آن‌چه باید قبل از مراجعه به صرافی بدانید

 

پول

پول

ممکن است شما نیز جزو آن دسته از افرادی باشید که مسافرت را دوست دارید و در عین‌ حال تبدیل پول در مسافرت برای‌تان دشوار است. در این‌جا چندین نکته که قبل از مراجعه به صرافی باید بدانید را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا بتوانید در هنگام تعطیلات با خیال راحت به مسافرت بروید.

قصد خرید دارید یا قصد فروش

اگرچه این کار ممکن است برای اغلب مردم خیلی تکراری به نظر برسد، اما برخی از ما وقتی وارد صرافی می‌شویم به تابلو قیمت ارز‌ها خیره شده و نمی‌دانیم که باید به کدام‌یک از قیمت‌ها نگاه و استناد کنیم. ممکن است خیلی شرم‌آور به‌نظر برسد؛ اما برخی از ما هنوز نمی‌دانیم که باید به ستون خرید مراجعه کنیم یا ستون فروش.

بگذارید یک‌بار برای همیشه این موضوع را توضیح داده و حل کنیم. از خودتان بپرسید؛ آیا با استفاده از پول کشور خود یعنی ریال قصد خرید پول خارجی را دارید؟ یا این‌که مقداری پول خارجی دارید و می‌خواهید آن‌ها را تبدیل به ریال کنید؟

فرض کنید که قصد مسافرت به آمریکا را دارید و تابلو تبدیل ارز دارای دو گزینه اصلی خرید و فروش است؛ خرید یعنی زمانی که ما ارز می‌فروشیم و فروش یعنی زمانی که ما ارز می‌خریم.

بنابراین اگر قصد تبدیل ریال به دلار را دارید، به این معناست که شما قصد خرید دلار را دارید و شما خریدار هستید و صرافی فروشنده است . پس صرافی به شما دلار آمریکا می‌فروشد و شما باید به ستونی که نوشته شده “فروش” نگاه کنید.

یکی از راه‌های سریع چک کردن ستون و قیمت صحیح این است که خیلی سریع پول و موجودی خود را به هر دو گزینه تبدیل کنید. هر یک از این مقادیر که منجر به دلار کمتری شد، همان مقدار صحیح است.

قیمت‌های موجود در اینترنت را با قیمت‌های صرافی مقایسه کنید

معمولا همیشه بین قیمت‌های موجود در اینترنت و قیمت واقعی صرافی‌ها اختلاف وجود دارد؛ به این اختلاف قیمت Spread گفته می‌شود و راهی است که هر صرافی از طریق آن کسب درآمد می‌کند؛ پس بهتر است قبل از خرید یا فروش هر نوع ارز در مورد قیمت‌های متفاوت موجود در بازاز به خوبی تحقیق کنید تا ضرر نکنید.

یک صرافی با بهترین قیمت‌ پیدا کنید

گاهی وقتی می‌بینید تمامی دوستان و همسفران شما با قیمت بهتری اقدام به تبدیل پول خود کرده‌اند، خیلی ناامید و ناراحت می‌شوید. دانستن این‌که بهترین صرافی برای تبدیل پول خود و خرید ارز کجاست باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

بنابراین سعی کنید صرافی را پیدا کنید که بهترین قیمت‌ها را داشته باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *