۹ تصور اشتباه در مورد وردپرس

۹ اشتباه مرسوم درمورد وردپرس را بدانید

بر طبق آخرین آمار بدست آمده، در دنیا بیشتر از ۲۱ درصد سایت های طراحی شده از وردپرس استفاده نموده اند، و بر این اساس میتوانیم وردپرس را از محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا ها بدانیم.
ما امروز تصمیم داریم، اشتباهات مرسومی که در بین بعضی از کابران وب در مورد این سیستم مدیرت محتوا وجود دارد را عنوان کرده و مورد بررسی قرار دهید.

۱- وردپرس صرفا برای وبلاگ نویسی است

یک اشتباه رایج در میان کاربران. برخی عزیزان با کمی کم لطفی ، وردپرس را یک ابزار وبلاگ نویسی مینامند.
حال آنکه امروزه وردپرس یک نرم افزار تحت وب جهت راه اندازی وب سایت و … است، و با سیستم مدیریت محتوای وردپرس میتوان یک سایت کامل و حرفه ای ساخت.

۲- امنیت وردپرس ضعیف است

وردپرس یک سیستم متن باز (اپن سورس) بوده و شما میتوانید هر زمان به کدهای آن دسترسی داشته.  و برطبق نیاز خود تغییرات لازم را اعمال نمایید، از این رو وردپرس امنیت بالایی دارد
میتوان امنیت وردپرس را با چند تغییر کوچک به بهترین نحو بالا برد و این حد از امنیت میثر نبود مگر با انعطاف پذیری فوق العاده ای که وردپرس دارد.
شما میتوانید با رمز عبورهای ایمن تر و برخی تغییرات دیگر امنیت هسته مرکزی سایت خود را تامین نمایید. و البته که شرکت هایی بسیاری چون Sucuri خدماتی مثل محافظت در برابر تهدیدات وب و بالا بردن امنیت را ارائه می دهند.

۳- پشتیبانی نکردن وردپرس از eCommerce

با وجود اینکه در وردپرس بصورت پیش فرض یک سیستم فروشگاهی و یا پایانه پرداخت معرفی نشده ، اما با استفاده از برخی افزونه های ارائه شده از سوی وردپرس می توان تجارت الکترونیک (eCommerce) و یک فروشگاه آنلاین با امکانات لازم را، پیاده سازی کرد.

از محبوبترین افزونه های راه انداز فروشگاه وردپرس :

• Easy Digital Downloads
• WooCommerce
• iThemes Exchange

۴- نامشخص بودن آینده وردپرس

بیشتر کاربران میگویند : وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است ، چه تضمینی برپایدار بودنش هست؟ پاسخ این است: وردپرس توسط فرد خاصی توسعه نیافته و توسعه دهندگان آن یک اجتماع از افراد حرفه ای هستند. امروزه بسیاری سایت های کسب و کار بزرگ برپایه وردپرس راه اندازی شده اند .
جامعه وردپرس در سراسر دنیا از هزاران توسعه دهنده حرفه ای است و همگی برای برتری وردپرس می کوشند. بنابراین وردپرس شخص، شرکت یا گروه کوچکی نیست که به یکباره ناپدید شود.

۵- پشتیبانی محدود از وردپرس

کاربران مبتدی وردپرس میگویند : چون وردپرس به صورت رایگان در اختیار ما قرار گرفته پس پشتیبانی خوبی از کاربرانش نخواهد داشت. اما درواقع وردپرس با وجود متن بار بودن ، پشتیبانی رایگان و در عین حال قدرتمندی دارد. درصورت نیازمیتوانید به انجمن های پشتیبانی ، مستندات ، سایت وردپرس فارسی و حتی سایت اصلی وردپرس مراجعه نمایید. مدرسه وردپرس هم یکی از این منابع پشتیبانی و آموزش وردپرس است.

۶- وردپرس رایگان است پس کیفیت ندارد

متن باز بودن و در اختیار عموم قرارگرفتن کد ها و این ویژگی که وردپرس توسط یک جامعه حرفه ای، توسعه یافته. مهمترین عامل کیفیت بالا و بازدهی عالی وردپرس است.
کما اینکه سایت شرکت های معتبری چون: CNN, Microsoft, Adobe, The New York Times و خیلی شرکت های مطرح و بزرگ به وسیله وردپرس راه اندازی شده است.

۷- شباهت در سایت های وردپرس

تفکر عام براین است که تمام سایت های وردپرس شبیه بهم هستند. شما با پوسته های مختلف میتوانید ظاهر سایت خود را کنترل کنید. تا به امروز هزاران پوسته رایگان و یا فروشی برای وردپرس طراحی و ارائه شده.برای مثال میتوانید به فروشگاه هایی خود قالب های تم لاین مراجعه نمایید.

۸- وردپرس برای مبتدی ها است

کاربرانی که اطلاعات کافی درمورد وردپرس ندارند به اشتباه آنرا مناسب مبتدی ها و کسانی که آشنایی چندانی با HTML , CSS و یا برنامه نویسی ندارند، میدانند. وردپرس به همان میزان که مناسب کاربران مبتدی است در میان کاربران حرفه ای، شرکت ها ،برنامه نویسان و توسعه دهندگان نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است.
وردپرس اعجازیست تا کاربران مبتدی به بهترین نحو بدون هیچ دانشی سایت خود را بسازند و حرفه ای ها به یک سایت کامل و پیشرفته درست یابند.

۹- وردپرس مناسب سایت های پربازدید (بزرگ) نیست

به اشتباه میگویند : وردپرس توان اجرای سایت هایی بزرگ و پربازدید را ندارد. درحالی نهمین سایت پر بازدید دنیا سایت اصلی وردپرس wordpress.org است. و یا سایت پربازدیدی چون : دیجیاتو با وردپرس اجرا و پیاده سازی شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *