اجزای دوربین مداربسته و بررسی دستگاه های ضبط

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته

در اماکن مختلف می توانید از سیستم های مداربسته برای نظارت بهتر و مدیریت شرایط بهره ببرید. نصب دوربین مداربسته از رایج ترین راهکار و پرطرفدار محسوب می شود. اگر علاقمند به کار با این سیستم هستید پیشنهاد می کنیم با اجزای سیستم دوربین مداربسته آشنا شوید و آن را مورد بررسی قرار دهید. در نظر داشته باشید سیستم های مداربسته در دو تکنولوژی تولید و به بازار عرضه می شود. براساس نیاز و کاربری می توانید هر کدام از این دو تکنولوژی را مورد انتخاب قرار دهید.

اجزای سیستم مداربسته

سیستم‌های دوربین مدار بسته (CCTV) از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند که برای ضبط، انتقال، ضبط و نمایش فیلم‌های ویدئویی برای اهداف نظارتی و امنیتی با هم کار می‌کنند. اجزای اصلی دوربین مداربسته عبارتند از:

دوربین های مدار بسته:

 دوربین ها اجزای اصلی یک سیستم مداربسته هستند. آنها تصاویر ویدئویی از مناطق خاص می گیرند و به دستگاه ضبط ارسال می کنند. دوربین ها در انواع مختلفی مانند دوربین های دام، دوربین های بولت، دوربین های PTZ و غیره موجود هستند.

دستگاه های ضبط:

ضبط کننده ویدیوی دیجیتال DVR با دوربین های آنالوگ/آنالوگ HD استفاده می شوند و سیگنال های ویدئویی آنالوگ را برای ضبط و ذخیره سازی به فرمت دیجیتال تبدیل می کنند.

ضبط‌کننده ویدیوی شبکه NVR با دوربین‌های IP کار می‌کنند و ویدیو را در قالب دیجیتال از طریق شبکه کامپیوتری ضبط می‌کنند.

دستگاه‌های ذخیره‌سازی: فیلم‌های ویدئویی در دستگاه‌های ذخیره‌سازی ذخیره می‌شوند تا بعداً برای بررسی به آن دسترسی پیدا کنید.

درایوهای دیسک سخت (HDD):

هارد دیسک‌ها معمولاً در دستگاه‌های DVR و NVR برای ذخیره‌سازی ویدیوهای محلی استفاده می‌شوند.

ذخیره سازی متصل به شبکه NAS: دستگاه های NAS ظرفیت ذخیره سازی اضافی را برای سیستم های دوربین مدار بسته بزرگتر فراهم می کنند.

ذخیره سازی ابری: برخی از سیستم های دوربین مدار بسته راه حل های ذخیره سازی مبتنی بر ابر را برای دسترسی از راه دور به فیلم های ضبط شده ارائه می دهند.

مانیتورها:

مانیتورها فیدهای ویدیویی زنده یا ضبط شده را از دوربین ها نمایش می دهند و به پرسنل امنیتی اجازه می دهند فیلم را نظارت و بررسی کنند.

کابل ها و سیم کشی ها:

کابل ها برای انتقال سیگنال های ویدئویی، برق و داده ها بین دوربین ها و سایر قطعات استفاده می شوند.

کابل های کواکسیال: معمولا با دوربین های آنالوگ در سیستم های مداربسته استفاده می شود.

کابل های اترنت: با دوربین های IP و NVR برای انتقال داده استفاده می شود.

کابل های برق: برق را برای دوربین ها و سایر دستگاه ها تامین می کند.

منبع تغذیه:

منبع تغذیه، برق دوربین ها و سایر اجزای سیستم دوربین مدار بسته را تامین می کند.

تجهیزات شبکه:

روترها، سوئیچ ها و سایر دستگاه های شبکه برای اتصال دوربین های IP و NVR به شبکه برای انتقال داده استفاده می شوند.

تجهیزات جانبی:

پایه ها و براکت های دوربین: برای قرار دادن و ایمن سازی دوربین ها در زوایای دلخواه استفاده می شود.

روشن کننده های مادون قرمز: نور اضافی برای دوربین هایی با قابلیت دید در شب فراهم می کند.

کنترلرهای PTZ: حرکت دوربین های PTZ را کنترل کنید.

کاور و قاب محافظ: دوربین ها را از شرایط آب و هوایی و خرابکاری محافظت می کند.

Pan-Tilt Units: واحدهای موتوری که حرکت دوربین PTZ را فعال می کنند.

تجهیزات اتاق کنترل: در سیستم های دوربین مدار بسته بزرگتر، یک اتاق کنترل ممکن است با چندین مانیتور و تجهیزات برای مدیریت و نظارت بر تغذیه دوربین راه اندازی شود.

نرم افزار امنیتی: برخی از سیستم های دوربین مدار بسته ممکن است شامل نرم افزاری برای مدیریت ویدئو، دسترسی از راه دور و تجزیه و تحلیل ویدئو باشند.

هر جزء نقش حیاتی در عملکرد سیستم دوربین مداربسته ایفا می کند و نظارت، نظارت و ضبط فیلم های ویدئویی موثر را برای افزایش امنیت و ایمنی امکان پذیر می کند.

بررسی دستگاه های ضبط دوربین مداربسته

برای بررسی دستگاه های ضبط دوربین مداربسته می توان در ابتدا برندی را انتخاب کنید و دستگاه های ضبط را مورد بررسی قرار دهید. همچنین می توانید به طور کلی انواع ضبط کننده ها را از سیستم DVR تا XVR و NVR را مورد مطالعه قرار دهید. در این مطلب برند هایک ویژن را انتخاب می کنیم زیرا یک برند محبوب در سراسر دنیاست و در بازار ایران نیز می توانید محصولات آن را تهیه کنید.

DVR هایک ویژن

در سیستم های مداربسته آنالوگ اچ دی از دستگاه دی وی ار برای ضبط تصاویر استفاده می شود. هایک ویژن از برندهای معتبر جهانی است. دوربین های مداربسته اصلی را حتماً از نمایندگی هایک ویژن خریداری کنید. کیفیت محصولات هایک ویژن رمز موفقیت این برند در دنیا شده است. دی وی ار های جدید که به عنوان XVR نیز شناخته می شوند قابلیت اتصال دوربین های تحت شبکه را به سیستم آنالوگ  را فراهم می کنند.

NVR هایک ویژن

برای ذخیره تصاویر در سیستم های تحت شبکه به دستگاه NVR نیاز دارید. این دستگاه نیز در برند هایک ویژن از کیفیت بالایی برخوردار است. همچنین نسخه های جدید این دستگاه قابلیت خوبی را برای کاربران فراهم می کند. اگر از نظر بودجه محدودیت دارید می توانید از برند اقتصادی هایک ویژن انتخاب محصول داشته باشید. دوربین های مداربسته هایلوک از کیفیت خوبی برخوردار هستند و در مقابل هایک ویژن قیمت مناسب تری دارند. در صورتی که می خواهید خرید هوشمندانه تری داشته باشید با کارشناسان دوربین مداربسته مشورت نمایید و سپس با اطلاعات خود جمع بندی کنید و خرید خود را انجام دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *