. کلا اعتقادی به تئوری های توطئه ندارد.

جیمز فاکس، محقق یوفو و مستند ساز، مستند بسیار زیبا و جذاب Out of blue ،خارج از آسمان آبی،را ساخته و تحقیقات فراوانی در زمینه یوفوها دارد و از طرفداران وجود یوفوها و فرازمینی ها است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *