ادراک فراحسی و قدرت های روحی

 

متافیزیک

متافیزیک

در حالی که در خانه مشغول استراحت هستید بی هیچ دلیل خاصی به یاد یکی از دوستان قدیمی خود می افتید که مدت هاست نه او را دیده اید و نه مطلبی در موردش شنیده اید. ۵ دقیقه بعد زنگ در خانه زده میشود و این دوست قدیمی را مشاهده میکنید.

تلفن زنگ میزند و به محض اینکه به تلفن نزدیک میشوید با اعتماد به نفس کامل احساس میکنید که میدانید چه کسی قصد دارد با شما صحبت کند.

با دوستی در بیرون از خانه مشغول قدم زدن هستید به طور ناگهانی هر دوی شما شروع به خواندن یک آهنگ میکنید.

مشاهداتی از این نوع که به پدیده های مرتبط با ادراک فراحسی نسبت داده میشوند برای افراد عادی جامعه سیمایی آشنا اما کمیاب اند. ولی تکرار چنین حالاتی حتی چند بار در روز برای افرادی که آمادگی و استعدادهای ویژه ای در این زمینه دارند، مساله ای عادی به شمار میرود.

آنچه در این زمینه ها در وجود ما شکل میگیرد بسیار ساده است و آنچه ظاهر میشود بسیار اندک همچون کوهی از یخ که در پهنه بیکران اقیانوس به چشم میخورد.

ضمیر ناخودآگاه ما دارای رادارهای نامرئی متعددی است که همیشه در محیط زیست به دنبال ردیابی خطرهای احتمالی است بی آنکه ضمیر آگاه ما از این نوع فعالیت ها آگاهی داشته باشد.

ما تنها در موارد معدودی از وجود این پدیده ها آگاهی پیدا میکنیم که حالتی چشمگیر و بسیار غیر متعارف داشته باشند و توجه ضمیر آگاه ما را به خود جلب کنند.

به عنوان مثال اگر در مورد یکی از اعضای خانواده تان فکر کنید و او پس از دقایقی وارد اتاق شود به هیچ عنوان این پدیده را غیر عادی تلقی نمیکنید اما در شرایطی که در مورد یک دوست یا خویشاوند دور اتفاق بیافتد از این حادثه به عنوان یک همزمانی و تصادف جالب یاد میکنید.

از آنجا که در جریان ادواری و عادی پدیده های زندگی، هر مسئله ای تکراری و معمولی جلوه میکند، باید وقایعی غیرمتعارف مانند دیدار دوستی قدیمی، یک تصادف، یک تلفن و مشاهده مکانی جدید و نظیر اینها روی بدهد تا برخی از زوایای ناشناخته و مرموز آنها امکان یا احتمال وجود برخی از عوامل ناشناخته را مطرح سازند.

پدیده های مرتبط با ادراکات فراحسی همیشه با ما هستند و در بسیاری از موارد زندگی روزمره ما را تحت تاثیر قرار میدهند.

با این حال به ندرت متوجه وجود و حضور فعال آنها میشویم. علاوه بر نمونه هایی که اشاره شد بسیاری از پدیده های روحی که در زمینه حفظ زندگی یا سلامتی، خلاقیت، شانس، روابط اجتماعی، روابط عاشقانه، جذابیت های فردی، موهبت الهی و غیره جلوه گر میشوند به صورت صحیح مورد ارزشیابی و بررسی قرار نمیگیرند.

در واقع ماهیت و اهمیت قدرت های روحی همواره نادیده گرفته میشود.

دریافت های فراحسی در تمام انسان ها به مقادیر متفاوت وجود دارد و با تعلیم و تربیت مناسب و مرتبط میتوان این قابلیت ها را زیادتر و قوی تر کرد. استعداد افراد در فراگیری و پیشرفت در این زمینه مانند هر پدیده آموزشی دیگر متفاوت و متنوع است.

منبع: کتاب تقویت نیروهای روحی و روانی | تالیف زاک مارتین _ ترجمه: دکتر سیدرضا جمالیان و علی بیات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *