آیا مرگ ناگهانی با رابطه‌ی جنسی ارتباط دارد؟

مرگ

مرگ

رابطه‌ی جنسی دارای اثرات مثبت و فواید فیزیکی و روانی زیادی است که از آن جمله می‌تواند به کاهش فشار خون، بهبود وضعیت سیستم ایمنی و بهبود خواب نام برد.

حرکات فیزیکی حین رابطه‌ی جنسی و همچنین رسیدن به حالت ارضای جنسی باعث آزاد شدن هورمون «اکسیتوسین» می‌شود. این هورمون را هورمون عشق نیز می‌نامند و در ایجاد حس اعتماد و وابستگی بین دو نفر اهمیت زیادی دارد.

 

علی‌رغم همه‌ی این مزایا، رابطه‌ی جنسی یک وجه تاریک نیز دارد؛ افرادی در حین رابطه‌ی جنسی و یا مدت زمان کوتاهی پس از رابطه‌ی جنسی مُرده‌اند.

البته خوشبختانه این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد و آمارها نشان داده‌اند که کمتر از یک درصد مرگ‌های ناگهانی در حین یا بعد از رابطه‌ی جنسی رخ می‌دهند.

 

اینکه چرا این اتفاق برای برخی از افراد رخ می‌دهد، دلایل زیادی دارند. در اغلب موارد این نوع مرگ به خاطر فشارهای فیزیکی رابطه‌ی جنسی رخ می‌دهد، ولی اثرات داروهایی که به‌عنوان مثال برای رفع مشکل نعوظ مصرف می‌شوند و مواد مخدری مانند کوکائین که برای بیشتر کردن لذت جنسی استفاده می‌شوند نیز در این موضوع اثرگذار هستند.

 

زمانی که سن انسان بالا می‌رود، احتمال مرگ در اثر حملات قلبی افزایش پیدا می‌کند. مرگ ناگهانی عموماً در مردان رخ می‌دهد و بیشترین دلیل آن نیز حمله‌ی قلبی است. مطالعه‌ای که متخصصین امور جنایی طی ۳۳ سال در آلمان انجام داده‌اند، نشان داده است که در بین ۳۲۰۰۰ مرگ ناگهانی که مورد بررسی قرار گرفته است، تنها ۰.۲ درصد آن‌ها در حین رابطه‌ی جنسی بوده است.

در آمریکا، فرانسه و کره جنوبی نیز نتایج مشابهی به‌دست آمده است.

 

مطالعه‌ای که اخیراً دانشمندان انگلیسی بر روی ۶،۸۴۷ مرگ ناگهانی انجام داده‌اند، نشان داده است که تنها ۱۷ مورد از آن‌ها در حین یا یک ساعت بعد از رابطه‌ی جنسی اتفاق افتاده‌اند. متوسط سن کسانی که در حین رابطه‌ی جنسی مرده‌اند نیز ۳۸ سال بوده است.

 

در مردان مسن‌تر بیشترین دلیل مرگ ناگهانی همان حمله‌ی قلبی بوده است. مطالعات انجام شده بر روی قلب کسانی که در حین رابطه‌ی جنسی مُرده بودند نشان داده است که قلب آن‌ها وضعیت عادی داشته است و تنها ضربان نامنظم قلب به صورت لحظه‌ای باعث مرگ آن‌ها شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *