آیا حیات کره زمین به کشف موجودات فرازمینی گره خورده است؟

حیات بیگانه

حیات بیگانه

سازمان‌های مربوط به حوزه علوم نجوم از سال‌ها پیش به دنبال کشف ناشناخته‌ها و اسرار عالم به ویژه آدم فضایی‌ها هستند که البته تا کنون به موفقیت چشمگیری نرسیده اند.

به نقل از washingtonpost، در آوریل سال ۲۰۲۰، وزارت دفاع آمریکا فیلم‌هایی را که توسط دوربین‌های مادون قرمز در هواپیما‌های نیروی دریایی ایالات متحده ضبط شده بود، منتشر کرد که در آن برخورد هواپیما‌ها با انواع پدیده‌های هوایی ناشناخته ثبت شده است. خلبانان گزارش دادند که اجسامی را دیده اند که با سرعت بیش از حد صوت در آسمان پرواز می‌کنند و تقریباً بلافاصله تغییر جهت می‌دهند، توانایی‌هایی فراتر از هر هواپیمای شناخته شده دیگر.

موجودات فرازمینی

سوالی که مطرح بود این است که خلبانان پدیده‌های جوی عجیب و غریب یا فضاپیمای بیگانه را می‌دیدند. مسئولان دولت آمریکا به دلیل نگرانی از اینکه ممکن است دشمنانی مانند روسیه یا چین به پیشرفت‌های چشمگیر فناوری دست یافته باشند، در حال تحقیق در مورد وقایع هستند. تلاش برای برقراری ارتباط با موجودات فرازمینی، در صورت وجود، می‌تواند برای ما بسیار خطرناک باشد و چگونه می‌توان چنین تلاش‌هایی را به صورت سازمان یافته کنترل کرد.

تلاش های صورت گرفته دانشمندان در این زمینه

این یک موضوع کاملاً مهم برای کل کره زمین است. به مدت ۶۰ سال، دانشمندان در حال جستجو با تلسکوپ‌های رادیویی بودند، و سیگنال‌های احتمالی ناشی از تمدن‌های دیگر را که در سیارات دور می‌شنیدند، گوش می‌دادند. این تلاش‌ها تا حد زیادی توسط موسسه SETI در کالیفرنیا سازمان یافته است. برخی دیگر از دانشمندان در حال تلاش برای پیام رسانی به فرازمینی‌ها هستند و در واقع قصد دارند پیام‌های قدرتمندی را به سمت ستاره‌های دیگر ارسال کنند.

آدم فضایی ها

افراد و دولت‌های سودجو در قضیه جستجوی بیگانگان اگر به فناوری انتقال قدرتمند دسترسی پیدا کنند می‌توانند اقداماتی را انجام دهند که آینده کل کره زمین را تحت تأثیر قرار دهد. فیزیکدان ایتالیایی، انریکو فرمی درباره اینکه چرا ما هنوز بیگانگان را ندیده ایم گفته است که همه تمدن‌ها، پس از رسیدن به ظرفیت کافی فناوری، در نهایت خود را نابود می‌کنند یا شاید بیگانگان مثل انسان‌ها نیستند که ما به راحتی بتوانیم با آن‌ها تعامل داشته باشیم.

محصولات آرایشی بهداشتی لیاتیم تراست سوییس

ارزانسرای آرایشی

ارتش مدام با بشقاب پرنده‌ها روبرو می‌شود

به این دلیل که هر بیگانه‌ای که در نهایت با آن روبرو می‌شویم احتمالاً از نظر فنی بسیار پیشرفته‌تر از ما باشد، بیشتر ستاره‌های کهکشان راه شیری بسیار مسن‌تر از خورشید هستند. با توجه به اینکه تمدن‌ها بطور مکرر در بعضی از سیارات بوجود می‌آیند، باید تعداد زیادی در کهکشان ما وجود داشته باشند که میلیون‌ها سال پیشرفته‌تر از ما هستند. بسیاری از این‌ها احتمالاً اقدامات مهمی را برای شروع کاوش و احتمالاً استعمار کهکشان برداشته اند.

حمله بیگانگان به سیاره زمین

داگلاس واکوچ از METI International معتقد است که نگرانی در مورد خطر حمله بیگانگان غیرواقعی است. به هر حال، ما یک قرن است که انتشارات رادیویی و تلویزیونی را به فضا می‌فرستیم و تمدنی بسیار پیشرفته‌تر از تمدن ما احتمالاً این موارد را تشخیص داده است. اگر آن‌ها می‌خواستند حمله کنند، قبلاً این کار را می‌کردند.

موجودات بیگانه

در سال ۲۰۱۵، SETI یک برنامه ۱۰ ساله جدید به نام Breakthrough Listen را راه اندازی کرد که با کمک مالی ۱۰۰ میلیون دلاری یوری میلنر، میلیاردر اسرائیلی-روسی تأمین می‌شود. در نتیجه، SETI اکنون سیگنال‌های بیشتری را نسبت به گذشته ضبط می‌کند. گوش دادن به پیام‌های احتمالی ارسالی از سوی بیگانگان یا تلاش برای تماس با آن‌ها به مرحله‌ای رسیده اند که نیاز به بحث عمومی گسترده تری دارند، تا سازمان ملل متحد و نهاد‌های دیگر بتوانند مقررات معقولی را تنظیم کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *