آموزش درست کردن بیسکوت انجیر، زردآلو و پسته

 

بیسکویتی انجیر، زردآلو و پسته با یک فنجان قهوه ترکیبی عالی هستند. ما فکر می کنیم که آنها را به عنوان صبحانه واجد شرایط می کند، به خصوص زمانی که آنها پر از میوه های خشک و آجیل هستند. این دستور العمل بدون کره است، بنابراین آنها حتی کمی سالم تر از آن چیزی هستند که فکر می کنید. پس ادامه بده، دو تا داشته باش!

آشپزی می تواند خانه را با انواع و اقسام عطرهای شگفت انگیز پر کند، اما آیا چیزی بهتر از عطر بیسکویت های تازه پخته شده خانه را می گوید؟ من می توانم ریشه نانوایی ام را به بازارهایی که با مادرم در دوران بلوغ از آنها بازدید می کردم، پیدا کنم.

سوالات متداول بیسکوتی انجیر، زردآلو و پسته

چگونه می توانم بیسکویتی را از شکننده شدن حفظ کنم؟

ابتدا، هنگام درست کردن خمیر، مطمئن شوید که همزن ها را خرد کنید تا خیلی بزرگ (و نه خیلی کوچک) باشند، بلکه بین آنها دلپذیر باشند. این تضمین می کند که خمیر قابل استفاده باقی می ماند و طعم هر یک از مواد کاملاً متمایز می ماند. سپس، پس از اولین پخت، به زمان برش بیسکوتی دقت کنید (۱۰-۱۵ دقیقه خوب است). اگر کنده بیش از حد گرم باشد، هنگام بریدن آن خرد می شود. با این حال صبر کنید تا خیلی خنک شود و برش دادن آن بسیار سخت خواهد بود.

چرا بیسکویتی من ترد نیست؟

در اینجا چند پاسخ وجود دارد، اما به طور کلی همه آنها به یک چیز باز می گردند – رطوبت. در صورت امکان بیسکوتی را در روزهای مرطوب نپزید. در مرحله بعد، خنک کردن بیسکویتی روی یک قفسه سیمی به گردش هوا در اطراف آنها کمک می کند و از گیر افتادن رطوبت در زیر آن جلوگیری می کند. خوشبختانه بیسکوتی را می توان برای مدتی بیشتر در فر قرار داد. این به بیرون کشیدن رطوبت و ترد شدن آنها کمک می کند.

آیا می توانم بیسکویتی را فریز کنم؟

شما قطعا می توانید. بیسکوتی تا سه هفته ماندگاری دارد، فقط در یک ظرف دربسته روی پیشخوان نگهداری می شود. اما اگر به اندازه کافی طولانی نباشد، آنها تا سه ماه در فریزر و محکم بسته بندی شده باقی می مانند.

بیسکوتی انجیر، زردآلو و پسته

بیسکویت انجیر، زردآلو و پسته در داخل یا روی دو لیوان و یک دسته بیسکوتی در کنار ظرف شیشه ای قرار گرفته است.
این بیسکوتی های ترد دوبار پخته با انجیر و آجیل فشرده شده و بدون کره سبک تر می شوند. آنها بهتر است با یک قهوه قوی یا آغشته به بستنی وانیلی برای یک خوراکی شیرین لذت ببرید.

مواد سازنده

۱ ۱/۲ فنجان آرد همه منظوره
۱ ۱/۲ قاشق چایخوری بیکینگ پودر
شکر دانه ریز ۱/۲ پیمانه
۲ تخم مرغ کمی هم زده شده
۱/۴ فنجان مغز پسته کامل باقی مانده است
۱/۴ فنجان فندق پوست کنده درشت خرد شده
۱/۴ فنجان کشمش طلایی
۴ زردآلو خشک خرد شده به قطعات کوچک
۴ عدد انجیر خشک به قطعات کوچک خرد شده ( بهتر است انجیر استهبان استفاده شود )
پوست تازه رنده شده ۱ لیموی کوچک واکس نشده

مراحل درست کردن

۱- فر را با دمای ۳۰۰ درجه فارنهایت (۱۴۹ درجه سانتیگراد) گرم کنید. خط ۲ ورق پخت را با کاغذ روغنی بپوشانید.
۲- آرد، بکینگ پودر و شکر را در یک کاسه بزرگ الک کنید. یک چاه درست کنید و تخم مرغ ها را اضافه کنید و کمی هم بزنید. مخلوط آرد را کم کم داخل تخم مرغ ها بریزید و هم بزنید تا یک مخلوط چسبناک و خمیر مانند بدست آورید. پسته، فندق، کشمش، زردآلو، انجیر و پوست لیمو را با هم مخلوط کنید.
۳- دستان خود را به آرامی با آب خنک خیس کنید و خمیر را به صورت توپ درآورید. خمیر را به ۱ ورقه پخت که با کاغذ روغنی پوشانده اید منتقل کنید. دوباره دستان خود را به آرامی با آب خیس کنید و خمیر را به صورت کنده ای درآورید و آن را کمی صاف کنید به طوری که عرض آن حدود ۳ اینچ باشد. (می توانید از یک ورق کاغذ روغنی برای شکل دادن به خمیر چسبناک استفاده کنید.)
۴- به مدت ۲۴ تا ۳۰ دقیقه بپزید تا زمانی که روی آن را خیلی ملایم فشار دهید و فنر برگردد. اگر سفت شد، چند دقیقه دیگر در فر بگذارید. اجازه دهید بلوک بیسکوتی حدود ۱۰ دقیقه روی ورقه پخت خنک شود. فر را روشن بگذارید.
۵- بیسکوتی ها را روی تخته برش قرار دهید و با استفاده از یک چاقوی نان دندانه دار بزرگ، آن را به ضخامت ۱/۴ اینچ برش دهید. برش ها را به پهلو روی سینی فر قرار دهید و به فر داغ برگردانید تا طلایی کم رنگ شود و آنها را تا نیمه پخت بچرخانید، در کل حدود ۱۰ دقیقه. بیسکوتی باید خشک به نظر برسد. اگر نه، آنها را از هر طرف چند دقیقه دیگر در فر بگذارید. از فر خارج کنید و بگذارید چند دقیقه روی سینی فر خنک شود. به توری سیمی منتقل کنید و بگذارید کاملا خنک شود. تا ۲ هفته در ظرف دربسته نگهداری شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *