آیا قبل از بیگ بنگ چیزی وجود داشته است؟

این سوال مبنای تمام فلسفه ی بشریت را تشکیل میدهد.اصلا چه لزومی دارد که بیگ بنگ سرآغاز همه چیز باشد؟ولی این که چه چیزی پیش ازنقطه ی آغاز وجود داشته مانند این است که بپرسید چرا وقتی در جهت شمال حرکت میکنیم در نهایت به قطب شمال میرسیم؟ طبق تئوری نسبیت اگر جهان ما درهم فروبریزد و تمام مواد مجددا در همان نقطه ی آغازین فشرده شوند زمان به انتها خواهد رسید و دیگر مفهومی نداشته و تمام قوانین فیزیک کارایی خود را از دست خواهند داد.
به عقیده دانشمندان کیهان با بیگ بنگ بوجود امده و همزمان فضا و زمان نیز شکل گرفته. به عقیده دانشمندان یک نقطه ریز بسیار داغ منفجر شده و ماده ،انرژی و زمان را با خودش بوجود آورده. اما سوال اینست که آن نقطه ریز که بیگ بنگ از ان بوجود امده خودش در کجا بوده؟ مگر نه اینکه بیگ بنگ مکان و زمان را بوجود آورده ؟ خب خودش کجا بوده؟بایددر جایی می بوده .فیزیکدانان می گویندکه ان نقطه ریز داغ درهیچ جابوده وکیهان از هیچ بوجود آمده است. از این موضوع که بگذریم، همزمان باانفجار بزرگ،ماده ،فضا و زمان و انبساط عالم شروع شده است.این یعنی اجسام کیهانی شامل کهکشان ها ،ستارگان و سیارات درحال دورشدن از همدیگر هستند. اکنون دانشمندان می گویند که این اجسام کیهانی نیستند که حرکت کرده واز هم دور می شوند بلکه آنها در سرجایشان ثابت بوده و فضای مابین شان داردمنبسط می شود. اماچه عاملی باعث این انبساط می باشد؟ به عقیده دانشمندان انرژی تاریک باعث این انبساط است. انرژی و ماده تاریک به عقیده دانشمندان ۹۵% کیهان را شکل می دهند و الباقی ۵% ، کهکشان ها و اجسام سماوی یا بعبارتی ماده مشهود می باشند.
در دنیایی که زندگی می کنیم تا اینجا سه بعد را می توانیم دیده و درک کنیم. اما آیا احتمال دارد در اطراف ما ابعاد بیشتری باشند ولی ما قادر به درک آنها نباشیم؟ ابعادی که می شناسیم سه بعد طول عرض و ارتفاع هستند بعد چهارم زمان است. اما در بعد پنجم شاید دنیایی را مانند دنیای خودمان ببینیم و بتوانیم تفاوت ها و تشابهات در بین دنیای خودمان و آن دنیا را ببینیم. آن دنیا مانند دنیای ما یک منشا یعنی بیگ بنگ داشته است. در بعد ششم شاید، بتوانیم دنیاهای متعددی را ببینیم که در آنها می توانیم گذشته حال و آینده را ببینیم و باز آن دنیاها با دنیای ما از یک منشا هستند. در بعد هفتم دنیاهایی را شاهد هستیم که دارای یک منشا با دنیای ما نیستند بلکه منشاشان چیزی غیر از بیگ بنگ است. در بعد هشتم گذشته ها و آینده های تمام دنیاها وجود دارد و بطور لایتناهی امتداد دارد.
در بعد نهم و دهم همه چیز ممکن است، هر چیزی که در تخیل تان بگنجد و نگنجد تمام آینده ها، گذشته ها، اغازها پایان های جهان های بیشمار در آن وجود دارد در آن بعد همه چیز باهم هستند.
چند فکت!
۱-جهان قابل مشاهده، ۹۳ میلیارد سال نوری است.
۲-هیچ مرکزی وجود نداد، کیهان در حال دور شدن از هیچ جایی نیست.
۳-زمان در بیگ بنگ آغاز شد. پس قبل از بیگ بنگ معنایی ندارد.
۴-جهان بسوی هیچ چیزی منبسط نمی شود.بر اساس اطلاعات دریافتی ماهواره پلانک در ۴۰۰هزار سال اول پس از بیگ بنگ هیچ چیز در هستی دیده نمیشد، تنها غباری بود از ذرات الکترون، پروتون و نوترون ایده جهان های موازی فرضیه‌ای‌ است که از ایده تورم ابدی بیرون آمده و نشان می‌دهد لحظاتی پس از بیگ بنگ، تورمی ناگهانی در کیهان رخ داد که باعث پدیداری جهانهای مختلف درون حباب شده است.
اگر تاریخ جهان را در یک سال شمسی در نظر بگیریم، بیگ بنگ یا همان انفجار بزرگ در ثانیه اول روز اول فروردین، کهکشان راه شیری در روز ۱۶ خرداد ، خورشید در روز دوم آذر، حیات در زمین در روز ۱۴ آذر،دایناسورها در روز ۲۶ اسفند ماه و کل تاریخ ما انسانها در آخرین دقیقه ۲۹ اسفند بوجود آمده است.

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. Hermes گفت:

    والا چی بگم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *