آیا میدانید میوه چربی سوز کدام است و بیشترین تاثیر را چگونه به جا می‌گذارد؟

 

آیا میدانید چه میوه هایی بیشترین تاثیر در چربی سوزی را دارند؟

براساس پژوهش های علمی که در مجله متابولیسم منتشر شده است خواص بعضی میوه ها که به طور مشخص در چربی سوزی نقش موثری دارند معرفی شده است، اکنون به معرفی خواص بعضی میوه‌های موثر در چربی سوزی مانند گریپ فروت، سیب قرمز، توت، هندوانه، گیلاس و هلو و آلو میپردازیم:

میوه چربی سوز : گریپ فروت

بر اساس پژوهشی که نتایج آن در مجله متابولیسم منتشر شده است، خوردن نصف یک گریپ فروت قبل از غذا ممکن است به کاهش چربی احشائی (شکم) و کاهش کلسترول کمک کند.

افرادی که در یک پژوهش به مدت شش هفته  گریپ فروت را با هر وعده غذا خوردند، در پایان دور کمر آنها به اندازه ۱اینچ کاهش یافته بود. محققان این تاثیرات را به دلیل وجود ترکیبی از فیتوکمیکال و ویتامینC در گریپ فروت می دانند.

مصرف نیمی از یک گریپ فروت قبل صبحانه و افزودن چند قطعه از آن به سالاد قبل از غذا توصیه می شود.

بهترین چربی سوزهای طبیعی در دنیا

میوه چربی سوز : گیلاس

مطالعات روی موش های چاق، نشان داده است که گیلاس ترشی برای سلامت قلب و وزن بدن مفید است. مطالعات ۱۲ هفته ای در دانشگاه میشیگان نشان داد که موش های صحرایی با ترشح هندی های غنی از آنتی اکسیدان، ۹ درصد کاهش چربی شکم را در مقایسه با موش هایی که دارای رژیم غذایی غربی بودند، نشان دادند.

توت ها

توت ، تمشک، توت فرنگی و زغال اخته  با پلی فنول ها و مواد شیمیایی طبیعی که در خود دارند، می توانند به کاهش وزن کمک کرده و حتی از تشکیل چربی جلوگیری کنند! مطالعات اخیر محققان در دانشگاه تگزاس، نشان داده  که تغذیه موش از این غذاهای چربی سوز، با سه بار در روز، سلول های چربی را تا ۷۳ درصد کاهش می دهد!

مطالعه دانشگاهی میشیگان نیز نتایج مشابهی را نشان داد. موش هایی که پودر زغال اخته در وعده های غذایی خود داشتند ، در پایان مطالعه ۹۰ روزه ، نسبت به موش هایی که فاقد آن در رژیم غذایی خود بودند چربی شکمی کمتری داشتند.

سیب های قرمز پینک لیدی (Pink Lady Apples)

سیب یکی از بهترین منابع میوه ای فیبر است که برای کاهش چربی شکم به طور جدی مورد نیاز است.

یک مطالعه در مرکز پزشکی  Wake Forest Baptist  نشان داد که به ازای هر ۱۰ گرم افزایش فیبر در روز، چربی احشایی (شکمی)  در طول ۵ سال به میزان ۳٫۷ درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، افزایش فعالیت متوسط سبب کاهش ۷٫۴ درصدی میزان تجمع چربی در یک دوره زمانی شد.

هندوانه

هندوانه به دلیل قند زیاد ممکن است گاهی اوقات یک میوه خوب نباشد، اما این  میوه دارای مزایای چشمگیری برای سلامتی است.

تحقیقات انجام شده در دانشگاه کنتاکی نشان داد که خوردن هندوانه می تواند در کاهش چربی ها موثر باشد. با این حال، مطالعه ای که بر روی ورزشکاران توسط Politécnica de Cartagena در اسپانیا صورت گرفت،  نشان داد آب هندوانه برای کمک به کاهش سطح درد عضلانی نیز مفید است .

شاه بلوط، هلو و آلو

پژوهش ها نشان داده است که این میوه ها نیز تاثیر مناسبی در چربی سوزی و کاهش وزن دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *