اثبات وجود روح

یکی از بزرگترین سوالاتی که بشر همواره با ان روبرو بوده است،موضوع روح است.آیا ما انسان ها علاوه بر جسمی که داریم و انرا می بینیم چیز دیگری هم داریم.به عبارت دیگر آیا چیزی که ما از ان تحت عنوان روح نام می بریم وجود دارد؟ به باور بسیاری روح چیزی است که قبل از بوجود آمدن جسم ما وجود داشته و پس از آن نیز وجود خواهد داشت.اما برخی هم هستند که در این زمینه شک و تردید دارند.در زیر به پنج نشانه از اتفاقات در زندگی واقعی انسان ها می پردازیم که وجود روح را اثبات می کنند. ?اولین نشانه اینست که در برخی از فیلم ها و تصاویری که برخی گرفته اند چیزهایی دیده می شوند که اساسا نباید در ان تصویر باشند نوع شبح شبیه انسان……… بعنوان مثال،چند سال پیش در پاول کانتی ،کنتاکی امریکا تصادف شدیدی اتفاق افتاد یک راننده تراک که از انجا عبور می کرد از حادثه عکسی گرفت و بلافاصله آنرا برای خبر رسانی به فیس بوکش فرستاد.اما وقتی چند ساعت بعد فیس بوکش را چک کرد صدها کامنت و لایک در زیر عکسش دید و متوجه شد در عکسی که گرفته چیزی شبیه یک شبح دیده می شود.یا در بیمارستانی در چین فیلمی از دوربین مداربسته پخش شده که نشان می دهد چیزی از داخل جسد زن فوت شده به بالا می رود….. اگر این ها واقعی باشند می توانند نشانه ای دال بر وجود روح باشند.
?دومین نشانه : تجربیات فراوان به ثبت رسیده نزدیک به مرگ می باشند.مواردی که بکرات در بیمارستان ها اتفاق افتاده بطوریکه تمام علائم حیاتی یک فرد قطع یا متوقف شده اما بطور معجزه وار به زندگی برگشته و عجیب اینکه چیزهایی را بخاطر می آورد که برای دانشمندان و پزشکان باورکردنی نیست اما مجبورند بنوعی با آن کنار بیایند زیرا مریض در آنزمان تمام کارهای پزشکان حتی صحبت هایشان را که بر بالینش می نموده اند بخاطر آورده است.علاوه بر این او خاطراتی از یک دنیای دیگر را با خود آورده که برای علم پذیرفتنی نیست. نمونه اش دکتر ابن الکساندر یک جراح مغز و اعصاب امریکایی است که خودش چنین چیزی را تجربه نموده است.(ماجرا این پزشک در کانال موجود است کلمه الکساندر را سرچ کنید) او پس از این ماجرا به یکباره از یک ناباور به یک باورمند به خدا تبدیل شده و کتب متعددی در مورد تجربه عجیبش نوشته است. ?سومین نشانه : تصاویر بیوالکتریک می باشند.یک دانشمند روسی بنام کنستانتین کوروتکف با استفاده از یک دوربین بیوالکتریکی مخصوص از مریض در حال مرگ عکس گرفته است.این دوربین یک میدان الکتریکی بسیار قوی در حول شی یا شخص ایجاد می کند. او در تصاویر متوجه خروج چیزی شبیه هاله ای از شخص در حال مرگ شد.

او نتیجه گرفت که ان روح انسان است که از بدن خارج می شود.آن ابتدا از پا سپس سر و در آخر از قلب خارج می شود.
?چهارمین نشانه : فعالیت های مغزی می باشند. در این زمینه دانشمندی بنام ویلدر پنفیلد جراح مغز کانادایی آزمایشات عجیبی دارد. او با استفاده از دستگاه مغز فرد را تحت نظر و کنترل می گیرد بطوریکه می تواند به سلول های مغزی بطور مصنوعی دستور دهد تا کاری انجام دهند.در یکی از آزمایشات او به فرد می گوید دستش را بالا ببرد و فرد اینکار را می کند در اینجا پنفیلد در مونیتورش می بیند که با بالا رفتن دست بخشی از مغز فعال می شود و با پایین اوردن دست می بیند که همان بخش غیرفعال می شود. سپس از فرد می پرسد آیا دستش را بالا برده است؟ فرد جواب می دهد بله بالا بردم. پنفیلد سپس با استفاده از دستگاه همان بخش مغز را البته بطور مصنوعی فعال می کند و دست مرد بالا می رود.سپس آن بخش را با دستگاه غیر فعال می کند و دست پایین می اید.سپس از فرد می پرسد آیا دستت را بالا بردی که جواب می دهد خیر ،خودش بالا رفت.این آزمایش بسیار مهم است از این جهت که در مورد دوم این پنفیلد بود که با دستگاه دست فرد را بالا برد.اما سوال اینجا اینست که در مورد اول چه چیزی یا چه نیرویی دستش را بالا برد؟ دستور دهنده که بود؟ به گفته پنفیلد مغز یک کامپیوتر است که بوسیله چیزی خارج از خودش برنامه ریزی می شود.
?پنجمین نشانه : تولد مجدد می باشد. مواردی متعددی از تولد مجدد در اطراف و اکناف دنیا به ثبت رسیده است که جدای از واقعی بودن یا نبودن برخی بشدت به آن معتقدند و در برخی از ادیان نظیر هندوئیسم نیز دیده می شود. بارومندان به تولد مجدد معتقدند روح انسان پس از مرگ در جسمی جدید حلول می کند اما هیچ چیز از زندگی قبلی اش را بخاطر ندارد.علم بشدت این موضوع را رد می کند و می گوید که هیچ نشانه ای مبنی بر تولد مجدد انسان وجود ندارد. گرچه مواردی عجیبی در دنیا به ثبت رسیده نظیر مورد شانتی دیوی در هندوستان که زندیگ قبلی اش را بخاطر آورده یا پسر بچه ای در سوریه که قاتلش را شناسایی نموده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *