آشنایی با Measure در آی او اس ۱۲

آشنایی با Measure در آی او اس ۱۲

اپل نسخه دوم ARKit  را معرفی کرد؛ در این قسمت اپل برای ساخت قابلت سه بعدی در این نرم افزار، از همکاری اش با شرکت های ادوبی و اتودسک خبر داد. اپل در ادامه نرم افزار Measure را معرفی کرد که تحت ARKit  عمل خواهد کرد و این نرم افزار قادر خواهد بود تا اجسام را اندازه گیری کند. به عنوان مثال، با قرار دادن دوربین خود روی یک شیء، اندازه آن شیء و همچنین فاصله آن تا شما را محاسبه خواهد کرد.

آشنایی با Measure در آی او اس 12

در شرایطی که قصد دارید ابعاد وسیله‌ای خاص را مشخص کنید، اما ابزار مورد نیاز آن در دست نیست، Measure می‌تواند در خدمت شما باشد. Measure در واقع نام نرم افزار اختصاصی اپل برای اندازه‌گیری است که از فناوری واقعیت افزوده قدرت می‌گیرد.

این نرم افزار برای مشخص کردن ابعاد اجسام مورد نظر، از منظره‌یاب گوشی استفاده می‌کند. بعد از اجرای اپلیکیشن کافی‌ست برای چند ثانیه، گوشی خود را حرکت دهید تا به صورت خودکار، اشیای موجود در فضای سه‌بعدی شناسایی شوند.

قابلیت های آی او اس 12

مطابق با تصویر ضمیمه‌شده، برای اندازه‌گیری باید از دکمه سفید و بزرگ + استفاده کرد تا اندازه‌گیری فاصله دو نقطه امکان‌پذیر باشد. خوشبختانه امکان اضافه کردن چند نقطه به صورت هم‌زمان نیز وجود دارد.

Measure یکی از اپلیکیشن های کاربردی و دوست‌داشتنی است که توانایی‌های فناوری واقعیت افزوده را به تصویر می‌کشد، ولی هنوز در مرحله‌ای نیست که بتوان آن را جایگزین خط‌کش یا سایر ابزار فیزیکی کرد. کار کردن با این نرم افزار در مقایسه با اپلیکیشن مبتنی بر واقعیت افزوده گوگل برای اندازه‌گیری اجسام (که آن هم با نام Measure شناخته می‌شود)، کمی سخت‌تر است، اما سرعت بالاتری در شناسایی المان‌ها دارد.

منبع: + +

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *