ارتباط چهار عنصر با فطرت افراد

طالع بینی سال 2017

کسانی که دارای فطرت آبی هستند برای تقویت نیروی درون خود با اقامه نماز و سجده های طولانی به راحتی می توانند چشم باطن خود را باز نمایند . متولدین تیر و آبان و اسفند دارای فطرت آبی هستند .

افرادی که دارای فطرت آتشی هستند با روزه داشتن و کنترل قوای شهوات و نیروی خشم خود می توانند درون خود را پالایش نمایند و قدرت آتش را در درون خود تقویت کرده لیکن مهار کنند .

روزه داری فقط نخوردن غذا و ننوشیدن  آب نیست . مهمترین بخش آن به بند کشیدن نفس اماره است که دائما فرمان به بدی می دهد و از آنجاییکه آتش سرکش است باید به آب  نماز ، تمرد و سرکشی آن را خاموش نمود .

کسانیکه روزه می گیرند ولی نماز به پا نمی دارند ، شاید بتوانند آتش و قوای شهوت خود را کنترل نمایند ولی همان نیرو در درون به خشم تبدیل می گردد و ممکن است با کوچکترین برخورد با دیگران ، اختیار خود را از دست داده و حرکات خشونت بار انجام دهند و پس از فرو نشستن آتش خشم ، جز پشیمانی و ندامت هیچ ندارند.

متولدین فرودین و مرداد و آذر فطرت های آتشی هستند.

کسانیکه دارای فطرت باد هستند و چون باد نیروی است که مهار آن بسیار دشوار است و از آنان افرادی دمدمی و تنوع طلب می سازد ، برای تقویت نیروی درونی خود باید انرژی های پاک امکان متبرکه و معابد و عبادتگاه ها را در سرزمین های مختلف جستجو و دریافت نمایند .(باد در حال هجرت کردن از جایگاه تاریک، خود بینی و سکون است.)

متولدین خرداد و مهر و بهمن فطرت های بادی هستند .

افرادی که دارای فطرت های خاکی هستند میل به اندوختن و پنهان کردن و کنز اندوزی و داشتن کلکسیونهای اشیاء مختلف در آن ها بسیار است و تنها راه مقابله با آزمندی و خست ، بخشیدن و صدقه دادن و رها کردن دلبستگی ها است زیرا خاک میل به بلعیدن و پوشاندن و نگه داشتن دارد پس باید قبر  وجود را شکافت و آنچه ر ا که زاید است و دست و پا گیر است و مانع حرکت و رشد می گردد از خود دور نمود و جاری شد . پرداختن خمس و زکات و صدقات و هدایا و بخشیدن وسایل غیر ضروری ، بسیار به روشن شدن درون این افراد کمک می کند .

متولدین اردیبهشت و شهریور و دی فطرت های خاکی هستند.

لازم به تذکر است  که چهار عنصر یاد شده در همه افراد و موجودات عالم وجود دارد ولی  گاهی یک عنصر بر سایر عناصر غلبه یافته و خلصت ها و خصوصیات خود را تحمیل می نماید و صفات بارز خود را نشان می دهد .

پ. ن:  همینطور بسته به چارت تولد افراد ممکن است کسی که متولد خرداد ماه هست و در اصطلاح فطرت او بادی نام دارد به دلیل جاگیری اکثر سیارات تولد او، در یک عنصر مثلا خاک ، عنصر غالب بر او عنصر خاک باشد .

چار مرغ‌اند، این عناصر بسته‌پا

مرگ و رنجوری و علت پاگشا

پایشان از همدگر چون باز کرد

مرغ هر عنصر یقین پرواز کرد

جذبهٔ این اصلها و فرعها

هر دمی رنجی نهد در جسم ما

تا که این ترکیبها را بر درد

مرغ هر جزوی به اصل خود پرد

مولانا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *