از بین بردن لکه ها – قسمت دوم

راهنمای شستشوی صحیح انواع لباس

در این گزارش ۱۰ نکته بسیار جالب از پاک کردن انواع لکه ها به شما آموزش می دهیم. بی شک برای شما هم بسیاره پیش آمده که از جا ماندن انواع لکه ها بر روی فرش و لباس و … کلافه شده باشید.

قطعن برای پاک کردن بیشتر این لکه ها راه حلی وجود دارد … با ما همراه باشید.

۱. برای پاک کردن لکه هر چیزی از روی کفش یا کیف ورنی از بنزین باید استفاده کرد. میتونین از دکه هایی که فندک پر میکنن بنزین رو تهیه کنین.

۲. برای از بین بردن لکه چربی بر روی مبل؛ مخلوط الکل و نمک رو در محل چربی ریخته و بمالید تا لکه ناپدید شود. اگه پارچه مبلی شما از جنس ابریشمه یک کاغذ خشک کن روی محل چربی قرار بدین و اتوی داغ روش قرار بدین تا چربی جذب کاغذ بشه.

۳. برای از بین بردن لکه زردی زیربغل روی لباس های روشن باید آن قسمت رو با دست به وسیله آب و صابون بشویید و هر بار که لک شد سریع پاک کنین تا چرک مرده نشه.

۴. برای از بین بردن جای چسب بر روی شیشه یا بدنه لوازم برقی آشپزخانه بعد از کندن برچسب ها از تینر فوری استفاده کنین ، تینر جای هر چسبی را از بین می برد.

۵. برای از بین بردن لکه خون، محل لکه را زیر آب سرد قرار بدین و با آب سرد بشورین لکه از بین میره. اگر هنوز جای لکه مانده بود خمیری از نشاسطه و آب درست کنین و روی لکه خون قرار بدین و بگذارید تا خشک بشه، بعد از خشک شدن نشاسطه رو از روی لکه بر دارین و با آب بشویید لکه کامل از بین میره.

۶. برای از بین بردن لکه میوه های رنگی مثل توت فرنگی و آلبالو؛ روی لکه نمک بریزین و بعد از چند ساعت آن را با پودر رختشویی بشویید لکه از بین میره اما اگر لکه پاک نشده بود میتونین با آب و آمونیاک یا محلول کلر بشویید تا کامل از بین بره.

۷. برای از بین بردن لکه آبرنگ از روی لباس کودکان؛ اول لکه را با آب سرد بشویید و بعد با آب گرم و پودر رختشویی شسته و ابکشی کنید اگر جای لک باقی مانده بود به کمک پنبه ای که آغشته به گلیسیرینه روی لکه مالیده و باز با آب گرم و پودر رختشویی بشویید لکه کامل از بین میره.

۸. اگر گوشه ای از لباس لکه زنگ زدگی به خود گرفته بود میتونین محل لک را در مخلوط آبلیمو و نمک بگذارید تا چند ساعت خیس بخوره و بعد با اب بشویید کامل از بین میره.
۹. برای پاک کردن لکه گوجه فرنگی؛ ابتدا اضافه سس را با یک چاقو از روی پارچه بردارین و بعد دستمالی رو آغشته به سرکه کنین و روی لکه سس فشار بدین تا الکل به محل لکه نفوذ کنه و بعد با آب سرد و مواد شوینده بشویید.

۱۰. برای از بین بردن لکه نوشابه ؛ یک لایه نازک از نمک را روی محل لکه قرار بدین و اجازه دهید یک ساعت بماند بعد در آب گرم و با مایع طرفشویی بشویید.

 

 

برای از بین بردن لکه های لباس و یا هر چیزی مطالب زیر رو از دست ندین:

از بین بردن لکه ها- قسمت دوم

از بین بردن لکه ها – قسمت سوم

از بین بردن لکه ها- قسمت چهارم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *