آشنایی با آموزش القایی

نشانه های خطر در کسب و کار

کار

آموزش القایی چیست؟

آموزش القایی یکی از روش‌هایی است که با استفاده از تمرینات ذهنی و تمرینات تنفسی به کسانی که می‌خواهند در کار، تحصیل و یا زندگی شخصی خود موفق باشند، کمک می‌کند.

شما کسب و کاری نمی سازید. شما مردم را می سازید و مردم کسب و کار را می سازند. معرفی یا پذیرش کارکنان بسیار مهمتر از آن چیزی است که اکثر مردم فکر می کنند. به این آمار نگاه کنید:

 

– شرکت ها تنها در عرض یک سال ۲۵ درصد از کارکنان جدید خود را از دست می دهند

– سازمان‌هایی که دارای برنامه استاندارد ورود به سیستم هستند، ۵۰ درصد بهره‌وری بیشتر را با استخدام‌های جدید گزارش می‌دهند

– ۶۹ درصد از کارمندانی که تجربه پذیرش عالی را داشتند، بیشتر در یک سازمان می مانند (۳ سال)

 

بیایید یک قیاس در اینجا ترسیم کنیم تا اهمیت آموزش القایی را بیشتر روشن کنیم.

 

چه زمانی به یک ماشین خوش مهندسی می گوییم؟ زمانی که اصطکاک نداشته باشد و روان کار کند. به همین ترتیب، برای اینکه یک سازمان بدون اصطکاک کار کند، نیروی کار آن باید به خوبی با اهداف تجاری و انتظارات شغلی هماهنگ باشد، که وظیفه آموزش مقدماتی است.

 

در غیاب آموزش موثر، سازمان ها با نارضایتی کارکنان و نرخ فرسایش بالا مواجه می شوند. پذیرش نادرست می‌تواند باعث سردرگمی در مورد نقش‌ها و مسئولیت‌های مورد انتظار شود، که کارمندان و سازمان‌ها را با تجربیات تلخی مواجه می‌کند.

 

بنابراین، سوال این است که چگونه می توان از چنین وضعیت ناخواسته ای جلوگیری کرد؟

پاسخ در یک برنامه آموزشی سیستماتیک القایی نهفته است. با استفاده از ابزارهای مناسب، می توانید این کار خسته کننده را انجام دهید.

 

در ادامه بحث، بیایید اکنون به چیستی، چرایی و چگونگی آن نگاه کنیم:

 

آموزش القایی چیست؟

آموزش مقدماتی، که به جای هم با اصطلاحات جهت گیری و حضور به کار می رود، نوعی آموزش است که سازمان ها با هدف القای کارکنان جدید به یک سازمان، و سازگاری آنها با فرهنگ شرکت، نقش های شغلی، اهداف تجاری و غیره ارائه می دهند.

 

چنین آموزش هایی به کارکنان جدید کمک می کند تا با شغل جدید خود سازگار شوند و با محیط کار جدید و افراد اطراف خود آشنا شوند. به طور خلاصه، این یک مرحله استقبال و معرفی است که به کارکنان جدید اجازه می دهد تا طناب ها را یاد بگیرند.

 

برای مثال برای شما، غول خودروسازی ژاپنی، تویوتا فرهنگ و دستاوردهای این شرکت را در آموزش های القایی خود برجسته می کند. این برنامه هم برای کارکنان جدید و هم کارمندان فعلی طراحی شده است. کارمندان جدید می توانند دوره را به هر ترتیبی طی کنند، در حالی که دست های قدیمی این فرصت را دارند که چیزهای جدیدی در مورد شرکت یاد بگیرند که قبلاً نمی دانستند.

 

یک سیستم مدیریت یادگیری (LMS) مانند ProProfs Training Maker می تواند به عنوان یک نرم افزار آموزش القایی عمل کند و به تسریع فرآیند القاء برای کارکنان جدید کمک کند. می توانید دوره های آنلاین جذابی ایجاد کنید و از یادگیری و توسعه سریعتر و موثر نیروی کار خود اطمینان حاصل کنید.

 

۳ نوع اصلی آموزش القایی

به طور کلی، آموزش های القایی با توجه به زمان اجرا و انجام آن به سه نوع اصلی تقسیم می شوند.

 

⇒ برنامه مقدماتی عمومی

این مرحله استقبال از کاندیداها را مشخص می کند، هنگامی که یک سازمان پیشنهاد استخدام را به آنها ارائه می دهد. بخش منابع انسانی معمولاً این برنامه آموزشی مقدماتی را برای کارکنان جدید انجام می دهد. تنها هدف یک برنامه مقدماتی عمومی این است که افراد جدید در خانه احساس کنند.

 

⇒ برنامه جهت‌گیری خاص

این برنامه معمولاً توسط خط b انجام می‌شود، این برنامه دانش عملیاتی خاص به موقعیت و محل استخدام را منتقل می‌کند.

 

به عنوان بخشی از این برنامه، کارکنان در زمینه های زیر آموزش می بینند:

 

کاری که آنها مسئول آن هستند

– مردم باید کار کنند

– وضعیت فعلی کار

– نتایج مورد انتظار

– سوابق کاری که آنها باید حفظ کنند

– قوانین و رویه های عملیاتی

 

⇒ برنامه القای پیگیری

هدف از این برنامه آموزشی مقدماتی این است که بفهمید آیا کارکنان به طور منطقی در سازمان شما ادغام شده اند و آنها از کار راضی هستند یا خیر.

 

در صورتی که کارمند با مشکلی مواجه شود یا سردرگمی داشته باشد، مربیان برای رفع مشکلات مشاوره و راهنمایی می‌کنند تا مانع کار روزمره خود نشوند. القای پیگیری بعد از حدود یک یا دو ماه از زمان ملاقات انجام می شود.

 

نقش یک نرم افزار آموزشی القایی در طول این برنامه های مختلف بسیار عالی است. شما به راحتی می توانید با استفاده از نرم افزار دوره آموزشی مقدماتی، دوره های موضوعی خاص را با توجه به مرحله آموزش مقدماتی ایجاد کنید و بلافاصله با فراگیران به اشتراک بگذارید.

 

اهداف یک آموزش القایی معمولی

چند هدف واضح از آموزش القایی وجود دارد که در تمام بخش‌های صنعت ثابت می‌ماند.

 

کارمندان را راحت کنید و احساس تعلق ایجاد کنید

مانند روز اول مدرسه، افراد در اولین روز گزارش خود در محل کار احساس ناراحتی می کنند. نقش یک برنامه مقدماتی برای کارکنان جدید کاهش آن و ایجاد احساس خوش آمد گویی به کارکنان جدید است تا در محیط جدید راحت باشند.

 

به عنوان مثال، Google کارکنان جدید خود را Nooglers می نامد و آنها را تحت آموزش های فشرده قرار می دهد تا اطمینان حاصل شود که الف) مدیران ارشد و تازه واردان ارزش های مشابهی دارند و ب) تازه واردان مورد توجه قرار نمی گیرند.

 

به آنها درباره سازمان، رویه ها و خط مشی های آن آموزش دهید

هنگامی که کارکنان جدید در محیط کار جدید خود مستقر شدند، اکنون زمان آن فرا رسیده است که آنها را در مورد شرکت – ساختار سازمانی، مأموریت، چشم انداز، ارزش ها، اهداف، سیاست ها و غیره آموزش دهیم.

 

هدف آن همسویی کارکنان با آنچه سازمان برای دستیابی به آن در کوتاه مدت و بلندمدت تلاش می کند.

 

اطلاعات مربوط به شغل را به اشتراک بگذارید

این شاید مهمترین بخش هر آموزش القایی باشد. مربیان تمام اطلاعات لازم را در رابطه با مشاغلی که تازه واردها قرار است انجام دهند، ارائه می دهند. هدف از این کار کمک به کارکنان برای درک آنچه از آنها انتظار می رود و اطمینان از انجام وظایف خود در راستای اهداف سازمان است.

 

از انطباق، حفظ و بهره وری اطمینان حاصل کنید

یک برنامه سیستماتیک معرفی کارکنان تضمین می کند که کارمندان از قوانین و مقررات صنعتی مانند قوانین ایمنی و آزار جنسی پیروی می کنند. این به نوبه خود، به جلوگیری از درگیری ها و حوادث ناخواسته در محل کار که می تواند منجر به دعاوی پرهزینه شود، کمک می کند.

 

به طور مشابه، یک برنامه آموزشی مقدماتی به خوبی به کارمندان کمک می کند تا با نقش های جدید خود سازگار شوند و انتقالی آرام به سازمان انجام دهند. این باعث تسریع جذب آنها در فرهنگ شرکت می شود.

 

در نهایت، این به حفظ کارکنان کمک می کند و شرکت شما را در هزینه ها و تلاش های سرمایه گذاری شده برای استخدام و آموزش مکرر کارکنان صرفه جویی می کند.

 

آخرین اما نه کم اهمیت، وقتی از همان ابتدا کارمندان خود را به خوبی آرایش می کنید، آنها یاد می گیرند که چگونه کار درست، راه درست و در زمان مناسب را انجام دهند. در نتیجه، شما متوجه افزایش بهره وری و بهره وری آنها می شوید.

 

چه چیزی باید در القاء پوشش داده شود؟

دانستن اینکه چه کسی باید یک برنامه مقدماتی ارائه دهد کافی نیست، بلکه باید بدانید که چه موضوعاتی را باید در آن پوشش دهید.

 

در زیر چک لیستی از برخی از نکات صحبتی که باید در آموزش مقدماتی خود بگنجانید آمده است:

– شرایط و ضوابط استخدام

– معرفی شغل

– معرفی به همکاران

– گشت و گذار در محل کسب و کار

– خط مشی ها و طرح های شرکت – به عنوان مثال بیمه سلامت

 

روش های موثر برای بهبود القاء

۱٫ یک چک لیست القایی تهیه کنید

هر کار مهمی برای موفقیت نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد. برنامه آموزش مقدماتی نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما نیاز به یک نقشه راه مناسب برای اینکه به کجا می خواهید بروید و چرا.

 

فقط یک چک لیست جامع از موارد می تواند چنین برنامه هایی را معنادار کند. اطمینان حاصل کنید که موارد زیر را لحاظ کرده اید:

 

– معرفی مدیر و سرپرست تیم

– معرفی اعضای تیم

– نقش ها و مسئولیت های هر یک از اعضا

– انتظارات و استانداردهای عملکرد

– چارت سازمانی

– رویه های ایمنی

– زمان بندی اداری

 

۲٫ کاری کنید که کارکنان جدید احساس خوش آمد گویی کنند

بسیاری از سازمان‌ها معمولاً این اشتباه پرهزینه را مرتکب می‌شوند که می‌خواهند کارمندان جدید را در یک بازه زمانی کوتاه به سرعت بالا ببرند. در این فرآیند، آنها از درک اهمیت ایجاد احساس خوش آمد گویی در آنها شکست می خورند. یکی از آنها نباش در عوض، مطمئن شوید که موارد زیر را انجام می دهید:

 

– آنها را تشویق کنید تا با اعضای تیم در ارتباط باشند و در مورد یکدیگر بیاموزند

– بگذارید در اولین روز از ناهار با هم لذت ببرند

– پیام خوشامدگویی را در حساب های رسانه های اجتماعی شرکت خود ارسال کنید

 

۳٫ جلسات آموزشی را پخش کنید

آیا برنامه معرفی کارمندان را به عنوان یک جلسه آموزشی که در یک اتاق کنفرانس برگزار می شود با یک مربی که ساعت ها به طور مداوم ارائه می دهد، تجسم می کنید؟ اگر بله، شما تنها نیستید.

 

اما القاء اینگونه نیست. برای نتیجه بهتر رویکرد متفاوتی در پیش بگیرید. چند نفر از متخصصان را برنامه ریزی کنید تا سخنرانی هایی را در مورد موضوعات مختلف ارائه دهند، که در چند روز پخش شده است. این کار از انباشته شدن و غرق شدن کارمندان جدید در یک روز جلوگیری می کند.

 

۴٫ انتظارات تجاری را به وضوح بیان کنید

به وضوح انتظارات سازمان خود را به کارمندان جدید منتقل کنید. این به هموار کردن راه برای آنچه که از همان روز اول به آن نیاز دارند کمک می کند.

 

به عنوان مثال، اگر شرکت شما از قبل از سیاست درخواست مرخصی پیروی می کند، مطمئن شوید که این سیاست را به صورت واضح و قاطع توضیح داده اید. کارکنان را تشویق کنید تا سؤالاتی را برای روشن شدن و پاسخ رضایت بخش بپرسند.

 

۵٫ به طور منظم پیگیری کنید

آموزش مقدماتی پایان تعامل چهره به چهره شما با تازه واردان شما نیست. جلسات بعدی را چند هفته پس از آموزش رسمی مقدماتی ترتیب دهید. دریابید که چگونه پیش می رود، با چه چالش هایی، در صورت وجود، مواجه هستند و برای حل آنها پیشنهاد دهید. خود، منابع انسانی و مدیریت ارشد را کاملاً در دسترس کارمندان جدید خود قرار دهید.

 

چرا نرم افزار آموزش القایی؟

در غیاب ابزارها و استراتژی‌های مناسب، تمام نیت‌ها و صحبت‌های شما در مورد انجام آموزش‌های القایی به طور مؤثر پیشرفت چندانی نخواهد داشت. امروزه، آموزش کلاس درس توسط مربی کافی نیست. برای بهترین نتیجه باید با جدیدترین نرم افزارهای آموزشی تقویت کنید.

 

نرم افزار آموزش القایی آنلاین می تواند به تسریع آموزش القایی، صرفه جویی در زمان، تلاش و منابع و ارائه نتایج مثبت از طریق فرصت های یادگیری صحیح کمک کند.

 

ProProfs Training Maker یک LMS مبتنی بر ابر است که پشتیبانی زیر را ارائه می دهد:

– ایجاد آسان دوره های آموزشی جذاب

– مسیرهای یادگیری شخصی

– در هر زمان و هر مکان یادگیری

– گزارش ها و تحلیل ها

– ارزیابی و درجه بندی خودکار

 

چنین نرم افزارهای القایی آنلاین، آموزش القایی را قابل مدیریت و مؤثر می کند و در نتیجه:

– درک مثبت سازمان شما – فرهنگ، ارزش ها و اهداف – در ذهن کارمندان جدید شما

– بهره وری عملیاتی زیرا کارکنان زودتر به بهره وری می رسند

– نیروی کار شاد و با انگیزه

– افزایش نرخ ماندگاری به عنوان یک نیروی کار خوب آموزش دیده به احتمال زیاد به روابط طولانی مدت متعهد است.

 

نحوه انتخاب ابزار مناسب

بعد از اینکه تمام مزایای استقرار نرم افزار آموزش القایی را یاد گرفتید و آماده شدید تا آن را امتحان کنید، گام بعدی در این فرآیند این است که بدانید چگونه یک نرم افزار مناسب را انتخاب کنید.

 

این ممکن است در ابتدا برای شما کمی مشکل به نظر برسد، اما زمانی که بفهمید به چه چیزی نیاز دارید و در چنین ابزاری به دنبال چه چیزی باشید، همه چیز آسان می شود.

 

در حالی که فهرست راه حل هایی که هر کاربر نهایی انتظار دارد در سیستم های القایی آنلاین ببیند می تواند کاملاً جامع باشد، مطمئن شوید که ابزاری که انتخاب می کنید پشتیبانی های زیر را در اختیار شما قرار می دهد:

 

– باید قدرتمند و در عین حال ساده برای استفاده باشد.

– باید به راحتی مقیاس پذیر باشد تا تغییرات در تعداد یادگیرندگان را در خود جای دهد.

– این باید به شما امکان دهد آموزش القایی را روی .خلبان خودکار قرار دهید و نیاز به مداخله مکرر انسانی را از بین ببرید.

– باید حجم کار شما را کاهش دهد.

– باید بتواند انطباق را ردیابی کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *