آموزش درست کردن ۲ مدل ماسک چشم خانگی و ارزان

نکاتی که تاثیر ماسک‌های پوستی را بیشتر می‌کنند

ماسک چشم 

برای برطرف کردن مشکلات زیر چشم مثل پف زیر چشم و چین و چروک میتونید از ماسک چشم طبیعی و خونگی که در این قسمت آموزش میدیم استفاده کنید! 

 


ماسک چشم خانگی برای از بین بردن چین و چروک زیر چشم


از آنجایی که پوست اطراف چشم فاقد غدد چربی هست به همین دلیل پوست این قسمت از صورت، خیلی زودتر نشانه های پیری پوست رو نشون میده. غدد چربی کمک میکنند تا پوست مرطوب و هیدارته بمونه به همین دلیل هست که توصیه میشه پوست اطراف چشم رو با استفاده از انواع کرم دور چشم و یا ماسک چشم تقویت کنید تا نشانه هایی مثل سیاهی زیر چشم، پف چشم، خطوط ریز و چین و چروک اطراف چشم کمرنگ تر بشن و همچنان پوست حالت جوانی و شادابی خودش رو حفظ کنه.


در کنار استفاده از کرم شب برای دور چشم ها میتونید از انواع ماسک چشم که به صورت خونگی و با مواد طبیعی ساخه میشن هم استفاده کنید و مشکلات مربوط به پوست زیر چشم رو تا حد زیادی از بین ببرید.



ماسک چشم با خیار و گلاب



خیار غنی از اسیداکوربیک (ascorbic acid) و فایتو شیمیایی (phytochemicals) هست که کمک میکنه تا پوست سفت و محکمی داشته باشید. روش های مختلفی برای استفاده از خیار بر روی پوست اطراف چشم وجود داره. در این قسمت آموزش درست کردن یک ماسک موثر و عالی برای برطرف کردن پف زیر چشم رو به شما آموزش میدیم.

برای درست کردن این ماسک چشم طبیعی به نیمی از یک خیار، ۳۰ گرم گلاب، پد پنبه ای گرد نیاز دارید.

پدهای پنبه ای رو به شکل هلالی برش بدید. بهتره ۱۰ تا پد پنبه ای به این شکل برش دهید. خیار و گلاب رو درون مخلوط کنید بریزید تا به طور کامل پوره ای شده و با یکدیگر مخلوط شوند. این ترکیب رو درون کاسه بریزید و پدهای پنبه ای رو درون اون قرار بدید تا به طور کامل خیس شوند. این پدهای خیس شده رو درون زیپ کیپ یا طرف در دار قرار بدید و در فریزر نگه داری کنید و در مواقع نیاز از این ماسک چشم طبیعی و خونگی استفاده کنید.


ماسک سفیده تخم مرغ


معمولا از سفید تخم مرغ برای درست کردن ماسک صورت استفاده میشه و واقعا تاثیرات شگفت انگیزی بر روی پوست داره و به همین دلیل استفاده از سفیده تخم مرغ برای پوست زیر چشم هم میتونه خیلی عالی و موثر باشه. سفیده تخم مرغ میتونه باعث کاهش ظاهر چین و چروک در اطراف چشم بشه، پوست اطراف چشم رو محکم کنه. این ماسک چشم غنی از ویتامین e و آنتی اکسیدان هم هست و برای از بین بردن چین و چروک گزینه خیلی عالی و مناسبیه!

برای درست کردن این ماسک چشم به ۲ سفید تخم مرغ و ۱ کپسول یا ۵ قطره روغن ویتامین E نیاز دارید. سفیده نخم مرغ رو درون ظرف مناسبی بریزید و با چنگال هم بزنید تا حالت کف مانند پیدا کنه و بعد روغن ویتامین E رو به اون اضافه کنید و به خوبی با همدیگه مخلوط کنید.

این ماسک چشم رو میتونید هم با نوک انگشت و هم با براش آرایش تمیز روی پوست اطراف چشم قرار بدید و اجازه بدید به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست بمونه. با استفاده مداوم از این ماسک چشم، متوجه تاثیر اون روی پوست اطراف چشم خواهید شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *