یک فناوری مدرن، نوید بخش تشخیص زود هنگام سرطان

در جریان کنفرانس جهانی‌ سایت https://www.ted.com ( سازمانی غیر انتفاعی که امکان نشر نظرات و محصولات  جدید و خلاقانه را فراهم می‌سازد) ، خورخه سوتو مسئول یک بنگاه نو‌آوری به نام Miroculus (http://www.miroculus.com)، از نوآوری پرده برداشت که امکان تشخیص زود هنگام سرطان را فراهم میسازد.
تشخیص به هنگام و زود هنگام سرطان بخشی ضرروی است در مسیر طولانی معالجه این بیماری. آنچه که تشخیص زود هنگام سرطان را مشکل می‌سازد این واقعیت است که انواع مختلفی‌ از سرطان وجود دارند.خورخه و گروه مربوطه قادر به ساختن وسیله‌ ا ی مقرون به صر فه شده‌اند که قادر است به تشخیص الگوهایی از میکرو ار آ ن ای‌ داخل خون که در زمانی‌ کوتاه منجر به تشخیص سرطان میشود.
مراحل لازمه برای تشخیص در این وسیله، در بر گیرنده گرفتن نمونه خون می‌باشد که به کمک کیت Miroculus انجام میشود.سپس نمونه خون به داخل پیپت ۹۶ چاهکی انتقال داده میشود که در مرحله بعد مدت ۶۰ دقیقه در داخل دستگاهی قرار می‌گیرد.
اگر رشته‌های میکرو ار آ ن‌های خاصی در خون وجود داشته باشند، پیپت به رنگ سبز در میاید.سپس با استفاده از یک گوشی هوشمند سرعت واکنش مورد ارزیابی قرار گرفته و بر اساس اطلاعات به دست آمده تشخیصی دقیق به دست میاید. تا به اینجا این وسیله قادر به تشخیص نشانه‌های ابتلا به سرطان  لوزالمعده ، سرطان  ریه، سرطان  سینه و دیگر موا رد بود ه است.
نبوغ به کار رفته در این کار گروهی چشمگیر می‌باشد. این گروه قادر به نشان دادن این نکته شد که در همه موارد، راه رسیدن به ساختن موردی جدید ضرورتا کارهای تحقیقاتی‌ طولانی مدت نیست و اینکه گاهی اوقات ، خلاقیت در ترکیب تکنولوژیهای موجود  میتواند منجر به ساخت چیزی جدید شود که مورد استفاده کاربردی قرار گیرد.
هر چند که این نوآوری در مراحل اولیه قرار دارد، اما وسیله‌ای است که پتانسیل بسیاری برای استفاده در بخش سرطان شناسی را در خود داراست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *