آیا شارژ کردن موبایل در طول شب کار درستی است؟

پرسشی که ممکن است به ذهن شما هم رسیده باشد: آیا شارژ کردن موبایل در طول شب کار درستی است؟

پاسخ این سوال اما بستگی به این دارد که چند سال می‌خواهید از موبایلتان استفاده کنید.

افراد به طور متوسط هر دو سال گوشی موبایلشان را عوض می‌کنند. متخصصان می‌گویند اگر عمر مفید موبایلتان را دو سال در نظر بگیرید، خیلی تفاوت نخواهد داشت که آیا گوشی‌تان را تمام شب به شارژ بزنید یا نه. درست است که در هر حال از عمر مفید باتری کم می‌شود، اما در یک بازه زمانی دو ساله تغییر آنچنانی نخواهید دید. اما اگر عمر طولانی‌تری برای موبایلمان در نظر داریم، بهتر است که آن را تمام شب به شارژ نزنیم.

به گزارش مجله تایم، از لحظه‌ای‌ که شروع به استفاده از یک باتری می‌کنیم، توانایی آن در نگهداری انرژی کم و کمتر می‌شود. بر خلاف باور معمول این موضوع به این دلیل نیست که باتری زیادی شارژ می‌شوند و لیتیوم موجود در آن‌ها از بین می‌رود. موبایل‌های هوشمند، در این مورد هم هوشمندانه عمل می‌کنند و عمل شارژ شدن وقتی باتری پر شد، متوقف می‌شود.

کم شدن عمر باتری این به این معناست که اگر یک باتری در لحظه شروع استفاده از آن -به عنوان مثال- می‌توانست چهار ساعت انرژی مورد مصرف موبایل ما را تامین کند، پس از گذشت چند سال، دیگر توان چهارساعت را نخواهد داشت.

وقتی تمام شب گوشی‌مان را شارژ می‌کنیم، یعنی زمان بیشتری در حال استفاده از آن -و در نتیجه استفاده از باتری آن- هستیم. بنابراین عمر باتری کاهش می‌یابد.

متخصصان موبایل می‌گویند که برای بیشترین بهره‌وری از عمر باتری، بهتر است نگذاریم که باتری موبایل یا تبلت خالی شود. پیشنهاد آنها این است که صبر کنیم تا میزان شارژ باتری به ۳۵ یا ۴۰ درصد برسد و سپس آن را به شارژ بزنیم. این امر به نگهداری توانایی باتری در ذخیره انرژی کمک می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *