اسرار سلامتی مردمان قبیله هونزا

 قبیله هونزا

اسرار سلامتی ، مردمان قبیله هونزا ، هرگز مریض نمی شوند ، هرگز سرطان نمی گیرند و تا ۱۰۰ سال عمر می کنند .

مردمان هونزا یک قبیله کوچک در شمال پاکستان هستند که یک راز بسیار مهم را دارا می باشند ، گفته شده ، آن ها،سالم ترین ، خوشحال ترین مردمان در تمام دنیا بوده و درازترین عمرها را دارا می باشند .

اخیرا دکتر روبرت مک کاریسون از ژورنال انجمن پزشکی آمریکا یک مطالعه مفصل در مورد این قبیله عجیب انجام داده و به این نتیجه رسیده که حتی یک نفر از این قبیله تا کنون به هیچ نوعی از سرطان مبتلا نشده است و عجیب تر اینکه ، باروری زنان تا سن ۶۵ سالگی یک امر عادی در این قبیله است .

این سلامتی خارق العاده قبیله هونزا دانشمندان را بر آن داشته تا به مطالعه نحوه زندگی و تغذیه آن ها بپردازند ، غذای اصلی آن ها ، مقدار کمی از میوه ها و سبزیجات ، شیر ، غلات و حبوبات مثل جو ، ارزن، گندم سیاه و تخم مرغ و کمی پنیر است و اما چیزی که خیلی می خورند زردآلو است و البته آن را بشکل خشک شده مصرف می کنند .

 قبیله هونزا

آن ها یک سنت قدیمی دارند که در سال سه تا چهار ماه روزه می گیرند و در طی این سه چهار ماه فقط شیره زردآلوی خشک شده را می خورند . دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که احتمالا زردآلو ممکن است تاثیر شگرفی بر افزایش طول عمرشان دارد و هسته آن یک عنصر قوی ضد سرطان در خود دارد یا احتمالا روزه ای که می گیرند باعث  توقف اثرات بیماری علی الخصوص سرطان می شود .

البته دانشمندان قبلا به این نتیجه رسیده بودند که روزه کوتاه مدت باعث ریست شدن سیستم ایمنی بدن شده و باعث از بین رفتن سلول های سرطانی می شود . علاوه بر این مردمان قبیله هونزا ، به خاطر انجام اموراتشان در طول روز خیلی پیاده روی می کنند و این هم می تواند دلیل دیگری بر تقویت سیستم ایمنی آن ها در برابر بیماری های مختلف منجمله سرطان شود .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *