آذری در آسمان

در ۱۹۷۵ یک چوب‌بر( الوار ساز) آریزونایی به نام تراویس والتون بنا بر ادعای برخی طی مواجهه با یک بشقاب‌پرنده برای پنج روز ناپدید می‌شود . فیلمی در ۱۹۹۳ به کارگردانی رابرت لیبرمن بر اساس کتاب تراویس والتون به نام :” آذری در آسمان : تجربه والتون “ساخته‌شده که دیدن فیلم و مطالعه کتاب برای علاقه‌مندان خالی از لطف نخواهد بود .

آذری در آسمان
در ۵ نوامبر ۱۹۷۵ گروهی از چوب‌برها ( الوار سازها ) در کوه‌های شمال شرقی آریزونا نوری درخشان و غیرمعمول و عجیب و غریب را در آسمان مشاهده می‌کنند . یکی از این چوب‌برها به نام تراویس والتون کامیونش را رها می‌کند تا به این نور نزدیک تر شده و نگاه دقیق تری به آن بی اندازد . ناگهان در حین اینکه به سوی نور قدم برمی‌داشت با ضربه برق آسای انرژی اسرارآمیز به شدت به عقب رانده شد .


همراهانش به شدت ترسیده بودند . پس از ناپدید شدن تراویس آن‌ها پلیس را در جریان مواجهه شان با یک UFO قرار دادند – چیزی که اگر آن‌ها خود شاهدش نبودند وقوع آن را غیرممکن می‌دانستند – پلیس به این مشکوک شده بود که شاید تراویس به قتل رسیده باشد .
طی پنج روز مقام‌های مسئول با تجهیزات کامل به تعقیب تبهکاران احتمالی بر آمدند تا شاید در این میان خود والتون یا جسدش را هم پیدا کنند . وقتی دوباره سروکله والتون پیدا شد گیج و سردرگم بود و در ابتدا قادر نبود که کل ماجرا را تعریف کند .


در کتاب ” آذری در آسمان ” تراویس والتون از زبان خودش ماجرا را شرح می‌دهد و این بهترین گزارش مستندی است که تاکنون از ربوده‌شده توسط بیگانگان ثبت‌شده . داستانی دل خراش از پنج روزی که در اختیار اسیر کنندگان خاموشش بوده و بازگشت و گرفتار شدن به دست بازجوهای کینه‌جویی که ماجراهایش را یک مشت اراجیف و دروغ می‌پنداشتند از یکسو و مطبوعات سوءاستفاده گر از سوی دیگر و کشمکش با آن بخش از وجودش که می خواست حقیقت را بیان و بی‌گناهی‌اش را اثبات نماید . تراویس در این کتاب حکایت مبارزه‌اش برای یک دادرسی منصفانه را شرح می‌دهد و اینکه چگونه با توهین‌کنندگان به خود مقابل به مثل نموده .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *