آرامش مورد نظر در دسترس نمیباشد

آرامش

آرامش

 قرآن از اولیای خدا این گونه یاد می کند: «لا خوف علیهم ولا هم یحزنونه: نه ترسی دارند، به اندوهی»؛ آنها بی ترس و اندوه زندگی می کنند؛ شاد و آرامش… شادی و آرامش دغدغه همیشگی بشر بوده و بسیاری از فعالیتهای بشر در جهت تحقق همین دو آرمان بوده است.

اختراع و اکتشاف بسیاری از لوازم زندگی برای تمرکز و تمدد اعصاب بوده است؛ برای این که بتوانیم زندگی راحت تری داشته باشیم و در این دنیای شلوغ و پرهیاهو حداقل ساعاتی ذهنمان را از بیم ها و نگرانی ها برهانیم.

ولی والا آیا با مایکروفر و صندلی ماساژور و انواع لوازم برقی کنترل از راه دور و یوگا و چیرهایی از این قبیل می توانیم به آرامش برسیم یا اینکه برای رسیدن به آرامش باید به راههای دیگری هم متوسل شویم؟

 در سوره مبارکه فتح امده است: «او کسی است که آرامش را در دل های مومنان بارله کرد تا ایمانشان را بیفزاید این آیه از رابطه دوسویه و مسجد مستقیمی بین ایمان و آرامش حکایت می کند و از این حقیقت پرده برمی دارد که آنکه به نیرویی ماورا نیروی بشریت اتکا و ایمان دارد، در زندگی اش مأیوس و ناامید نمی شود و اضطراب و تشویش به دلش پیدا نمی کند : دل آرام گیرد به یاد خدا والا بذکر الله تطمئن القلوب: آگاه باشید که با یاد خدا دلها آرامش می گیرد. این آیه توصیه می کند که اگر به دنبال آرامس اید، از ذکر و یاد خدا غافل نشوید. اگر همیشه به یاد خدا باشیم و در گفتار و رفتارهای او را ناظر ببینیم، هیچ گاه دروغ نمی گوییم، تهمت نمی زنیم، گناه نمی کنیم و با باد او دل به محبت دیگران می بندیم و قدم هایمان را در جهت رضایت او برمی داریم و در نتیجه وقتی در پایان روز به کارنامه روزانه مایه می نگریم، هیچ نقطه سیاهی در آن نمی بیم و ارامشی وصف ناپذیر تمام وجودمان را فرا می گیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *