آیا کفش‌های چرم واقعاً مقاوم هستند؟

 

کفش های چرمی پرکاربردترین و محبوب ترین نوع کفش در جهان هستند. یکی از دلایل این محبوبیت مقاومت بالای آن در برابر آسیب و سایش است. اگرچه با گذشت زمان، کفش های چرمی می توانند شبیه به تازگی خریداری شده به نظر برسند و با مراقبت و نگهداری مناسب می توان برای مدت طولانی از آنها استفاده کرد. در این مقاله فروشگاه کفش چرم برتونیکس به بررسی ویژگی کفش های چرم و تفاوت آنها با چرم مصنوعی می پردازد.

در مقایسه با کفش های ساخته شده از مواد دیگر، کفش های چرمی به طور کلی دوام بیشتری دارند. پوست حیواناتی که در ساخت کفش های چرمی استفاده می شود باعث استحکام و دوام بیشتر این نوع کفش می شود. علاوه بر این، خواص فیزیکی و شیمیایی پوست حیوانات از جمله چسبندگی بالا، مقاومت در برابر سایش و خراش، انعطاف پذیری، نفوذپذیری و تنفس، کیفیت کفش چرمی را بهبود می بخشد.

اما باید توجه داشت که کفش های چرمی نیز در معرض عوامل مختلفی مانند رطوبت، آفتاب، گرما و سایش قرار دارند و باید با رعایت نکات زیر به درستی نگهداری شوند:

کفش های چرمی باید در جای خشک و خنک نگهداری شوند.

برای شستن کفش های چرمی از آب و رطوبت اجتناب کنید. از پنبه خشک و نرم برای تمیز کردن استفاده کنید.

پوست کفش های چرمی را باید با مرطوب کننده های مخصوص مانند کرم ها و اسپری های ضد آب مراقبت کرد.

در صورت آسیب باید از پرکننده های مخصوص برای تعمیر استفاده شود.

کفش های چرمی بسته به نوع کفش باید به طور مرتب در مکانی خشک و خنک جلا داده شوند.

کفش

کفش های چرمی

 

به طور کلی با توجه به ویژگی های فیزیکی و شیمیایی پوست حیوانات، کفش های چرمی به جز برخی از محدودیت ها، دوام بالایی دارند.

مانند هر کفش دیگری، مراقبت و استفاده مناسب از کفش های چرمی به دوام بیشتر و دوام بیشتر آنها کمک می کند. در واقع با توجه به نکاتی که در بالا ذکر شد می توانید به راحتی از کفش های چرمی برای مدت طولانی استفاده کنید.

عواملی که می تواند به دوام کفش چرمی آسیب برساند عبارتند از رطوبت (به خصوص آب) و گرما. اگر کفش های چرمی بیش از حد در معرض آب یا سرما قرار گیرند، ممکن است آسیب ببینند و دوام خود را از دست بدهند. همچنین کفش های چرمی به دمای بالا و نور خورشید حساس هستند و به سرعت خراب می شوند و رنگ خود را از دست می دهند.

به همین دلیل برای نگهداری کفش های چرمی بهتر است آن ها را در جای خشک و خنک و بدون استفاده از آب و رطوبت برای تمیز کردنشان نگهداری کنید. همچنین می توانید از سنگ های نازک استفاده کنید که برای کفش های چرمی مفید است.

به طور کلی کفش های چرمی به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی پوست حیوانات مقاومت بالایی در برابر سایش و آسیب دارند. با توجه به نکات بالا و نکات مراقبتی زیر می توانید از کفش های چرمی خود به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و لذت ببرید.

 

کفش های چرمی چقدر دوام می آورند؟

دوام کفش چرمی به عوامل مختلفی از جمله کیفیت چرم مورد استفاده در تولید کفش، نوع و کیفیت درزها، اندازه و مدل کفش، کفش، شرایط استفاده و نگهداری بستگی دارد. شرایط و نحوه کار کاربر اما با توجه به عواملی که در بالا ذکر شد باید گفت که کفش های چرمی با نگهداری خوب و استفاده مناسب حداقل تا چند سال دوام می آورند.

کفش های چرمی در صورتی که کیفیت بالایی داشته باشند و در برابر آب و رطوبت، نور خورشید و دمای بالا با پیروی از دستورالعمل ها و توصیه های سازنده مانند تمیز کردن منظم و استفاده از محصولات مرتبط با چرم محافظت شوند، ۳ تا ۵ سال عمر می کنند

چرم

چرم

مقاومت کفش چرم طبیعی بیشتر است یا چرم مصنوعی؟

کفش های چرم طبیعی به طور کلی دوام بیشتری نسبت به کفش های چرم مصنوعی دارند. زیرا پوست حیوانات یکی از بادوام ترین و مستحکم ترین مواد مورد استفاده در صنعت چرم است که عمر طولانی و مقاومت در برابر سایش، رطوبت و گرما دارد. همچنین کفش‌های چرم طبیعی به مرور زمان زیباتر و جذاب‌تر می‌شوند و شکل و شیرینی خود را حفظ می‌کنند.

به طور کلی کفش های چرم مصنوعی طول عمر کمتری دارند و در برابر رطوبت و گرما مقاومت نمی کنند. با این حال، کفش های چرم مصنوعی با کیفیت بالا نیز می توانند به طور خاص برای شرایط خاصی مانند آب و هوای مرطوب استفاده شوند. در نهایت عمر مفید کفش های چرمی به کیفیت چرم مورد استفاده و سازنده کفش بستگی دارد و نوع چرم (طبیعی یا مصنوعی) را مشخص نمی کند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *