آموزش کامل بازیابی رمز اینستا + روش کار

رمز عبور قوی

رمز 

فراموش کردن رمز اینستا یکی از مهم‌ترین دغدغه بسیاری از افراد است. ممکن است برای همه شما پیش آمده باشد که رمز اینستاگرام خود را فراموش کرده باشید.

با موضوعاتی که ما در این مقاله مطرح خواهیم کرد، هرگز از فراموش کردن رمز اینستا نترسید. شما می‌توانید با انجام تمام مراحل ذکرشده در این مقاله، به‌راحتی رمز اینستاگرام خود را بازیابی کنید. پس به تمام مطالب توجه کرده و از آن بهره کافی را ببرید.

امنیت در رسانه‌های اجتماعی آنلاین، به‌خصوص در اینستاگرام، یکی از مهم‌ترین موارد شناخته می‌شود. اگر شما هنوز هم از رمز اینستاگرام ضعیفی برای اکانت خود استفاده می‌کنید، شاید وقت آن رسیده است که آن را تغییر دهید.

منظور ما از رمز ضعیف، رمزی است که در سایر سایت‌ها هم وجود دارد، یا رمزی که همه‌جا از آن استفاده می‌کنید. این رمزها در معرض خطر هک شدن قرار می‌گیرند. اگر هم نگران فراموش کردن پسورد اینستا هستید، نگران نباشید؛

راه‌های بازیابی رمز اینستاگرام

خوشبختانه راه‌های زیادی وجود دارد که در صورت فراموش کردن رمز اینستا به آنها رجوع کنید. فرقی ندارد که شما بخواهید رمز اینستاگرام خود را با کامپیوتر تغییر دهید یا با گوشی موبایل. درهرصورت، با انجام برخی مراحل ساده می‌توانید این کار به به‌راحتی انجام دهید. فقط به یاد داشته باشید که اگر برای مثال با فیسبوک وارد اینستاگرام شده‌اید، برای بازیابی رمز اینستاگرام نیز باید از طریق فیسبوک اقدام کنید، نه از طریق اینستاگرام.

اولین نکته‌ای که در صورت فراموش کردن رمز اینستا و بازیابی آن خود باید در نظر داشته باشید، این است که این کار از طریق اپلیکیشن اینستاگرام و وب‌سایت قابل انجام است.

ما در ادامه این مقاله، راه‌های بازیابی رمز اینستاگرام هم از طریق اپلیکیشن و هم از طریق وب‌سایت را برای شما عزیزان ارائه خواهیم کرد. بهتر است نحوه بازیابی رمز اینستاگرام خود را از هر دو طریق یاد بگیرید تا در مواقع ضروری، بتوانید از هر دو گزینه استفاده کنید.

بازیابی رمز اینستا از طریق اپلیکیشن اینستاگرام

معمولاً اولین کاری که بعد از فراموش کردن رمز اینستا انجام می‌دهید، رفتن به خود اپلیکیشن است. این روش، اصلی‌ترین راه بازیابی رمز اینستاگرام محسوب می‌شود.

در این روش، شما می‌توانید با وارد کردن ایمیلی که با آن اکانت اینستاگرام خود را ساخته‌اید، رمز خود را بازیابی کنید. این بدان معنی است که اگر به‌جز رمز اینستاگرام، نام کاربری خود را نیز فراموش کرده‌اید، می‌توانید آن را بازیابی نمایید. اگر ایمیل خود را نیز فراموش کرده‌اید، می‌توانید از طریق پیامک این کار را انجام دهید که ما همه آنها را با جزئیات بررسی خواهیم کرد.

فراموش کردن پسورد اینستا

در صورت فراموش کردن رمز اینستا وارد اپلیکیشن آن شوید و در اولین صفحه‌ای که با آن مواجه می‌شوید، گزینه Get help logging in را کلیک کنید. سپس در این مرحله، باید مشخصات اکانت خود را وارد نمایید. شما باید آیدی خود را در قسمت User name وارد کنید. اگر فرد فراموش‌کاری هستید و نام کاربری خود را نیز فراموش کرده‌اید، می‌توانید ایمیل یا شماره‌تلفن خود را اضافه کنید.

البته توجه داشته باشید که این موارد باید همان ایمیل و شماره‌تلفنی باشد که با استفاده از آنها اکانت اینستاگرام خود را ساخته‌اید. در این مرحله که شما این اطلاعات را تکمیل کردید، بسته به راه ارتباطی که وارد شد، سه راه برای ادامه روند بازیابی دارید. در ادامه این روش‌ها برای فراموش کردن رمز اینستا را توضیح خواهیم داد.

ایمیل

اگر در قسمت بالا که ذکر کردیم، ایمیل خود را وارد کرده‌اید، باید توجه خود را روی نکات این قسمت مقاله بگذارید. در این مرحله، گزینه ارسال ایمیل یا Send an Email را بزنید، سپس به وارد ایمیل خود شده و همان‌طور که می‌بینید، از طریق اینستاگرام یک ایمیل برای شما ارسال شده است.

در این ایمیل، لینکی وجود دارد که به کمک آن می‌توانید رمز اینستاگرام خود را ریست کنید. حالا می‌توانید روی ایمیل ضربه زده و لینک را باز کنید.

لازم به ذکر است که برخی مواقع ایمیلی در صندوق ورودی خود مشاهده نمی‌کنید. در این صورت، باید به پوشه اسپم (Spam) ایمیل مراجعه کنید.

سپس لینک موجود را انتخاب کرده و وارد یک صفحه جدید در مرورگر خواهید شد. در این بخش همان‌طور که مشاهده می‌کنید، باید پسورد جدیدی برای اینستاگرام خود استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا در صورت فراموش کردن رمز اینستا بتوانید یک رمز جدید برای خود انتخاب کنید. بعد از اینکه رمز جدید را انتخاب کردید، در قسمت پایین آن را دوباره تکرار کنید.

پس از اینکه دکمه تأیید را انتخاب کردید، رمز اینستاگرام شما بازیابی شد و می‌توانید با استفاده از پسورد جدیدی که انتخاب کردید، وارد اینستاگرام شوید. در این بخش می‌توانید آن را سیو کنید تا در حافظه اینستاگرام ذخیره شود یا این کار را نکنید.

پیامک

علاوه بر این، فراموش کردن رمز اینستا با شماره هم امکان‌پذیر است. شما می‌توانید در قسمت اطلاعات حساب کاربری، شماره‌تلفن خود را وارد کنید. در این حالت، اینستاگرام پیامکی برای همین شماره ارسال می‌کند که حاوی لینکی برای بازیابی رمز عبور است. وارد صندوق ورودی پیامک‌ها شده و بعد از دریافت پیامک، روی لینک موجود کلیک کنید.

سایر مراحل انجام کار فراموش کردن رمز اینستا مانند ایمیل بوده و تفاوتی ندارد. بعد از انتخاب لینک، رمز جدیدی وارد نمایید، سپس دوباره آن را تکرار کنید و کار تمام می‌شود. به همین سادگی کار شما تمام شد و رمز عبور جدیدی انتخاب کردید.

اکانت فیسبوک

یکی دیگر از راه‌هایی که برای عوض کردن رمز اینستا فراموش شده می‌توانید انجام دهید، اقدام کردن از طریق فیسبوک است. البته این در حالی امکان‌پذیر می‌باشد که قبلاً اکانت اینستاگرام را به اکانت فیسبوک خود متصل کرده باشید. در این حالت، به‌جای وارد کردن ایمیل یا شماره‌تلفن، روی گزینه Log in with Facebook ضربه بزنید. سپس وارد اکانت فیسبوک خود شده و رمز جدیدی انتخاب نمایید.

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق وب‌سایت

اگر بعد از فراموش کردن رمز اینستا به اپلیکیشن آن دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق وب‌سایت آن اقدام نمایید.

در این روش، با استفاده از مرورگر خود وارد سایت اصلی اینستاگرام شوید و سپس روی Forget password کلیک کنید. این بخش هم مانند سایر مراحل و اپلیکیشن اینستاگرام می‌باشد.

تنها کافی است ایمیل، شماره‌تلفن یا نام کاربری خود را وارد کرده و در نهایت، گزینه Send Login Link را انتخاب نمایید.

عوض کردن رمز اینستا فراموش شده

حالا اینستاگرام مانند بخش قبلی، لینکی از طریق ایمیل یا پیامک ارسال می‌کند که می‌توانید رمز اینستاگرام خود را تغییر دهید. اینجا هم مثل مراحل قبل، در گزینه New password رمز عبور جدید انتخابی خود را وارد کرده و سپس آن را تکرار کنید.

در ادامه نیز روی گزینه Reset password کلیک کنید. شما رمز اینستاگرام خود را با استفاده از وب‌سایت بازیابی کردید.

نکات مهم درباره رمز اینستاگرام

برای اینکه رمز شما از امنیت بالایی برخوردار باشد، بهتر از برخی کارها را انجام دهید تا در صورت فراموش کردن رمز اینستا نیز از بروز هرگونه مشکل جلوگیری کنید. در ادامه، این مراحل مهم را یادآوری می‌کنیم تا با استفاده از آنها، از هک شدن رمز اینستاگرام خود پیشگیری نمایید.

استفاده از شماره‌تلفن مطمئن: شماره‌تلفن خود را وارد کنید.
استفاده از ایمیل معتبر: بهتر است ایمیل متعلق به خود شما باشد.
انتخاب پسورد قوی: بهترین رمز عبور، باید ترکیبی از حروف، عدد و علامت باشد.
فعال‌سازی ورود دومرحله‌ای: گزینه Two step verification اینستاگرام خود را فعال کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *