آموزش تهیه روغن زنجبیل خانگی با طعم و بویی مطلوب

زنجبیل

زنجبیل

 

طرز تهیه ساده و سریع روغن زنجبیل خانگی

روغن زنجبیل خاصیت ضد التهابی دارد و برای درمان درد عضلات و درد مفاصل مناسب است، طرز تهیه روغن زنجبیل در خانه بسیار راحت و ساده است.

روغن زنجبیل طبعی گرم و خشک دارد و با اثر ضد التهابی برای درمان بسیاری از بیماری ها و درد مفاصل و گرفتگی عضلات مناسب است.

برای تهیه روغن زنجبیل باید از ریشه تازه زنجبیل و یک روغن حامل مثل روغن زیتون یا روغن کنجد استفاده کنید.

 

روش اول طرز تهیه روغن رنجبیل

ریشه رنجبیل تازه را پوست بگیرید و پوره کنید و به مدت ۱۰ – ۱۵ دقیقه با کمی آب بجوشانید سپس آن را صاف کنید و به اندازه نصف مقدار آبی که دارید ، روغن کنجد به آن اضافه کنید و دوباره بجوشانید تا آبش کاملا تبخیر شود و فقط روغن بماند.

 

روش دوم طرز تهیه روغن زنجبیل

یک فنجان ریشه زنجبیل تازه رنده شده را با ۲ فنجان روغن زیتون ترکیب کنید. فر را با حداقل حرارت روشن کنید و ترکیب رنجبیل و روغن را به مدت ۲ ساعت در فر قرار دهید سپس از صافی رد کنید.

 

خواص روغن زنجبیل

روغن زنجبیل خاصیت ضد التهابی و آرام بخش دارد از روغن زنجبیل می توانید به صورت ماساژ برای کاهش ، درد عضلات و مفاصل و کبودی یا به صورت خوراکی استفاده نمایید.

 

تقویت قلب : استفاده ۱ – ۲ قطره روغن زنجبیل به صورت روزانه میتواند از گرفتگی عروق و بیماری های قلبی و سکته مغزی پیشگیری کنید. روغن زنجبیل با بستن کانال های کلسیم ، فشار خون را کاهش میدهد.

 

تسکین درد عضلات و مفاصل : از ماساژ موضعی روغن زنجبیل میتوانید برای کاهش دردهای عضلانی ، در مفاصل ، سردرد و میگرن و کاهش گرفتگی های عضلات در قاعدگی استفاده کنید.

 

بهبود دستگاه گوارش : روغن زنجبیل خاصیت ضدعفونی کننده و بادشکن دارد میتواند برای مداوای نفخ شکم ، اسهال ، سوهاضمه ، مسمومیت غذایی ، عفونت داخلی و اسهال خونی و انواع ناراحتی های معده مورد استفاده قرار بگیرد. روغن زنجبیل یکی از بهترین گزینه ها برای تسکین حالت تهوع است.

 

تقویت قوی جنسی : زنجبیل خاصیت تقویت کننده قوای جنسی دارد و در مردان منجر به کاهش زودانزالی می شود.

 

مقابله با سرطان : روغن زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان به خصوص جینجرول است که در بدن با رادیکالهای آزاد مقابله کرده و خطر ابتلا به تومور و سرطان را کاهش میدهد.

 

کاهش دیابت و قند خون : روغن زنجبیل متابولسیم لیپیدها را بهبود بخشیده و مانع از افزایش قند خون و ابتلا به دیابت نوع ۲ می شود.

 

بهبود دستگاه تنفسی : زنجبیل خواص ضد میکروبی و ضد عفونی کننده دارد و باکتر یها و قارچهای مضر بدن را کاهش می دهد. برای سم زدایی دستگاه تنفسی و پاکسازی ریهه ا از موکوس موثر است ، به بهبود آسم کمک کرده ، تورم ریه ها را کاهش میدهد و مسیرهای هوایی را باز میکند و خطر ابتلا به بیماریهایی از جمله سرماخوردگی ، آنفولانزا ، سرفه و برونشیت را کاهش میدهد.

برای پاکسازی ریه ها میتوانید ۱ قطره روغن زنجبیل را در ۱ فنجان چای سبز بریزید و میل نمایید.

 

سم زدایی کبد : آنتی اکسیدان های روغن زنجبیل میتواند به پاک سازی کبد و درمان کبد چرب الکلی کمک کند.

 

کاهش وزن : روغن زنجبیل پرخوری و مصرف مواد قندی را کاهش میدهد و نقش موثری در مصرف کمتر کالری و افزایش چربی سوزی در نتیجه لاغری به خصوص در شکم و پهلو دارد.

 

خاصیت آرام بخش : روغن زنجبیل خاصیت آرام بخش دارد و افزودن آن به روغن ماساژ یا استفاده از چند قطر روغن زنجبیل در آب گرم وان ، دردها و استرس هایتان را کاهش داده و باعث ایجاد نشاط در شما می شود.

 

درمان واریس و سلولیت : برای درمان واریش پا و سلولیت میتوانید نصف فنجان شکر ، یک چهارم فنجان روغن زیتون ، ۲ قاشق غذا خوری پوره زنجبیل تازه و رنده پوست یک عدد لیموترش را مخلوط کرده و به صورت دایره ای روی پوست ماساژ دهید و سپس آبکشی کنید یا این که هر شب قبل خواب ۱۰ قطره روغن زنجبیل را با یک چهارم فنجان روغن حامل ترکیب کرده و روی سلولیت ها ماساژ دهید.

 

افزایش رشد مو : روغن زنجبیل باعث بهبود گردش خون در پوست سر در نتیجه تغذیه و تقویت فولیکولهای مو می شود. اسیدهای چرب این روغن باعث ضخیم شدن موهای نازک شده و شکنندگی موها را کاهش می دهد و از سوی دیگر شوره سر را کاهش میدهد. یک قطره روغن زنجبیل را با ۱ قاشق غذاخوری روغن حامل مخلوط کنید و یک ساعت قبل حمام روی پوست سر ماساژ دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *