آیا فاکتورهای مهم سئو در سال ۲۰۱۷ را می دانید؟

 

الگوریتم های گوگل همیشه در حال تغییرات و آپدیت شدن هستند. شیوه های سئو همیشه در حال عوض شدن است. افرادی در سئوی سایتشان موفق هستند که بدانند برای سئو چه فاکتورهایی مهم است و به چه روش هایی باید عمل کنند. در واقع عمل کردن به مواردی که در سئو وجود دارد باید به طور اصولی باشد. آموزش های زیادی هم در رابطه با بهینه سازی سایتبرای گوگل در اینترنت وجود دارد که یکسری از آن ها روش های درستی را توضیح دادند ولی یک سری دیگر روش های اشتباهی را آموزش دادند. در این مقاله می خواهم فاکتورهای مهم سئو در سال ۲۰۱۷ را عنوان کنم تا بدانید برای سئوی سایتتان چه فاکتورهای مهمی باید مد نظرتان باشد.

 

آیا فاکتورهای مهم سئو در سال ۲۰۱۷ را می دانید؟

طبق تحقیقات به عمل آمده در سال ۲۰۱۷ فاکتورهای مهمی برای سئوی سایت مطرح شده است که برای بهبود رتبه سایت خود در گوگل باید به آن ها عمل کنید. در ادامه ۴ فاکتور اصلی را عنوان خواهم کرد.

۱٫محتوای با کیفیت و طولانی

همه ما می دانیم که محتوای خوب از نظر گوگل یعنی محتوایی که شامل ۲ الی ۳ هزار واژه است. چیزی که در بسیاری از سایت های ایرانی کم دیده می شود. محتوای طولانی خیلی می تواند روی رتبه شما در گوگل تاثیر گذار باشد. علاوه بر این که کاربران از محتوای طولانی خوششان می آید گوگل هم از این نوع محتواها استقبال می کند. با تولید محتوای طولانی شانس به اشتراک گذاری محتوای شما در شبکه های اجتماعی نیز بالا می رود. البته باید به این مورد هم توجه کنید محتوای بی کیفیت و الکی طولانی به درد نمی خورد. یعنی شما با حاشیه رفتن بخواهید محتوای خود را طولانی کنید کار خوشایندی نیست!

۲٫سرعت سایت

یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو در سال ۲۰۱۷ سرعت سایت است. بارها به این موضوع اشاره کرده ام که سرعت بارگذاری سایت روی جایگاه سایت شما در گوگل خیلی تاثیر گذار است. برای افزایش سرعت بارگذاری وب سایت خود باید مواردی که در مقاله راه های افزایش سرعت سایتبه آن ها اشاره کرده ام را رعایت کنید. گوگل روی سایت هایی که سرعت لودشان بالا است حساب جداگانه باز کرده است و روی این مورد به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی سئوی سایت تاکید کرده است.

۳٫نرخ پرش (Bounce Rate)

نرخ پرش یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو در سال ۲۰۱۷ است. معمولا درصد Bounce Rateدر سایت های ایرانی بین ۴۰ تا ۶۰ درصد است. هر چقدر این میزان کمتر باشد یعنی آن سایت از لحاظ محتوا خیلی خوب عمل کرده است که توانسته کاربران زیادی را راضی نگه دارد. اگر این درصد از ۶۰ به بالا باشد یعنی اینکه وب سایت مورد نظر از نظر محتوا خیلی ضعیف عمل کرده است. البته بانس ریت به موارد دیگری هم مثل سرعت بارگذاری سایت بستگی دارد.

بالا بودن بانس ریت فقط یک چیز را به گوگل می فهماند. آن هم این است که محتوای سایت مورد نظر بی کیفیت بوده و کاربران به هیچ وجه از آن راضی نبوده اند. البته همان طور که گفتم ممکن است بالا بودن بانس ریت از موارد دیگری هم باشد ولی از نظر گوگل یعنی اینکه محتوای شما ضعیف بوده است.

برای اینکه بانس ریت سایت خود را کاهش دهید و کاربران را از دیدن صفحه مورد نظر سایتتان منصرف نکنید راه های زیادی وجود دارد. اول اینکه ابتدای مقالات خود سعی کنید طوری بنویسید که کاربر  را ترغیب به ادامه خواندن آن مقاله کند. مثلا اگر آموزش به خصوصی راجع به چیزی را به طور کامل توضیح دهید کاربر مجبور است آن را تا آخر بخواند.

یکی دیگر از راه های کاهش بانس ریت سایت خود این است که ویدئوهای آموزشی که در سایت خود قرار می دهید را لینک دانلودش را برای کاربر نگذارید تا کاربر مجبور شود برای دیدن آن ویدئو در سایت شما بماند. اینطوری علاوه بر کاهش نرخ پرش میزان ماندگاری کاربران در سایت شما نیز افزایش می یابد.

۴٫بک لینک

بک لینک هم یکی از فاکتورهای اصلی سئو است که همیشه من روی آن تاکید داشته ام. در واقع بک لینک یکی از اجزای جدایی ناپذیر سئو است. ۳۰ درصد سئو را بک لینک تشکیل می دهد. اما منظور از بک لینک هر بک لینکی نیست. فاکتورهای بسیار زیاد و مهمی در گرفتن بک لینک برای سایتتان وجود دارد که شاید خیلی ها از آن بی خبرند. به عنوان مثال بک لینک هایی که در کامنت گذاشتن ها در سایت های دیگر برای سایت خود می سازید ارزشی ندارد. یا اینکه بک لینک گرفتن از وبلاگ های بی کیفیت هم برای سایت شما ارزشی ندارد.

بهترین راه دریافت بک لینک انتشار مطالب در سایت های دیگر مثل انجمن های گفت و گو و سایت های خبری است که به آن رپورتاژ آگهی می گویند. اشتراک گذاری مطالب سایت خود در شبکه های اجتماعی هم برای بهبود سئوی سایتتان بسیار مفید است که باید حتما انجام دهید.

بک لینک گرفتن از سایت های دارای اعتبار بالا برای گوگل بسیار حائز اهمیت است.

سخن پایانی این است که مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره کردم از مهمترین فاکتورهای سئو در سایت ۲۰۱۷ است. همانطور که می دانید موارد زیادی در سئو تاثیر گذار است که من فقط به چند تا از مهماش در این مقاله اشاره کردم. امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *