از بین بردن غبغب بدون نیاز به جراحی با تزریق کیبلا

پوست

تزریق کیبلا چیست

 

کیبلا جدیدترین و تنها روش از بین بردن غبغب بدون نیاز به جراحی است ، با چند جلسه تزریق کیبلا می توانید چربی های جمع شده در غبغب را از بین ببرید.

غبغب داشتن یکی از مشکلاتی است که میتواند باعث نازیبا شدن ظاهر فرد شد ، غبغب داشتن یک ویژگی ارثی است که با افزایش وزن می تواند بیشتر خودنمایی کند.

یکی دیگر از عوامل اصلی ایجاد غبغب عادت خم کردن سر به پایین است به خصوص در جامعه امروزه که اغلب افرد برای نگاه کردن به صفحه گوشی و تبلت خود سرشان را به سمت پایین خم می کنند.

 

در صورتی که علت ایجاد غبغب تجمع چربی در این ناحیه باشد میتوانید با استفاده از تزریق مواد خاص ، این چربی ها را از بین ببرید و در نتیجه غبغب شما جمع شود البته در برخی موارد که پوست هم دچار افتادگی شده باشد برای جمع شدن پوست احتمالا به درمان های تکمیلی برای لیفت غبغب نیاز خواهید داشت.

 

از آن جا که غبغب به دلیل شرایط ارثی یا اکتسابی ایجاد می شود شما نمی توانید با رژیم غذایی و ورزش به طور کار آن را از بین ببرید. نکته مهمی که باید قبل از تزریق کیبلا در نظر بگیرید این است که کیبلا یک برند آمریکایی است و مجوز واردات رسمی از وزارت بهداشت را دریافت نکرده است و بدون برچسب و بارکد اصالت وزارت بهداشت است. بنابراین نمی توان از اصل بودن مواد تزریقی که استفاده می شود اطمینان حاصل کرد.

در حال حاضر لیپوساکشن چربی غبغب هنوز هم به عنوان درمان طلایی برای از بین بردن غبغب در نظر گرفته می شود.

 

کیبلا چیست؟

تزریق کیبلا ( به انگلیسی : kybella injection ) برای رفع غبغب یکی از روش های جدید است که از سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده گرفته است . کیبلا یک داروی تجویزی است که در بزرگسالان برای بهبود ظاهر غبغب از بین بردن چربی های اضافه آن مورد استفاده قرار می گیرد.

کیبلا شکل مصنوعی از اسید دیوکسیکولیک است که به صورت طبیعی در بدن وجود دارد و برای شکستن سلول های چربی خوراکی استفاده می شود.

در مرحله اول باید تحت معاینه پزشک در یک مرکز معتبر و تخصصی پوست قرار بگیرید تا پزشک ناحیه زیر چانه را به صورت فیزیکی معاینه و بررسی نماید و به شما اعلام کند که نیاز به چند جلسه درمانی خواهید داشت.

افرادی که سن کم و وزن متعادل دارند با یک یا دو جلسه تزریق کاملا مشکل غبغبشان حل می شود.

 

کیبلا از طریق عضله گردن به لایه فرعی چربی زیر چانه تزریق می شود. این اسید در عرض چند دقیقه و با پروسه لیسیس شروع به کشتن سلول های چربی می کند.

بعد از چند هفته سیستم ایمنی بدن بقایای سلول های چربی را به طور دائمی از بدن دفع میکند. جلسه درمان معمولا ۱۵ – ۲۰ دقیقه طول می کشد ولی ممکن است در برخی موارد به ۱ ساعت هم برسد.

 

قبل از تزریق در ناحیه مورد نظر کرم بی حس کننده اعمال می شود و بعد از مدتی یک بسته یخ رویش قرار می گیرد تا ناحیه زیر فک به شدت بی حس شود.

با یک خودکار نقشه ای از خط فک مراجعه کننده ایجاد می شود که نواحی قرار گرفتن اعصاب را مشخص میکند.

 

نقاط تزریق کیبلا به طور دقیق روی پوست غبغب مشخص می شود و ناحیه تزریق استریل می شود. هنگام تزریق کیبلا به دلیل بی حسی کاملی که ایجاده شده است ، ورود و خروج سوزن و تزریق را حس نمی کنید ولی بعد از چند دقیقه که اثر بی حسی از بین برود احساس سوزش ضعیفی زیر پوست خواهید داشت. در صورتی که بخواهیم درد این مرحله را برای شما بیان کنیم باید بگوییم که حدود یک دهم لیزر موهای زائد است.

 

چند دقیقه بعد از تزریق کیبلا میتوانید مطب پزشک را ترک کنید. در این مرحله دیگر دردی حس نمی کنید و صرفا کمی حساسیت و ورم در محل تزریق احساس می کنید.

ورم ایجاد شده زیر غبغب قابل توجه است و تا دو هفته ادامه خواهد داشت.

صبح روز بعد از بیدار شدن احتمالا سنگینی و تورم بیشتری زیر غبغب خود احساس خواهید کرد که ظاهر بد و نگران کننده ای ندارد.

 

زمان اثرگذاری تزریق کیبلا

معمولا ۵ هفته بعد از اولین تزریق باید برای تزریق جلسه دوم به کلینیک پوست مراجعه نمایید. در این ۵ هفته شاهد کوچک شدن قابل توجه غبغب خواهید شد که ممکن است شما را وسوسه کنید جلسه دوم را پشتگوش بیندازید ولی تمام متخصصان توصیه می کنند برای بدست آوردن بهترین نتیجه و از بین رفتن کامل غبغب حتما باید حداقل دو جلسه درمانی را پشت سر بگذارید.

 

از آن جا که مقدار سلول های چربی که باید از بین بروند در جلسه دوم تزریق بسیار کمتر است بنابراین ، ورم ایجاد شده بعد از تزریق جلسه دوم بسیار کمتر بوده و خیلی زودتر محو می شود و فقط چند روز بعد از تزریق جلسه دوم تورم به قدری کاهش پیدا کرده که ظاهر گردن و غبغب شما حالت طبیعی به خودش می گیرد.

 

۳ هفته بعد از تزریق جلسه دوم کیبلا میتوانید نتیجه نهایی را مشاهده کنید. شما با تزریق کیبلا بدون جراحی میتوانید کاملا غبغب خود را از بین ببرید و از ظاهر جدید و زیبای خود لذت ببرید. بنابراین شما تقریبا ۶ – ۸ هفته بعد از شروع درمان نتایج رضایت بخش تزریق کیبلا را مشاهده خواهید کرد.

 

چه کسانی نمی توانند تزریق کیبلا انجام دهند؟

برخی از مشکلات جسمی یا پزشکی می تواند باعث ممنوعیت تزریق کیبلا یا به تعویق انداختن جلسه درمانی شود که باید حتما در این موارد به پزشکتان اطلاع دهید .

– برنامه جراحی صورت ، گردن یا چانه

– سابقه درمان زیبایی روی صورت ، گردن یا چانه

– مشکلات پزشکی در ناحیه گردن و چانه

– مشکلات احتمالی در قورت دادن آب دهان و غذا

– مشکلات مرتبط با خونریزی

– بارداری یا تصمیم برای بارداری

– شیردهی

– داروها ، مکمل ها ، ویتامین ها یا مواد گیاهی که مصرف میکنید به خصوص اگر دارویی استفاده میکنید که از ایجاد لخته شدن خون جلوگیری می کند.

 

مزایای تزریق کیبلا

تزریق کیبلا به شما کمک میکند که بدون برش و جراحی یا زخم ، سلول های چربی را به طور دائمی از بین ببرید. تزریق کیبلا به غبغب باعث می شود که بدون جراحی فرم صورتتان را لاغرتر نشان دهید.

– حداقل دوره نقاهت

– نیاز نداشتن به تزریق مواد بی حسی

بیماران جوان نتایج فوق العاده ای از این درمان می گیرند و با از بین رفتن چربی ، افتادگی پوست غبغب هم رفع می شود.

 

عوارض جانبی تزریق کیبلا

تزریق کیبلا در کوتاه مدت می تواند با عوارضی از جمله ورم ، درد ، بی حسی ، قرمزی و سخت شدن نواحی درمانی همراه باشد.

تزریق کیبلا در صورتی که توسط یک متخصص با تجربه انجام نشود میتواند با عوارض شدیدی همراه باشد از جمله :

– آسیب به اعصاب فک که میتواند منجر به کج شدن لبخند یا ضعف عضلات صورت شود

– ایجاد مشکلاتی در قورت دادن

– کبودی

– ریزش مو

– زخم باز ، جوش یا نشتی مایعاد بعد از تزریق

– آسیب دیدن سلول ها یا مرگ سلولی در ناحیه تزریق

 

معایب تزریق کیبلا

پروسه درمان طولانی مدت است و برخی از بیماران نیاز به ۶ جلسه برای از بین بردن کامل چربی غبغب دارند.

در مواردی که سن و میزان چربی غبغب بالا باشد نیاز به چندین دوره درمان با فاصله ۵ – ۸ هفته دارید که پروسه درمان را زمان بر خواهد کرد.

تزریق کیبلا فقط برای از بین بردن توده های چربی کوچک توصیه شده است.

درصد کمی از بیماران بعد از تزریق کیبلا با تورم شدید به مدت بیش از یک ماه مواجه می شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *